Gå til innhold

Dali & Phoenix Gold

Ranger emnet

D-Boy

Anbefalte innlegg

Jeg har 1 stk 10t Dali sub som er dobbelspola. Jeg er usikker på hva den heter, men den skal visst være ganske så "hissig". Tror den kosta ca 3000,- på Hi-Fi Klubben for noen år tilbake... Å den skal jeg drive med en Phoenix Gold M-100. Men hvordan skal jeg koble opp den? Skal jeg koble + fra den ene terminalen over til minus på den andre siden, å de 2 som da er igjen, skal jeg koble de på brokoblingen på M-100?

Håper dere skjønner spørsmålet mitt...

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på M100 er det + på left og - til rigth som er brokoblings punktene da MÅ signalen inn på venstre/høyre RCA være MONO!!

Heisann.

Takker for responsen. Men det med brokobling på M-100 er greit nok, så det jeg egentlig lurer på er hvordan kobler man opp en dobbelspola bass? (Klarer ikke helt å forklare meg så greit alltid.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) er ikke sikker på impedansen i som den Dali elementen har i hver spole... men M100 tåler fint 3-4 ohm i bro kobling, med 2 ohms blir den varm og hvis du ikke setter en vift på kjøleribbene så vil den slå seg av etter en stund med høy volum. Derfor litt avhengi av impedansen på spolene... Den spiller "penest" med en spole på hver kanal. Bassen kan virke litt "svak/spinkel" men det er bare stål kontrol på elementen som rår! med mye kontrol over menbranen så spiller den bare den blir bedt om... SQ=en spole på hver kanal, li bro= litt mer punch men ulemper på at den kan slå seg av ved høyt volum. Det krever også bra med strøm da PWM er ikke så effektiv som nyere forsterkere og den øker forbruket på hvile strøm markant ved lavere impedanser -slik skal det være da interne symetrisk kondis bank er toppladdet helle tiden...- Ellers har den en dynamisk effekt på ca 500-600watt ;)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider