Gå til innhold

Min Audi 100 turbo quattro

Ranger emnet

Mission

Anbefalte innlegg

Har da gått til innkjøp av en Audi 100 1985 modell. Den har blitt bygd om til en 1990 200 quattro. Fikk den ganske billig vil jeg mene, men det er såklart en hake ved den. Den starter ikke:(

Her er noen bilder av den, ikke vasket eller stelt noe med den enda da men:

IMG_0100.jpg

IMG_0098.jpg

1260996-bilde3-img_2355.jpg

Skal også fikse litt på hjulbuene bak på den, der det har kommet litt rust som dere ser på bildene. Men dette blir vel hovedsaklig prioritert etter at jeg har fått start på bilen. Er også på utkikk etter hvite blink foran som dere sikkert ser, og tåkelys på venstre side foran. Rop ut om noen har det og skal kvitte seg med disse billig.

Men har begynt med litt feilsøking på den. Har tatt av mengdemåler/bensinfordeler på den nå, og den så ikke så pen ut, selv om det ikke virker som det er noe feil med den. Her er et bilde av den:

IMG_0155.jpg

Noen som har tips om andre ting jeg bør sjekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser pen ut den der. Er det lilla aktig lakk på den eller? Så den stod på autodb tilsalgs for litt siden, meiner å huske det stod at det var 250Hk i den, stemmer det?

Hvite blinklys kan du kjøpe på Veng.no Er du medlem i vwaudi klubben får du 30%rabatt på dem tror jeg...

98 Audi a6 1,8tq

92 Vw Passat 1.9tdk

82 MB Gelenderwagen 300Td

X 85 Audi 100cs quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, er på en måte lilla ja, men så er den blågrønn også. Likte lakken godt. Skal få en skikkelig polish nå snart. Og om den skal lakkeres opp så blir det samme farge=) Ja, sto på autodb ja. Eier sa det var en 250hk i den, men er ikke sikker jeg da. Får finne ut av det når den starter. Blir nok litt moderat trim av den uansett senere da.

Må vel se på veng da, er medlem av vw-klubben ja.

Skulle også gjerne hadd den røde refleksplaten bak. Er den til V8 eller finnes den helrød til 200 også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

250hk ja.. da tror jeg han må ha gjort noe muffins. Mener den spruten ikke orker mer enn 200hk jeg..

Hva slags deler er det fra en 200 på den? Hverken skjermer eller fangere er fra 200 der...

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

250hk ja.. da tror jeg han må ha gjort noe muffins. Mener den spruten ikke orker mer enn 200hk jeg..

Hva slags deler er det fra en 200 på den? Hverken skjermer eller fangere er fra 200 der...

Nei, vet ikke jeg. Vet bare den har vært innom es-tuning en tur, men om de har gjort noe med den er jeg ikke sikker på. Vet ikke hva som er fra 200 på den, da jeg ikke er sikker på hva som er forskjellen på en 200 og en 100 fra samme årstall.

Det er i allefall runde hjulbuer bak på den, innfelte dørhåndtak og nye typen dashbord med ekstra-instrumenter og kjørecomputer o.l Men dette får en jo på en audi 100 også regner jeg med?

Ellers er det understell fra en nyere bil også, da det er elektronsik diffsperre på den, og ikke den vakumstyrte som er på en 1985 modell.

Fangerne og grill/lykter og det vet jeg ikke er byttet. Har planer om å skaffe meg dette med tid og stunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vet ikke jeg. Vet bare den har vært innom es-tuning en tur, men om de har gjort noe med den er jeg ikke sikker på. Vet ikke hva som er fra 200 på den, da jeg ikke er sikker på hva som er forskjellen på en 200 og en 100 fra samme årstall.

Det er i allefall runde hjulbuer bak på den, innfelte dørhåndtak og nye typen dashbord med ekstra-instrumenter og kjørecomputer o.l Men dette får en jo på en audi 100 også regner jeg med?

Ellers er det understell fra en nyere bil også, da det er elektronsik diffsperre på den, og ikke den vakumstyrte som er på en 1985 modell.

Fangerne og grill/lykter og det vet jeg ikke er byttet. Har planer om å skaffe meg dette med tid og stunder.

Litt dårlige bilder så ser ikke skjermene. Men fikk levert 100 med runde hjulbuer også....

Fronten er jo en 100 front. Har sett chip til disse som gir 200hk...Den øker ladetrykket til 0.9 bar

Innvendig ser den ut som en 100 der også..fikk den levert sånn...så..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dårlige bilder så ser ikke skjermene. Men fikk levert 100 med runde hjulbuer også....

Fronten er jo en 100 front. Har sett chip til disse som gir 200hk...Den øker ladetrykket til 0.9 bar

Innvendig ser den ut som en 100 der også..fikk den levert sånn...så..

Jepp, men hørte i allefall att det skulle være tatt deler av en 200, og bare satt over på den 100. Men kan godt være det er brukt deler fra en 100 av nyere modell også. Men det bryr jeg meg egentlig lite om da jeg kjøpte den for å ha en vinterbil..så da mangler det bare at jeg får start da...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har holdt på å feilsøke litt nå, og kommet frem til følgende:

Tok ut dysene og kjørte så bilen på starteren, men det kom ikke så mye som e bitteliten dusj med bensin en gang.

Så tok jeg og åpnet luftfilteret, for så deretter forsiktig trykke opp den tallerkenen som ligger der. Da kom det en fin dusj gjennom alle dysene samtidig virket det som. Er det da bensinmengdefordeleren som er defekt, eller kan det være noen elektrisk styring av den som ikke virker. Er jo akkurat som at bensinmengdeforderen ikke "starter/jobber" noe. Noen som har tips om hva som kan være feil?

Motoren er en MC motor forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette ser ut som en audi 100 88b i bunn å grunn; har du en BITTELITEN vakumlekkasje, får du heller ikke start. klassisk er den lille slangen som er in under innersjermen,helt inn under på høyresiden.

skifta luftfilter å oljefilter på vår audi 200(lines) å får ikke start....... elllers så høres det ut som innsprøytningen virker: det er nemli slik den virker,spruter på alle dysene samtidig. motorn ser ut som en MC1 .....samme som lines 200 fra 87.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette ser ut som en audi 100 88b i bunn å grunn; har du en BITTELITEN vakumlekkasje, får du heller ikke start. klassisk er den lille slangen som er in under innersjermen,helt inn under på høyresiden.

skifta luftfilter å oljefilter på vår audi 200(lines) å får ikke start....... elllers så høres det ut som innsprøytningen virker: det er nemli slik den virker,spruter på alle dysene samtidig. motorn ser ut som en MC1 .....samme som lines 200 fra 87.

Kan være at jeg har en bitteliten lekasje ja. SKal prøve å få tak i nye pakninger på bensinmengdefordeleren å prøve det. Pluss at jeg skal se over alle slanger og lignende som går over alt.

Lurer også på om noen har et bilde som viser hvordan bensinrørene går fra mengdefordeleren og til dysene. Tok av alle dysene, og er plutselig litt usikker på to av de, om de går på rett sted. Bare så jeg vet at jeg setter riktig dyse på riktig sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det kom bensin når du løftet opp talerken og ikke når du lot motoren kinne så vil jeg påstå at du har en vakumlekkasje..

Kan være by-pass ventilen som er oppe av en eller annen grunn, sitter ved siden av luftbelgen inn på LMM

Den som sitter på innsiden av belgen? Med en elektrisk kobling på? Er det noen måte å finne ut av om denne er åpen eller ikke da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider