Gå til innhold

21et

Ranger emnet

martinsen-lyd

Anbefalte innlegg

hei=) lurte på om det er noen som veit om fk turbo manifoilen passer på 21et toppen, og om det vil gi no mere effekt enn org manifoil?

noen som veit?

hei,

det sies at nye typen ft/fk manifoil gir ca. 10hk ekstra på en b230et.

ja, jeg vet b21et != b230et, men tror neppe b21et har noe bedre manifoil :P

Forøvrig er b230et (531) toppen bedre enn b230ft/fk toppen (530), men du har vel ingen av de toppene..

På alle b230 alu toppene passer vel manifoilene over på hverandre, såvidt jeg vet, da med unntak av 16v!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

det sies at nye typen ft/fk manifoil gir ca. 10hk ekstra på en b230et.

ja, jeg vet b21et != b230et, men tror neppe b21et har noe bedre manifoil :P

Forøvrig er b230et (531) toppen bedre enn b230ft/fk toppen (530), men du har vel ingen av de toppene..

På alle b230 alu toppene passer vel manifoilene over på hverandre, såvidt jeg vet, da med unntak av 16v!

Manifoilen er fra en 1995mod motor, så hvem manifoil bør jg sette på da? org 21et manifoil ell 940fk manifoil.

Har tre 530 topper ligganes, men dysene sitter jo i toppen på 21et da!

Men har ny preppa topp 21et topp som er porta og bytta te syrefaste ventiler, men den toppen så lader turbon fra 1600/1800 te 5500rpm så vil ikkje bytte den, eller bør jg?

Vis jg setter på en 530 topp så må vel dysene feste på en innsugsmanifoil, men åssen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manifoilen er fra en 1995mod motor, så hvem manifoil bør jg sette på da? org 21et manifoil ell 940fk manifoil.

Har tre 530 topper ligganes, men dysene sitter jo i toppen på 21et da!

Men har ny preppa topp 21et topp som er porta og bytta te syrefaste ventiler, men den toppen så lader turbon fra 1600/1800 te 5500rpm så vil ikkje bytte den, eller bør jg?

Vis jg setter på en 530 topp så må vel dysene feste på en innsugsmanifoil, men åssen?

om manifoilen din er fra 95', må det jo være ft/fk..

b230et ble vel sluttet prod i 1989, b21et tidligere på 80 tallet (85' tror jeg? - tar sikkert feil).

Om b21et toppen er gjort mye med, kan du jo bare bruke den..

Har du bilder av manifoilet ditt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider