Krishell Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 Tenkte legge opp et bilde av et tårnstag jeg laget på skolen i dag. Noen som har bilder av andre " hjemme " lagede tårnstag til volvo? Til inspirasjon etc. Er ikke ferdig med staget på bilde enda. skal ha en rør til nesten rett over med no plater i mellom til oppstiving. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoPower23 Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Hvorfor ikke bare kjøpe ett? Ser ut som du har brukt litt for mange timer på der egentli...:puke: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Koster jo litt å kjøpe, og på skolen er det ikke så mye bedre å drive tida med, såjeg syntes det er fornuftig jeg:) Pent laget. Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Oktober 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Koster jo fort 1000kr for et fra sam. men det har jo " alle " . hvorfor følge strømmen? Nå får jeg et slikt design som jeg vil + at jeg får mulighet til å feste det i torpedon. skal lage siste bøylen på fredag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 i tillegg kunne de laget de sam staga i papp eller noe, eneste som er med de staga er at de er blanke å fine å se til.. ja har slikt selv, jeg fikk det med delebilen, adde ALDRI betalt penger for det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Blanke er de, men fine synes jeg ikke de er. Holder på å lage et stag for AC^ jeg, men ting tar tid. Festeplatene er klare, er bare å få bøyd et par rør å få sveisa det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Oktober 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Nice, hvordan har du gjort det med uthevingene i forhold til tårnet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Nice, hvordan har du gjort det med uthevingene i forhold til tårnet? Hvordan da tenkte du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Jeg driver å tenker på å lage meg kreningshemmere selv. Er det noe hokuspokus her? Så lenge man får det stivt (og at det holder), samt at det passer i høla sine på hver sin side uten å ta i noe, så skulle vel det funke? Fikse et 25-30mm stag framme og et par doble 25-30mm bak da vøtt så blir man kvitt både kreninga og understyringa i samme slengen? ;) Så forøvrig bra ut det tårnstaget ditt. Har tenkt på å lage et selv jeg og og. :) Da får man det jo slik man vil ha det, og ofte bedre en fra "fabrikk". Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Hva tenkte du å lage krengningshemmerne av? Jeg har tenkt på å lage med justerbare knivkrengere isteden, koster ikke mange kroner det heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4x4vinge Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 drit bra.:thumb er kult og ha sitt eget design. stå på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Hva tenkte du å lage krengningshemmerne av?Jeg har tenkt på å lage med justerbare knivkrengere isteden, koster ikke mange kroner det heller. Er ikke så veldig inne på dette med krengningshemmere, men har nå sett på IPD stag og staga på min egen bil, og ser jo ut som ganske enkle saker. Blir vel å bygge av rundstål eller firkantstål (men firkantstål tåler vel kanskje ikke belastningene som blir påført her?), med litt tjukt gods, kappe det til og sveise det sammen. Det vanskelige blir jo å få det til å ikke slå seg, så blir vel kanskje å få bøyd noen av delene for å minimere antall sveiseskjøter, evnt. bøye til hele greia, men da blir den jo svakere igjen. Hvis jeg skulle gjort det så må det selvfølgelig drives litt research først, men burde da ikke være heeelt umulig? :) Å ha selvbygde stag i alle bauger og kanter (og en bil som ligger som et strykejern på veien?) hadde jo vært råtøft! :) Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Da kan du like gjerne bytte ut fjørene med rør e.l. Et krengningstag må tåle å bøyes å gå tilbake til opprinnelig form. Dermed må det brukes fjærstål, å det er ikke noe som hvem som helst har tilgang på og kunnskaper/utstyr til å bearbeide. Lager du et krengningstag i rundtål eller firkantprofil vill det bøyes/knekkes eller du kommer til å bryte i stykker noe annet i hjulopphenget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Jeg frykta at dette kom til å bli mer komplisert enn jeg trodde. ;) Men jeg vil uansett sjekke det opp nøye før jeg legger fra meg ideen. :) Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.