turbotrondsen Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Skal muligens avsted å kikke på denne bilen i dag.. Så ville bare høre hva dere har å si om denne? Prøve å prute litt hvertfall :P Hva av svakheter bør jeg se etter? Evt rust? Takk for svar :) http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=1238903&username= Siter I`m not driving too fast, I`m flying too low... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TCCW Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Har sett mye råtne 325 e30'r i det siste. Men kan fortelle om det jeg har opplevd : Rustangrep bak på høyresiden på bakplaten (hulrom). Rust i hjulbuer ned mot kanalen Fukt i teppene (lekkasje inn i bilen en plass - av og til vanskelig å finne kilden) Tungstartet, nykker når man slipper gass (lavt turtall) - Falskluft en plass Sviver dårlig (plugger eller tomgangsregulator) Sviver ujevnt (lambda, falskluft) Ulyder i forstilling (dunkelyder inn i bilen) Rustangrep ved frontvinduet ved vindusvisker (hulrom) Bensinlekkasjer eller rusthull i tanken (i overgangen fra påfyllingsrør inn til tank) Hjernen (ECU) kan ta kveld helt plutselig Ellers kan du jo se etter gørr i oljepåfyllingen, det skal heller ikke lukte svidd eller kjølevann. Se etter blårøyk, få en kompis til å ruse den litt mens du står bak. Angående rust er dette noe alle biler plages med, ta deg en runde med et skrutrekker og dunk litt i kanaler osv. Er det solid stål, så står ikke skrutrekkeren fast inn i bilen ;) Edit : Så nå at bilen ikke vil starte. Sjekk først om det er bensin på den, og så deretter gnist. Hjernen er en stor svakhet på disse bilene, og den kan forårsake at bilen ikke vil starte. Ellers er delfingrå metallic pen farge :) Siter Saab 9-5 2.0T [x]BMW 325i M-tech II '88 /// Delphin-metallic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxboost Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 vet hvem som eier denne... bilen er i den standen som prisen sier.. altså grei nok... trur ikke den vil by på de store overaskelsene Siter Drift it like u HATE it ! [sign:error] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TCCW Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 vet hvem som eier denne... bilen er i den standen som prisen sier.. altså grei nok... trur ikke den vil by på de store overaskelsene Sitat fra annonsen "vile plutselig ikke starte. ring etter kl 16.00" <- plutselig = overraskelse hehe ;) Kan være bagatell da Siter Saab 9-5 2.0T [x]BMW 325i M-tech II '88 /// Delphin-metallic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotrondsen Skrevet Oktober 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 vet hvem som eier denne... bilen er i den standen som prisen sier.. altså grei nok... trur ikke den vil by på de store overaskelsene Har DU noe info om bilen da? Altså, hva som er gjort av senking, styling osv? Er den rævkjørt, eller? Forstilling, bakstilling, bremser, vet du noe om dette hadde jeg vært kjempetakkenemlig :) Siter I`m not driving too fast, I`m flying too low... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boosti Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Sorry, men må bare si det....det der ser ikke bra ut, ser rett og slett rævkjørt og dårlig holdt. Gåt nesten 260km...Og nå vil den helle ikke starte....ville ikke gitt 10 lapper for den der en gang..... Siter Kvalitetsbevisst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 syns det var dyrt!! veit ikkje kor mykje dei bruka å ligge på i pris, men 20.000 for en 19 år gammal bil som har gått 256.000 som ikkje akkurat billig.. såg ikkje fin ut heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helenesj Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 litt gammel kanskje... men sant, man får hva man betaler for! :smilbmw: Lykke til!:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 426hemi Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Har sett mye råtne 325 e30'r i det siste. Men kan fortelle om det jeg har opplevd : Rustangrep bak på høyresiden på bakplaten (hulrom). Rust i hjulbuer ned mot kanalen Fukt i teppene (lekkasje inn i bilen en plass - av og til vanskelig å finne kilden) Tungstartet, nykker når man slipper gass (lavt turtall) - Falskluft en plass Sviver dårlig (plugger eller tomgangsregulator) Sviver ujevnt (lambda, falskluft) Ulyder i forstilling (dunkelyder inn i bilen) Rustangrep ved frontvinduet ved vindusvisker (hulrom) Bensinlekkasjer eller rusthull i tanken (i overgangen fra påfyllingsrør inn til tank) Hjernen (ECU) kan ta kveld helt plutselig Ellers kan du jo se etter gørr i oljepåfyllingen, det skal heller ikke lukte svidd eller kjølevann. Se etter blårøyk, få en kompis til å ruse den litt mens du står bak. Angående rust er dette noe alle biler plages med, ta deg en runde med et skrutrekker og dunk litt i kanaler osv. Er det solid stål, så står ikke skrutrekkeren fast inn i bilen ;) Edit : Så nå at bilen ikke vil starte. Sjekk først om det er bensin på den, og så deretter gnist. Hjernen er en stor svakhet på disse bilene, og den kan forårsake at bilen ikke vil starte. Ellers er delfingrå metallic pen farge :) Bra oversikt over feil! Har selv nettopp kjøpt med 325 E30, som jeg allerede nå begynner å mistenke at jeg har kjørt litt (for) hardt, ettersom den har slurpet i seg litt kjølevann i det siste også. Men dette er vel en vanlig feil på¨E30, toppakningshavari? (regner med at det er det som er iferd med å skje, hvis ikke jeg er heldig og det er andre bagateller da) Men bilen går no jævlig, så lykke til trådstarter! Du får deg MYE bang for the bucks! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TCCW Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Bra oversikt over feil!Har selv nettopp kjøpt med 325 E30, som jeg allerede nå begynner å mistenke at jeg har kjørt litt (for) hardt, ettersom den har slurpet i seg litt kjølevann i det siste også. Men dette er vel en vanlig feil på¨E30, toppakningshavari? (regner med at det er det som er iferd med å skje, hvis ikke jeg er heldig og det er andre bagateller da) Men bilen går no jævlig, så lykke til trådstarter! Du får deg MYE bang for the bucks! Ja hvis det forsvinner kjølevæske, så bør man først lete etter lekkasjer. Hvis kjølesystemet virker tett, så bør man begynne å lure på hvor kjølevæska tar veien. Kikk på eksosen når bilen er varm, se etter hvit eksos. Se i oljepåfyllinga etter gørr ("majones"), se om oljepeileren er "vannete". Er riktig som du sier at det er topp-pakningen som kan vær gåen. Siter Saab 9-5 2.0T [x]BMW 325i M-tech II '88 /// Delphin-metallic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Så skral ut den der.... Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotrondsen Skrevet Oktober 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Jaokei, men da tror jeg heller jeg dropper det... Noen som har lyst å finne noen greie biler til meg da kanskje?:P Helst ikke over 20000,- ikke mindre enn 318.. Siter I`m not driving too fast, I`m flying too low... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Du setter krav...hehe! Styr unna BMWen som det er bilde av over her. Det lyser jo rævkjørt av den! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 e30 er noe det kryr av. finn deg heller en mer strøken til samme pris med evnt. mindre motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotrondsen Skrevet Oktober 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Er det jeg tenker på egentlig.. Også heller kjøpe en strøken 318/320... Den 325 var egentlig bare en tanke jeg hadde... Siter I`m not driving too fast, I`m flying too low... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg