Gå til innhold

Grom 240 "gruppe a"

Ranger emnet

DaButcher

Anbefalte innlegg

• Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det virker mildest talt merkelig at man bruker så mye ressurser på en bil for så å sette inn en gammeldags støpejernsklump med støtstenger og vippearmer, men jeg skal kanskje ikke si noe :)

Reodor F

Hmmm..... b20 er vell en av di beste motora som er laget (i alle fall av volvo)!

Så du mener at det er bedre med hydrauliske ventil løftere en mekaniske? Må si meg litt u-enig der da men....

Men on-topic: rå bil ja, likte ikke helt fargen jeg da men.... synes gruppe A bilene skal være hvite med de blå og svarte "stripene" på siden.

Og b20 er gromt ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm..... b20 er vell en av di beste motora som er laget (i alle fall av volvo)!

Så du mener at det er bedre med hydrauliske ventil løftere en mekaniske? Må si meg litt u-enig der da men....

Men on-topic: rå bil ja, likte ikke helt fargen jeg da men.... synes gruppe A bilene skal være hvite med de blå og svarte "stripene" på siden.

Og b20 er gromt ja :D

Har jeg noe sted på denne jord (eller på dette forum)påstått at hydrauliske ventilløftere er bedre enn mekaniske? Dessuten er nok hydrauliske bedre enn mekaniske hvis man ønsker et vedlikeholdsfritt system og moderate effektuttak, men det er nå en helt annen sak.

Det jeg prøvde å si var snarere at han finnen burde benyttet en motor basert på B17/B19/B21/B23/B200/B230-familien. Det er en slik motor forbildet til denne bilen hadde da den ble brukt i racing på 80-tallet. Dessuten er det en enda bedre motorkonstruksjon enn B20 som har sine begrensninger nettopp i ventilsystemet og utformingen av innsugnings- og utblåsningskanaler.

Reodor F

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg noe sted på denne jord (eller på dette forum)påstått at hydrauliske ventilløftere er bedre enn mekaniske? Dessuten er nok hydrauliske bedre enn mekaniske hvis man ønsker et vedlikeholdsfritt system og moderate effektuttak, men det er nå en helt annen sak.

Det jeg prøvde å si var snarere at han finnen burde benyttet en motor basert på B17/B19/B21/B23/B200/B230-familien. Det er en slik motor forbildet til denne bilen hadde da den ble brukt i racing på 80-tallet. Dessuten er det en enda bedre motorkonstruksjon enn B20 som har sine begrensninger nettopp i ventilsystemet og utformingen av innsugnings- og utblåsningskanaler.

Reodor F

Du har vell boma litt når su sier at en b17 motor har bedre utgangspunkt en en b20? Og det suten så der det jo bare og porte i vei på b20`n hvis den liksom har for "underdimensjonerte" innsug.\utblås. kanaler?

Trodde det var det du mente i denne settningen her jeg, at det er bedre med hydr. ventilløftere en mekaniske! (mulig jeg missforsto?) --->

Det virker mildest talt merkelig at man bruker så mye ressurser på en bil for så å sette inn en gammeldags støpejernsklump med støtstenger og vippearmer, men jeg skal kanskje ikke si noe

Reodor F

Lenke til kommentar
Del på andre sider