martinsen-lyd Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 hei=) lurte på om det er noen som veit om fk turbo manifoilen passer på 21et toppen, og om det vil gi no mere effekt enn org manifoil? noen som veit? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Ja den passer (på toppen hvertfall), manifoilen fra 940 skal vel være mer optimal ja, men om du merker noe forskjell vet jeg ikke? Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 hei=) lurte på om det er noen som veit om fk turbo manifoilen passer på 21et toppen, og om det vil gi no mere effekt enn org manifoil? noen som veit? hei, det sies at nye typen ft/fk manifoil gir ca. 10hk ekstra på en b230et. ja, jeg vet b21et != b230et, men tror neppe b21et har noe bedre manifoil :P Forøvrig er b230et (531) toppen bedre enn b230ft/fk toppen (530), men du har vel ingen av de toppene.. På alle b230 alu toppene passer vel manifoilene over på hverandre, såvidt jeg vet, da med unntak av 16v! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Er MYE bedre flow i b230ft/fk manifoil. Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet Oktober 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 hei,det sies at nye typen ft/fk manifoil gir ca. 10hk ekstra på en b230et. ja, jeg vet b21et != b230et, men tror neppe b21et har noe bedre manifoil :P Forøvrig er b230et (531) toppen bedre enn b230ft/fk toppen (530), men du har vel ingen av de toppene.. På alle b230 alu toppene passer vel manifoilene over på hverandre, såvidt jeg vet, da med unntak av 16v! Manifoilen er fra en 1995mod motor, så hvem manifoil bør jg sette på da? org 21et manifoil ell 940fk manifoil. Har tre 530 topper ligganes, men dysene sitter jo i toppen på 21et da! Men har ny preppa topp 21et topp som er porta og bytta te syrefaste ventiler, men den toppen så lader turbon fra 1600/1800 te 5500rpm så vil ikkje bytte den, eller bør jg? Vis jg setter på en 530 topp så må vel dysene feste på en innsugsmanifoil, men åssen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Manifoilen er fra en 1995mod motor, så hvem manifoil bør jg sette på da? org 21et manifoil ell 940fk manifoil. Har tre 530 topper ligganes, men dysene sitter jo i toppen på 21et da! Men har ny preppa topp 21et topp som er porta og bytta te syrefaste ventiler, men den toppen så lader turbon fra 1600/1800 te 5500rpm så vil ikkje bytte den, eller bør jg? Vis jg setter på en 530 topp så må vel dysene feste på en innsugsmanifoil, men åssen? om manifoilen din er fra 95', må det jo være ft/fk.. b230et ble vel sluttet prod i 1989, b21et tidligere på 80 tallet (85' tror jeg? - tar sikkert feil). Om b21et toppen er gjort mye med, kan du jo bare bruke den.. Har du bilder av manifoilet ditt da? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 erre ikke fk manifolden som bare har et lite hull ut da?? som må portes før det er brukandes? Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 erre ikke fk manifolden som bare har et lite hull ut da?? som må portes før det er brukandes? Det stemmer nok! Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet Oktober 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 erre ikke fk manifolden som bare har et lite hull ut da?? som må portes før det er brukandes? åssen portes? og hvor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 åssen portes? og hvor? Portes på siden mot turboen! Og ellers hvis noe er "trangt" eller ujevnt, skarpe kanter så kan du porte der og :) Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet Oktober 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Portes på siden mot turboen! Og ellers hvis noe er "trangt" eller ujevnt, skarpe kanter så kan du porte der og :) ok:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 ikke helt on topic men.. noen som vet hvor mye org innmaten i b21et omtrent holder til? mvh TG Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 ikke helt on topic men.. noen som vet hvor mye org innmaten i b21et omtrent holder til? mvh TG Rundt 300hk sies det. Noen vil si mer, noen vil si mindre.. :boxers Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 at det skal tåle så mye så er det en selvfølge at motoren er i bra tillstand. Hvis du ser litt på turbo manifolden og 940 røret så skjønner du at det funker bedre med 940 rør. Studer hvordan røra er lagt og at det nærmest er laga en slags collector. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet Oktober 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Rundt 300hk sies det. Noen vil si mer, noen vil si mindre.. :boxers har ringt volvo norge og hørt. Dem sier at man ikkje bør gå over 300hk med orginal innmat, over 300hk blir det kjøre ei uke skru tre uker. Det var det dem sa da=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.