Gå til innhold

kor masse hestar tåle ein at motor med m47 girkaase

Ranger emnet

VOLVO real power

Anbefalte innlegg

kor masse hestar tåle ein at motor med m46 girkaase?

tenkte først å fremst å setta intercooler på så kor masse hest får eg av det ca.?:)

Er spørsmålet hvor mye m46 tåler, eller hvor mye hester en motor tåler? Isåfall må du nesten fortelle hvilken motor.

For å montere intercooler må du ha en turbomotor, men hvis du allerede har en turbomotor er nok sjansen stor for at du har ic alt.

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er spørsmålet hvor mye m46 tåler, eller hvor mye hester en motor tåler? Isåfall må du nesten fortelle hvilken motor.

For å montere intercooler må du ha en turbomotor, men hvis du allerede har en turbomotor er nok sjansen stor for at du har ic alt.

nei er ikkje ic kjøpt meg at motor med ein orginal intercooler den har ikkje vert på motoren:)

2006 nissan navara

1995 nissan primera prosjekt:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156602 gaamelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei er ikkje ic kjøpt meg at motor med ein orginal intercooler den har ikkje vert på motoren:)

skal muligens kjøpe en B230FT i sverige nå... Han sa jeg fint kunne kjøre FT på m47... men er vell begrensa hvor hardt du kan kjøre! han annbefalte meg å kjøre m47 til den rasa...

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M47 på FT går "greit" sålenge du ikke trimmer... men kassa slites vanvittig fort ned, og du må påregne ganske hyppige oljeskift.

Etter 4000 km med min andre m47 nå, så var hele magneten i bunn av kassa tetta igjen med finkorna metallrester. Tydelig at lagre/tannhjul ikke tåler alt momentet som går igjennom.. Kassa går enda, men lekker som ei sil though.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider