Gå til innhold

tekniske forskjeller mellom cl og gti

Ranger emnet


RoBoX

Anbefalte innlegg

holder på med et g3 prosjekt og vurderer å stappe i en gti motor siden den originale har gått 300000 og trenger å skiftes uansett.. derfor lurer jeg på om det er annet enn motor, ledningsnett og hjerne som må skiftes for at dette skal gå greit?

 

lurte også på om noen vet om det finnes golf 3 med 4 trinns kasse originalt? er vel litt for ny til å ha en 4 trinns?

 

angående godkjenning, er det noe annet enn bremser som er forskjellig mellom disse bilene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å bygge om trenger du: Motor/gir, ledningsnett, bensinpumper (muligens bensintank), bremser fra GTi og muligens bremsekraftforsterker fra en GTi (aner ikke om det er forskjell på sistnevnte fra GTi, kontra en CL).

 

Mangler sikkert et par ting, men grovt sett så er dette alt du trenger som jeg kommer på i skrivende stund.

 

Letteste er å skaffe en komplett dele/vrakbil så har du alt du trenger.

 

Når sant skal sies, så går GTi 8v til Golf 3 som en dass. Finn deg en 16v isåfall, for det går tålelig bra. Chip, andre kammer, grenrør, effektanlegg og annet luftfilter så har du plutselig fått deg en VR6-killer:)

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har funnet en som skal selge en gti 8v motor med gir og ledningsnett til en ok pris og blir det til at jeg stapper i en gti i så blir det ikke en original motor.. ;) hehe har turbo liggende.. :D var bare den godkjenninga, har en del problemer med å bli stoppet av biltilsynet fra før så vil ha det på stell for en gangs skyld.. :fatality:

 

er det flere bensinpumper? noen som kan bekrefte at den/disse må byttes?

 

noen som vet om golf 2/corrado/passat g60 caliperne og skivene passer på navene på g3 cl? i og med at volksport selger bremsekit som skal passe på alle vag med 4x100 boltsirkel burde det jo passe..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbo er morsomt det, men må huske på at det skal holde bra også:) Og godkjenning kan bli litt verre.

 

På Golf 2 GTi så er det ihvertfall 2 bensinpumper (en i tanken, og en utenfor), så regner med det er likt på Golf 3.

 

Skiver og kalipere passer ihvertfall ifra Golf 2 ja, og vil tro det passer fra Corrado og Passat også. Skal ikke si den sistnevte med så altfor stor sikkerhet, men vet om flere som har brukt bremser ifra Golf 2 på 3'ere, og bremser ifra Corrado på 2'ere. Ergo, logikken tilsier at Corrado passer på Golf 3 også.

 

Om du skal godkjenne som GTi, så er det mulig du må ha 5-bolt om du skal få det godkjent ombygd, da Golf 3 GTi ikke ble levert med 4-bolt originalt.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har funnet en som skal selge en gti 8v motor med gir og ledningsnett til en ok pris og blir det til at jeg stapper i en gti i så blir det ikke en original motor.. ;) hehe har turbo liggende.. :D var bare den godkjenninga, har en del problemer med å bli stoppet av biltilsynet fra før så vil ha det på stell for en gangs skyld.. :fatality:

 

er det flere bensinpumper? noen som kan bekrefte at den/disse må byttes?

 

noen som vet om golf 2/corrado/passat g60 caliperne og skivene passer på navene på g3 cl? i og med at volksport selger bremsekit som skal passe på alle vag med 4x100 boltsirkel burde det jo passe..?

 

For å montere brembo bremser på golf 2 må en ha nav fra vag med 256mm eller 280mm bremser... disse har løse caliper holdere... passer ikke på vanlig golf 2 med 239mm bremser hvertfall..

 

men jeg er rimelig sikker på at du kan bytte over hele navnet fra en g60 til golf 3. mener jeg har blitt fortalt dette. siden mange bygger om til 5 bolts fra f.eks corrado vr6

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal du ha 8v motoren kan du likegodt kjøpe en 1.6/1.8 motor, for 8v går dass..

 

16v med litt enkel trim, da kjører du fra Vr6.

Er stor forskjell på 8v og 16v når du først skal bytte til GTI.

 

Delebil kan du få fra tyskland til 15.000 +/-

Og da har du ALT du trenger, papirer til godkjenning. Samt resten av delene på bilen, som du kan montere over, eller selge..

 

Lykke til:)

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår