Gå til innhold

2,0s ombygging

Ranger emnet


greger1987

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått kjøpt meg motor, 2,0s med kvasskam og webere, men fikk med sånn at jeg kan fikse sånn at jeg får turbo på den, men jeg her helt ny på det med turbo og sånt.. hva som passer, eller er sånt "universalt"?

 

 

hvor mye må man gi for 1600 akslinger? eller manta gsi bakaksel, den vet jeg tåler litt iallefall litt ,og har sperre? er det igrunn lett og få tak i?

 

Og hvor mye er det man må gi for 2,2i bremser og girkasse?

 

Virker som om det blir litt vanskelig og få tak i, og bilhøggerne tar jo så jævlig blodpris!!

 

Har et prosjekt, som jeg har holdt på med siden sommer, men siden jeg ikke har verkstedet lenger så må jeg vente til jeg finner et nytt et! og da kan jeg fortsette:)

Saab 93 2008, Vw golf cabriolet 1989, (x)Vw golf gt 1994, (x)Bmw e36, (x)Vw golf 1992, (x)Vw golf 1989, (x)Opel Kadett C City.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4-7000kr.. fy fa*n.. hehe.. dyrt kan man si, hvordan går det og bruke 1200 foraksel og mellom aksel a? ryker ikke de lett a? med tanke på større motor!?

 

 

den originale mellom akselen er d bare å kappe i to å kaste den delen som skal sitte på org girkasse.om du skal ha org bakstell må du vel ha den delen av mellomakselen... jeg ga 3k for 1600 bakaksling, med manta gsi innmat og fård skive bremser, + at jeg fikk med alu motor fester til cih, bunn panne til omb, siler 2 ekstra 1600 org innmat, så det kan være mulig å finne reale folk å handle av enda! d går helt fint å bruke 1200forstilling, 2,2i bremser koster ikke stort hoss høggern.. har komplett 2,2i motor med getrag girkasse alt av ledninger liggende. å som de sier alt er til salgs til riktig pris :D stå på kadett city er rått! :D

*1995 Opel Astra*

*1986 Mercedes Benz 300E W124*

X*volvo 240GL 1990* SOLGT

X*Opel kadett c, 20se 1978 prosjekt* SOLGT

x*1980 Honda civic 1.3* vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. har fikset det nå + arbeid:P det er litt digg:) trenger jeg bare og tenke på eksteriør:) noe som passer meg godt..

 

elsker biler og prøver og lære meg alt om motor og sånt.. men er ikke lett for en som går tegn form og farge gitt.. men lærer etterhvert.. startet med bilen i sommer og jobbet med motoren som satt i byttet topp pakninger og etc!

 

har ikke lagt ut noe prosjekt forum, har ikke sett på det som nødvendig enda.. men skl gjøre det etterhvert, ser at det er ingen andre her som har gjort det med en city!

 

ganske stilig bil må jeg si.. men er mye arbeid og gjøre, men er ikke så veldig mye rust heldigvis! hehe:)

 

men vet hvordan den skl se ut, er hypp på svart matt eller lilla perlemor lakk sånn old school stil over bilen, holde den ren og orginal så mulig! vil ikke ødelgge bilen så mest så mulig med styling når bilen har et stilig design fra før av.

 

interiøret har jeg tenkt på svart og rødt, det er en pen kombinasjon!:)

Saab 93 2008, Vw golf cabriolet 1989, (x)Vw golf gt 1994, (x)Bmw e36, (x)Vw golf 1992, (x)Vw golf 1989, (x)Opel Kadett C City.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært med og bygd 2,0s turbo i city før.. vi brukte 1200 frostillinga (skulle ikke reg) ascona b bakaksel kapp senk og gule koni.. den bilen gikk godt så lenge som topp pakniga var hel..

 

har et bilde.

11748-507.jpg

 

bilen ble solgt satt på 1200 bakaksel og 1200s registrert, satt i 2,0s.. så solgt igjen, han som kjøpte den da landet på taket i en sving...

RV-Tuning

|BMW e28 545i prosjekt|

|BMW e28 518i brukshulk|

|BMW e23 745i delebil|

|2x Opel Kadett C|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår