Gå til innhold

Hjelp??? med Bygging av "kasse"(hele bagasjen) med glassfiber og polyester

Ranger emnet

BMWNico

Anbefalte innlegg

Hei.. jeg skal bygge om bagasjen til en stor basskasse... skal ha 4 pioneer 3004 spl (3000 W/1000Wrms) alle magnetene skal stå utover.. hadde det vært no lurt å sveisa en ramme i bagasjen, også festa mdf-ringer til bassera og eter det lagt på glassfibermatter til en form og polyester åppå der igjen? aldri drivd med det så noen som kan gi meg noen råd... MVH Nicolai:)

Har også tenk på mye mer anlegg.. men det kommer etterhvert.. Hvis noen er villig eller veit om sponsorer vil jeg gjærne stille frem med min Bmw E36 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en sveisa ramme vil du være sikker på at du får sterk nok konstruksjon da.. Trur nok ikke å skru elementene dirrekte i metall er å annbefale, så burde definnitivt feste mdf i metallet på en eller annen måte, for så å sku elementene i mdf'en.

Når du har fått lagd formen du vil ha, så går du på biltema og kjøper deg et/to fleece-tepper som du legger over formen og fynker i polyester! :)

Men virker som du skal ha ganske kraftig anlegg... får jeg spørre hva du skal gjøre for å få nok strøm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en sveisa ramme vil du være sikker på at du får sterk nok konstruksjon da.. Trur nok ikke å skru elementene dirrekte i metall er å annbefale, så burde definnitivt feste mdf i metallet på en eller annen måte, for så å sku elementene i mdf'en.

Når du har fått lagd formen du vil ha, så går du på biltema og kjøper deg et/to fleece-tepper som du legger over formen og fynker i polyester! :)

Men virker som du skal ha ganske kraftig anlegg... får jeg spørre hva du skal gjøre for å få nok strøm?

Hehe, Skal ha 2. 3000W rms monoblocker i 2 ohm, har de allrede.. oxo en 30 farads kondensator, har jeg å ;) skal bare kjøpe et større extrabatteri til a ha bak, kan tenke meg 120 ampere eller 140 ampere batteri(burde holde detta?)

Også hvis noen veit hvor jeg får tak i 19-22 mm MDF litt rimelig, gjærne send meg en mail: Nico_theboy@hotmail.com eller bare svar på posten.. MVH Nico

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det vil holde hvis du lager kassen i MDF og glassfiber, Men det kan hende det lønner seg å sveise en liten ramme som skulle holde konstruksjonen på plass hvis uhellet skulle vært ute.

Hvor mange lag med glassfiber har du planer om å legge. På mine kasser har jeg 7 lag, og dette holder for meg, men kan hende det lønner seg med 10 lag kanskje. Kassen skal jo holde elementet godt fast, og dette elementet veier jo ganske mye.

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det vil holde hvis du lager kassen i MDF og glassfiber, Men det kan hende det lønner seg å sveise en liten ramme som skulle holde konstruksjonen på plass hvis uhellet skulle vært ute.

Hvor mange lag med glassfiber har du planer om å legge. På mine kasser har jeg 7 lag, og dette holder for meg, men kan hende det lønner seg med 10 lag kanskje. Kassen skal jo holde elementet godt fast, og dette elementet veier jo ganske mye.

Jo, sier no der.. nei, tenkte på 6-8 lag jeg.. men trenger man mye mdf for å få no bra ut av kassene, eller bare litt som mdf ringer eller no, og resten glassfiber?

Lenke til kommentar
Del på andre sider