Gå til innhold

Div Små Elektriske feil..

Ranger emnet

Crazy Corsa

Anbefalte innlegg

El luka var ikke det du trodde det var? opps,,6000kr hører jeg hehe, neida..

Sjekk ledninger oss. Litt kontakt spray, Bare og prøve kansje det funker. taper jo ingen ting hvertfall.

Fått fikset ledningsbrudene til bagasjelokket? Det er jo fort gjort. :)

Synes du får lage deg en tråd her på omega forumet. fra Dag 1 :) med bilen. Og masse bilder:)

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, noen som veit hva som kan være feil når tak luka "lever sitt egent liv"?

og når sete justeringa ikke er helt god(el justering i alle kanter og bauer, med minne som ikke lagrer)

Hvordan "eget liv" ?

Det vanlige er virene. Har byttet de selv. Men etter montasje virket ikke taklukestyringen som den skulle. Hadde vel begge feilene jeg.

Ta ut motoren og sjekk virene. Det vanlige er at de er grodd igjen med skit og gammelt fett.

Kan også være programeringen.

Sett knappen i fullt åpen stilling og press og hold inne knappen. Luka vil da gå til åpen stilling og stoppe der, men hold knappen inntrykkt i ytterligere 10-15 sek. Da skal den fungere.

På ALKOHOL (E85)

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan "eget liv" ?

Det vanlige er virene. Har byttet de selv. Men etter montasje virket ikke taklukestyringen som den skulle. Hadde vel begge feilene jeg.

Ta ut motoren og sjekk virene. Det vanlige er at de er grodd igjen med skit og gammelt fett.

Kan også være programeringen.

Sett knappen i fullt åpen stilling og press og hold inne knappen. Luka vil da gå til åpen stilling og stoppe der, men hold knappen inntrykkt i ytterligere 10-15 sek. Da skal den fungere.

Har prøvd og programere den men når jeg stiller den på lukket, uten å holde inne knappen nå så driver den og går opp og ned som en forvirra full 14åring.. hehe

96 Omega 3.0 v6 24v CD Prosjekt Tråd

X 94 Crazy Corsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går den frem og tilbake hele tiden, eller bare frem til et visst punk også fult tilbake for å stoppe åpent?

når jeg setter den i helt stengt posisjon går den opp i "vippe" stilling og ned igjen og opp og ned å sånn holder den på helt til jeg stopper den med og åpne den helt med og trykke inn knappen på helt åpen posisjon, for å så trykke inn knappen på helt lukket posisjon, da går den i lukka pos og blir der..

X 94 Crazy Corsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, skjønner... det problemet er jeg ikke kjent med desverre. Jeg hadde en kranglete luke selv en periode, men med et par banneord som inneholdt truing med bruk av slegge samt en skrutrekker så fikset det seg...

Kan jo være den mekaniske bryteren som er ute å sykler her høres det ut som...

"This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, skjønner... det problemet er jeg ikke kjent med desverre. Jeg hadde en kranglete luke selv en periode, men med et par banneord som inneholdt truing med bruk av slegge samt en skrutrekker så fikset det seg...

Kan jo være den mekaniske bryteren som er ute å sykler her høres det ut som...

Hehe.. :P skl sjekke det ut litt mer i morra, har nesten ikke gjort noe anna en og kjøre i 3 dager nå.. hehe

X 94 Crazy Corsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider