Gå til innhold

Meninger om 850 T5R?

Ranger emnet

Viking067

Anbefalte innlegg

Lurer på om jeg skal handle en Norgebil.Ser da på noen T5R stv på finn.no.

Der er det noen som har gått over 200k (1995/96modeller), noen problemer med lang km på disse?

Automatgir, er det holdbart?

Mye hk + gnager = torque steer?

Treinteriør, enkelt å demontere og hvor skaffes andre farger/materialer?

Liker ikke tre i båt, spesielt bjørk!

Noe annet som bør sjekkes på disse bilene?

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- T5R er en bra bil, selvfølgelig må du regne med litt på en bil som har gått et par hundretusen men er ihvertfall ikke verre enn andre biler.

Kommer jo selvsagt an på hvordan det behandles og om det er bra vedlikeholdt fra før. (noen kan jo få alt til å gå i stykker:hvaskjera )

- Automatkassa er fin, men kanskje ikke noe for de som skal trimme mye. Uansett svært behagelig å kjøre med og det er krefter nok til det.

- Torque steer, da går jeg ut fra du mener om den drar mye sideveis ved pådrag og det gjør den. Men ikke sånn at det er et problem

- Treinteriøret i en T5R er veldig mørkt og veldig pent, du skal være bra sær for ikke å like det. R med lyst interiør har noe som ligner bjørk, dette er etter min smak ikke fullt så pent.

- Av ting som bør sjekkes er det de "vanlige" tinga på 850, dvs. forstilling, bremser bak, svetting på motor osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ihvertfall anbefale det! Er en veldig behagelig bil å kjøre! gode seter og egentlig alt er behagelig med den! den kan jo dra litt ved aks...gjør jo alle fwd med power! Av t5r har jeg kun kjørt automatkassa... girer fint og alt...eneste minus er at fra 120-150km/t så går den veldig slapt...men så øker den på igjen og drar som bare det laaangt forbi 200! :)

ellers har jeg også tilbringt mye tid i en v70r. men denne var chippet til 305hk... den var det manuell i... gikk noe helt jævlig egentlig...!

hadde gått for automatkasse på en slik bil uansett da...er jo mye mer behagelig,men den trenger en chip for å få bort dødpunktet ved 120-150! :)

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går vel egentlig ikke ann å ha over 200 hk på framhjula uten at det nøkker i rattet?

Jeg har en R og opplever det ikke som noe stort problem. R'en har diff.brems da, vet ikke om T-5R også har det?

Du får kjøpt på volvo både større og størst av bremse-oppgraderinger til den :D

Testa forresten en T-5 med automat før jeg kjøpte min R med manuell....stooor forskjell var det

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går vel egentlig ikke ann å ha over 200 hk på framhjula uten at det nøkker i rattet?

Jeg har en R og opplever det ikke som noe stort problem. R'en har diff.brems da, vet ikke om T-5R også har det?

Du får kjøpt på volvo både større og størst av bremse-oppgraderinger til den :D

Testa forresten en T-5 med automat før jeg kjøpte min R med manuell....stooor forskjell var det

R med manuell kasse har diff.brems og 250hk,

T5R med manuell eller automat og også R med automat har 240hk men dessverre ikke diff.brems.

Bremser originalt på 850 er jo tålig bra, men hører folk som har oppgradert de er meget fornøyd!

En annen ting som ihvertfall jeg synes er en god forbedring på disse bilene er å satse på justerbare Koni, gjør stor forskjell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør være obs på automatkassa hvis den er trimma mye. Jeg var og kikka på en -96 T5R her på vestlandet for litt siden, den hadde fått ny automat på rundt 100.000km. Var ifølge eieren trimma lett til rundt 275hk. Selv synes jeg ikke den var så enormt spenstig, da sannsynligvis fordi automaten stjeler en del effekt. 850 generelt er solide biler og har god sikkerhet. Men går du for en T5 eller kraftigere - hold en knapp på manuell kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte meg en 855 t5!! har gått 198 tusen når jeg fikk den var på servis føre jeg fikk den og byttet alt!! jeg har ikke mere en 235-240 hk men går bra nok! ti log miste lappen!! jeg har manuel gir!! kunde tenkt meg mer hk men mer en nok!! bruker ikke mye bensin!! min er da helt hvit da!! finne biler ikke noe rust eller noe bare en 1 eier føre meg og det var til familie bil!! veldig go bil!! veit ikke om det er noe sånn bremse greier på min da!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider