Gå til innhold

dekk på felger?

Ranger emnet

volvo264

Anbefalte innlegg

hei..

har planer no om 9*16" felger på mitt prosjekt..

men er usikkker på dekk dimensjon, vill ikkje ha for høg profil, og vill også at sporene på dekket ligger heilt uti sidene på felgen, og at de ikkje blir "/ \" profil på dekkene, om dere forstår..har ikkje hatt erfaring med so brei felg enda, og lurer på tips fra andre=)

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

225 skal i teorien være lik 9", men det skiller litt fra produsent til produsent.

ja okej..har tenkt litt på 225 ja, men usikker på profilen. 45, blir kansje for lavt?

har tenkt på 235,40/45 også om de er nåke som heiter?

men er de nåken her som har bilde til og vise framm litt forsjellige dekk dimensjona osv? kansje ikkje mange som har 9" felg. men hadde vert fint vertfall=)

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

http://www.1010tires.com har en fin kalkulator...

ellers, jeg har jo 225/35-18 på 18x8.5 og det er litt dekkstrekk der.

Det er ikke sånn VAG-strekk (sinnsykt strekk), men litt er det.

Mao. 225 er MINIMUM du må ha, for å forhindre dekkstrekk, om du har en av de lavere profilene.

PS PS. Dekkfabrikant til dekkfabrikant avviker ALLTID!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått litt opp da, synes det er penere + at du beskytter felgen litt ;)

Ja, jeg personlig selger vel felgene neste år.. 225 er for smalt for 8.5", i mine øyne! 235 vil jeg ha neste gang, men får se om det blir samme felgene :-)

225 på 9" er kanskje litt vel smalt, men om man har høyere profil enn 30, så er det kanskje litt anderledes iht. dekkstrekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tenkt litt på 225,45 da, evt 235,45 om de er mulig å få til 16"

men hadde vert kjekt om dere med 16" felger, kunne legge opp bilder. kordan de er med forsjellige profiler osv..

vill helder ikkje ha for mykje klaring mellom dekk og bue, men skal sjølsakt senkesa godt også, men ikkje ekstremt=) hehe

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg personlig selger vel felgene neste år.. 225 er for smalt for 8.5", i mine øyne! 235 vil jeg ha neste gang, men får se om det blir samme felgene :-)

225 på 9" er kanskje litt vel smalt, men om man har høyere profil enn 30, så er det kanskje litt anderledes iht. dekkstrekk

er 225/45-17 bra på 7,5x17"? :)

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider