Pålarn Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Hei. Vil det funke å sette inn noen 10" her? Det vil bli sånn ca. slik: Jeg var ute å målte, og kunne ha ett element som er 25cm max. (fra tvers av skruehullene) Passer ikke en 10" fint der da? Slik ser det ut bak der nå! Jeg tenkte jeg skulle legge om de ledningene som går der ett helt annet sted, slik at jeg får utnytta plassen mest og best mulig. Altså, få bort alle ledninger og lyspærer osv. Noen sier at man ikke trenger kasse bak der. Men bør jeg ha en liten en? Virker som om de formene er støpt ut ganske solid, så skal nok klare det! Hva trur dere? Siter Kjøretøy: 1, 2 (SELGES), 3, 4, 5, 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Passpå liter`ne og avstivere så funker det nok. Maksimal utnyttelse tviler jeg på, men som sagt funker det nok Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pålarn Skrevet Oktober 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Ok :D Blir jo neppe store kassa da? Jeg trenger kasse i det hele tatt ? Siter Kjøretøy: 1, 2 (SELGES), 3, 4, 5, 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
på-tværra=) Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Ok :D Blir jo neppe store kassa da? Jeg trenger kasse i det hele tatt ? Du bør nok aller-helst ha en kasse ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pålarn Skrevet Oktober 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Men gjør det noe om den blir veldig liten? :op: For er jo ikke store plassen inni der da!! Siter Kjøretøy: 1, 2 (SELGES), 3, 4, 5, 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
på-tværra=) Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Men gjør det noe om den blir veldig liten? :op: For er jo ikke store plassen inni der da!! For min del jør det ikke noe om den blir liten, men for din og lyden sin del, så bør den være så stor som produsenten anbefaler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pålarn Skrevet Oktober 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Hehe. Okey, imorgen skal jeg få forma til med noen plater/Pappesker eller noe, samt regne ut og ser hvor stor kasse som er mulig å få stappa inni det lille hjørnet :op: Siter Kjøretøy: 1, 2 (SELGES), 3, 4, 5, 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
på-tværra=) Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Hehe.Okey, imorgen skal jeg få forma til med noen plater/Pappesker eller noe, samt regne ut og ser hvor stor kasse som er mulig å få stappa inni det lille hjørnet :op: Okay ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Åssen elementer er det? noen krever jo langt større kasser enn andre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oledeg Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Hvis jeg skulle bygget høytalerkasser i det hjørnet, ville jeg absolutt hatt en kasse :) (etter produsentens anbefalninger) Det jeg kom til å tenke på var: Hvis du hadde valgt å ikke ha kasse, ville magneten på elementet ca siktet inn mot metallet på siden (eller er jeg helt på jordet?) Ville ikke dette forutsake en masse skrangling i metallet ? Er enig at det er sinnsykt tøft med høytalerene litt andre steder en "alle" andre :) Det som kanskje kunne gjort denne kassen enda bedre hadde vært hvis du hadde frest ut en mdf ring (til å feste elementet i) Å kanskje bygd ut fronten på kassen. Dette gir litt mere former en en helt flat kasse. Stå på, og lykke til :) Siter Teamsjef For Team Din-Bilstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GalantV6 Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Her er det noen bilder som viser hvordan jeg har det i bilen min. Jeg lagde kasser som passa i sidene, støpte forma, fylte med singel (det var det jeg hadde for handa) målte opp antall liter i en bøtte og fylte opp. Kappa til kantene satte på frontplate, støpte resten. Kassa ble på ca.22L Elementene var Kicker L7 10". Nå har jeg redusert kassene til 16liter elementene er SS VGW10" Håper dette kan hjelpe deg litt. http://s5.photobucket.com/albums/y166/GalantV6/?action=logout Tore Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pålarn Skrevet Oktober 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Hei igjen. @RuuDpus: Har ikke bestemt meg helt for element enda, men kan ikke være mere enn 25cm fra skrue, til skrue. Har noen en andbefaling av Pioneer sine? @oledeg: Skjønner, men når jeg ser GalantV6 sitt, så tipper jeg det blir slik jeg tenkte :) @GalantV6: Ser utrolig bra ut! Tusen takk for inspirasjonen. Skal ut å se hvor mye jeg får plass til og hvor stor kasse jeg kan ha! Siter Kjøretøy: 1, 2 (SELGES), 3, 4, 5, 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Hei igjen.@RuuDpus: Har ikke bestemt meg helt for element enda, men kan ikke være mere enn 25cm fra skrue, til skrue. Har noen en andbefaling av Pioneer sine? @oledeg: Skjønner, men når jeg ser GalantV6 sitt, så tipper jeg det blir slik jeg tenkte :) @GalantV6: Ser utrolig bra ut! Tusen takk for inspirasjonen. Skal ut å se hvor mye jeg får plass til og hvor stor kasse jeg kan ha! Ved sli plassering så burde du kanskje tenke på disse: http://installbay.no/product_info.php?cPath=24_37&products_id=362 Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oledeg Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Ett forslag til element: Hvis du ser på GalantV6, han bruker Kicker firkanta elementer. Hvis du har lyst på mest mulig membran areale på minst mulig plass er disse å anbefalle Siter Teamsjef For Team Din-Bilstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GalantV6 Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Ett forslag til element: Hvis du ser på GalantV6, han bruker Kicker firkanta elementer. Hvis du har lyst på mest mulig membran areale på minst mulig plass er disse å anbefalle Jeg bruker ikke Kicker i kassene mine nå. Nå bruker jeg Soundstream VGW 10 som har mindre ant.liter enn Kicker. Ikke det beste bilde jeg har av elementet: http://s5.photobucket.com/albums/y166/GalantV6/Prosjekt%202/?action=view¤t=HPIM0220.jpg&refPage=60&imgAnch=imgAnch61 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg