Gå til innhold

2 liters motor.:)

Ranger emnet


_s90r_

Anbefalte innlegg

S2000-motoren er dyr fordi det er kort og godt den beste serieprodusérte 2-liters sugemotoren som finnes her i verden; delvis eksotiske materialer og ekstremt nøyaktig og pedantisk maskinéring og sammensetning gjør at det er langtifra gratis for Honda å bygge en slik en, pluss at etterspørselen er relativt større en tilbudet på markedet enn så lenge. Opels 2.0 16V (C20XE?) er ikke nært like avansert designet (var heller aldri meningen; enkelt = best), og Europeiske bilopphuggere ligger med slike til langt oppover halsen; stort produksjonsvolum i sin tid = tilbudet er større enn etterspørselen per idag = de er billige. Men hvorfor må det på død og liv være en N/A 2-liter? Racingklasserestriksjoner? Det finnes masse andre lette, bra motorer der ute man kan spekulére i om den ikke på død og liv må være 2 liter og N/A; for FR-biler er Nissan SR20DET fra 180SX/Silvia er en jeg kommer på i farten, og for FF eller MR har man også masse å velge i fra mange forskjellige leverandører; 4A-GE, 2ZZ-GE, 3S-G(T)E, K20A, B18C, 4G63 - pick your poison.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Golf 3 2.0 GTi 16v motor. 150hk originalt, og vesentlig bedre enn Opel-motorene vil jeg tro. Chip, kammer, effektanlegg, grenrør og annet luftfilter så går det rimelig bra. Burde dog ha en annen girkasse, da 16v-kassa er temmelig langbeint. Vil tro G60-kasse passer rett over, og denne har også wireoverføring som 3'er Golf'ene har.

 

Jeg har ihvertfall brukt kasse fra 3'er GTi på den ene 2'er 16v'en min.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg testet verken ene eller andre her Ascona_er_best, men jeg tør tippe at en 240hk/250hk hondamotor går noe bedre enn en 150 (?) hk opelmaskin :)

åja det er såpass ja... leste ingen ting om kreftene i honda'n nå vett... er vel ingen ting å sammenligne det da.. og jeg som syns opel'n går bra,, tenk honda'n a..faen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf 3 2.0 GTi 16v motor. 150hk originalt, og vesentlig bedre enn Opel-motorene vil jeg tro. Chip, kammer, effektanlegg, grenrør og annet luftfilter så går det rimelig bra. Burde dog ha en annen girkasse, da 16v-kassa er temmelig langbeint. Vil tro G60-kasse passer rett over, og denne har også wireoverføring som 3'er Golf'ene har.

 

Jeg har ihvertfall brukt kasse fra 3'er GTi på den ene 2'er 16v'en min.

 

 

neida neida...vi dro nå 2liter 16v gti golf med calibra'n vi..men den calibraen var det effekt annlegg og grenrør, golf'n var org, men org calibra hadde tatt den(trur jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være stygg, men hvilke andre biler har dere som har testet/eier en Calibra 2.0 16v kjørt i tillegg til denne? Jeg syntes ikke de går noe spesielt bra i forhold til andre 2litere med 150hk.Nesten "alle" 2litere nå har 150hk, så hvorfor dere drar fram denne, det skjønner jeg ikke. Rekke 6erene til Bmw går minst like bra og har en mye finere lyd.

Honda S2000 er vel den beste 2literen uten turbo nå..Og jeg ville nok valgt en 1.8liter fra ITR(200hk og Vtec) før en 2.0l 16v med 150hk.

Til trådstarter: Kan du si oss hvorfor du akkurat skal ha en 2 liter uten turbo? Har jo en haug av andre gode og trimme vennlige motorer i både større og mindre ccm volum.

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår