Gå til innhold

Hva syns dere om denne?

Ranger emnet


turbotrondsen

Anbefalte innlegg

Har sett mye råtne 325 e30'r i det siste. Men kan fortelle om det jeg har opplevd :

 

Rustangrep bak på høyresiden på bakplaten (hulrom).

Rust i hjulbuer ned mot kanalen

Fukt i teppene (lekkasje inn i bilen en plass - av og til vanskelig å finne kilden)

Tungstartet, nykker når man slipper gass (lavt turtall) - Falskluft en plass

Sviver dårlig (plugger eller tomgangsregulator)

Sviver ujevnt (lambda, falskluft)

Ulyder i forstilling (dunkelyder inn i bilen)

Rustangrep ved frontvinduet ved vindusvisker (hulrom)

Bensinlekkasjer eller rusthull i tanken (i overgangen fra påfyllingsrør inn til tank)

Hjernen (ECU) kan ta kveld helt plutselig

 

Ellers kan du jo se etter gørr i oljepåfyllingen, det skal heller ikke lukte svidd eller kjølevann. Se etter blårøyk, få en kompis til å ruse den litt mens du står bak.

 

Angående rust er dette noe alle biler plages med, ta deg en runde med et skrutrekker og dunk litt i kanaler osv. Er det solid stål, så står ikke skrutrekkeren fast inn i bilen ;)

 

Edit : Så nå at bilen ikke vil starte. Sjekk først om det er bensin på den, og så deretter gnist. Hjernen er en stor svakhet på disse bilene, og den kan forårsake at bilen ikke vil starte.

 

Ellers er delfingrå metallic pen farge :)

Saab 9-5 2.0T

[x]BMW 325i M-tech II '88 /// Delphin-metallic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet hvem som eier denne... bilen er i den standen som prisen sier.. altså grei nok... trur ikke den vil by på de store overaskelsene

 

Sitat fra annonsen "vile plutselig ikke starte. ring etter kl 16.00" <- plutselig = overraskelse

 

hehe ;) Kan være bagatell da

Saab 9-5 2.0T

[x]BMW 325i M-tech II '88 /// Delphin-metallic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet hvem som eier denne... bilen er i den standen som prisen sier.. altså grei nok... trur ikke den vil by på de store overaskelsene

Har DU noe info om bilen da? Altså, hva som er gjort av senking, styling osv? Er den rævkjørt, eller? Forstilling, bakstilling, bremser, vet du noe om dette hadde jeg vært kjempetakkenemlig :)

I`m not driving too fast, I`m flying too low...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett mye råtne 325 e30'r i det siste. Men kan fortelle om det jeg har opplevd :

 

Rustangrep bak på høyresiden på bakplaten (hulrom).

Rust i hjulbuer ned mot kanalen

Fukt i teppene (lekkasje inn i bilen en plass - av og til vanskelig å finne kilden)

Tungstartet, nykker når man slipper gass (lavt turtall) - Falskluft en plass

Sviver dårlig (plugger eller tomgangsregulator)

Sviver ujevnt (lambda, falskluft)

Ulyder i forstilling (dunkelyder inn i bilen)

Rustangrep ved frontvinduet ved vindusvisker (hulrom)

Bensinlekkasjer eller rusthull i tanken (i overgangen fra påfyllingsrør inn til tank)

Hjernen (ECU) kan ta kveld helt plutselig

 

Ellers kan du jo se etter gørr i oljepåfyllingen, det skal heller ikke lukte svidd eller kjølevann. Se etter blårøyk, få en kompis til å ruse den litt mens du står bak.

 

Angående rust er dette noe alle biler plages med, ta deg en runde med et skrutrekker og dunk litt i kanaler osv. Er det solid stål, så står ikke skrutrekkeren fast inn i bilen ;)

 

Edit : Så nå at bilen ikke vil starte. Sjekk først om det er bensin på den, og så deretter gnist. Hjernen er en stor svakhet på disse bilene, og den kan forårsake at bilen ikke vil starte.

 

Ellers er delfingrå metallic pen farge :)

 

Bra oversikt over feil!

Har selv nettopp kjøpt med 325 E30, som jeg allerede nå begynner å mistenke at jeg har kjørt litt (for) hardt, ettersom den har slurpet i seg litt kjølevann i det siste også.

Men dette er vel en vanlig feil på¨E30, toppakningshavari?

(regner med at det er det som er iferd med å skje, hvis ikke jeg er heldig og det er andre bagateller da)

Men bilen går no jævlig, så lykke til trådstarter! Du får deg MYE bang for the bucks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra oversikt over feil!

Har selv nettopp kjøpt med 325 E30, som jeg allerede nå begynner å mistenke at jeg har kjørt litt (for) hardt, ettersom den har slurpet i seg litt kjølevann i det siste også.

Men dette er vel en vanlig feil på¨E30, toppakningshavari?

(regner med at det er det som er iferd med å skje, hvis ikke jeg er heldig og det er andre bagateller da)

Men bilen går no jævlig, så lykke til trådstarter! Du får deg MYE bang for the bucks!

 

Ja hvis det forsvinner kjølevæske, så bør man først lete etter lekkasjer. Hvis kjølesystemet virker tett, så bør man begynne å lure på hvor kjølevæska tar veien. Kikk på eksosen når bilen er varm, se etter hvit eksos. Se i oljepåfyllinga etter gørr ("majones"), se om oljepeileren er "vannete". Er riktig som du sier at det er topp-pakningen som kan vær gåen.

Saab 9-5 2.0T

[x]BMW 325i M-tech II '88 /// Delphin-metallic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår