Gå til innhold

HG motorsports Turbokit til VAG 2.0 8V 115ps

Ranger emnet


ghostdogg

Anbefalte innlegg

Hva trur dere om dette?

http://s133760560.online.de/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=754&category_id=125&option=com_phpshop&Itemid=29

 

http://www.topcartuning.no/catalog/product_info.php?cPath=31_61&products_id=1181

 

Burde vel kanskje ha dobbel topp-pakning i tillegg?

Non som har erfaring med VAG 2.0 8V turbo.

Skal ikke ha VR6 eller 16V.

- '00 Audi A6 2.7tt

- '96 Nissan 200SX S14

x '92 Nissan 200SX S13

x '94 VW Corrado "Aquablau" 2.0 8V

x '95 Volvo 460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del ikke bestill fra carconsult, eller topcartuning eller hva det heter nå! har gått halvt konkurs tror jeg.. De som har forhåndsbetalt der får ikke igjen penga osv.. Hvis du får noe derfra i det hele tatt tar det flere mnd.. En kompiss som har bestilt bodykit der for et halvt år sia er det vel nå.. og fortsatt ikke fått det! Har nok mange sinte folk på nakken han der :puke:

- 1995 VW "Cult Golf" :)

x 1986 VW Golf 2 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del ikke bestill fra carconsult, eller topcartuning eller hva det heter nå! har gått halvt konkurs tror jeg.. De som har forhåndsbetalt der får ikke igjen penga osv.. Hvis du får noe derfra i det hele tatt tar det flere mnd.. En kompiss som har bestilt bodykit der for et halvt år sia er det vel nå.. og fortsatt ikke fått det! Har nok mange sinte folk på nakken han der :puke:

 

Hehe, skjønner. Men tenkte bestille fra Tyskland

Back to topic.

- '00 Audi A6 2.7tt

- '96 Nissan 200SX S14

x '92 Nissan 200SX S13

x '94 VW Corrado "Aquablau" 2.0 8V

x '95 Volvo 460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva de totale kostnadene vil komme på ved bytte til 16vt eller vr6 ca?

Har også hørt at 2E blokka skal være ypperlig å sette ABF topp på, så turbokonvertere. Non her i landet som har gjort dette?

- '00 Audi A6 2.7tt

- '96 Nissan 200SX S14

x '92 Nissan 200SX S13

x '94 VW Corrado "Aquablau" 2.0 8V

x '95 Volvo 460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billigste og enkleste er å selge bilen din og kjøpe G60 eller VR6

 

Sa det før du kjøpte den og sier det igjen.

 

Går greit å sette på 16v topp, men det er ganske mye annet du trenger fra 16v også for å få det til, slik som driving til oljepumpe (intermediate shaft) og alt av reimer og drew til kamreim.

 

Jeg kan sikkert skaffe deg et greit kit til din 8v og en del ting til 16vT

 

Ulfern her på forumet har vel også en del godsaker til salgs

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billigste og enkleste er å selge bilen din og kjøpe G60 eller VR6

 

Sa det før du kjøpte den og sier det igjen.

 

Går greit å sette på 16v topp, men det er ganske mye annet du trenger fra 16v også for å få det til, slik som driving til oljepumpe (intermediate shaft) og alt av reimer og drew til kamreim.

 

Jeg kan sikkert skaffe deg et greit kit til din 8v og en del ting til 16vT

 

Ulfern her på forumet har vel også en del godsaker til salgs

 

Fungerer 2.0 8V turbo bra? Tåler motoren dette?

- '00 Audi A6 2.7tt

- '96 Nissan 200SX S14

x '92 Nissan 200SX S13

x '94 VW Corrado "Aquablau" 2.0 8V

x '95 Volvo 460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva de totale kostnadene vil komme på ved bytte til 16vt eller vr6 ca?

Har også hørt at 2E blokka skal være ypperlig å sette ABF topp på, så turbokonvertere. Non her i landet som har gjort dette?

 

Spørs om du mekker selv eller lar andre gjøre det, hvor du kjøper deler.

 

Om du kjøper litt deler overalt, eller tar inn delebil fra tyskland..

 

F.eks, en kamerat kjøpte en 97mod GTI 16v som hadde gått 100'km med fullt servicehefte. Bakskade, og uten interiør. for 13tusen kr.

 

Flyttet alt over selv, og kjøpte noen bremsedeler nye på møller. Endte på rundt 15.000kr.

 

Gjelder og sjekke litt rundt overalt:)

 

Lykke til

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer 2.0 8V turbo bra? Tåler motoren dette?

 

Funker så der. Største problemet er at innsug og turbo sitter på samme side. Turboen sitter omtrent inni innsuget, noe som gjør at innsuget blir veldig varmt. Dette problemet har du ikke på ABA og 16v motorene, i tillegg har disse motorene bedre flow.

 

På din motor slipper du å bytte stempler om du setter på 16v topp, bruker du 8v toppen bør du har dobble pakninger eller helst lavkomp stempler for å kunne lade på skikkelig

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår