Gå til innhold

Grom 240 "gruppe a"

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det virker mildest talt merkelig at man bruker så mye ressurser på en bil for så å sette inn en gammeldags støpejernsklump med støtstenger og vippearmer, men jeg skal kanskje ikke si noe :)

 

 

Reodor F

 

Hmmm..... b20 er vell en av di beste motora som er laget (i alle fall av volvo)!

 

Så du mener at det er bedre med hydrauliske ventil løftere en mekaniske? Må si meg litt u-enig der da men....

 

Men on-topic: rå bil ja, likte ikke helt fargen jeg da men.... synes gruppe A bilene skal være hvite med de blå og svarte "stripene" på siden.

 

Og b20 er gromt ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm..... b20 er vell en av di beste motora som er laget (i alle fall av volvo)!

 

Så du mener at det er bedre med hydrauliske ventil løftere en mekaniske? Må si meg litt u-enig der da men....

 

Men on-topic: rå bil ja, likte ikke helt fargen jeg da men.... synes gruppe A bilene skal være hvite med de blå og svarte "stripene" på siden.

 

Og b20 er gromt ja :D

 

Har jeg noe sted på denne jord (eller på dette forum)påstått at hydrauliske ventilløftere er bedre enn mekaniske? Dessuten er nok hydrauliske bedre enn mekaniske hvis man ønsker et vedlikeholdsfritt system og moderate effektuttak, men det er nå en helt annen sak.

 

Det jeg prøvde å si var snarere at han finnen burde benyttet en motor basert på B17/B19/B21/B23/B200/B230-familien. Det er en slik motor forbildet til denne bilen hadde da den ble brukt i racing på 80-tallet. Dessuten er det en enda bedre motorkonstruksjon enn B20 som har sine begrensninger nettopp i ventilsystemet og utformingen av innsugnings- og utblåsningskanaler.

 

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg noe sted på denne jord (eller på dette forum)påstått at hydrauliske ventilløftere er bedre enn mekaniske? Dessuten er nok hydrauliske bedre enn mekaniske hvis man ønsker et vedlikeholdsfritt system og moderate effektuttak, men det er nå en helt annen sak.

 

Det jeg prøvde å si var snarere at han finnen burde benyttet en motor basert på B17/B19/B21/B23/B200/B230-familien. Det er en slik motor forbildet til denne bilen hadde da den ble brukt i racing på 80-tallet. Dessuten er det en enda bedre motorkonstruksjon enn B20 som har sine begrensninger nettopp i ventilsystemet og utformingen av innsugnings- og utblåsningskanaler.

 

 

Reodor F

 

Du har vell boma litt når su sier at en b17 motor har bedre utgangspunkt en en b20? Og det suten så der det jo bare og porte i vei på b20`n hvis den liksom har for "underdimensjonerte" innsug.\utblås. kanaler?

 

Trodde det var det du mente i denne settningen her jeg, at det er bedre med hydr. ventilløftere en mekaniske! (mulig jeg missforsto?) --->

Det virker mildest talt merkelig at man bruker så mye ressurser på en bil for så å sette inn en gammeldags støpejernsklump med støtstenger og vippearmer, men jeg skal kanskje ikke si noe

 

 

Reodor F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår