Blast_off Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Hvordan blir det med lakk som ikke skal ha klarlakk på seg da, også kalt tett farge? Forblir den "vanlig" eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Stjeler tråden litt.. Hvordan vil DeVILLBISS GTi'n fungere på vannfortynnbar lakk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeonMuffler Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Stjeler tråden litt.. Hvordan vil DeVILLBISS GTi'n fungere på vannfortynnbar lakk? dårlig, siden den er lagd for den gamle typen lakk Siter BMW 335i Turbo prosjekt sponsing ønskes! http://www.NeonMuffler.com Endelig oppe! Gatebil Magazine Freelancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Javel... Handle nytt da.. Og bruke GTi'n på klarlakk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn_Erik Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Kl.lakk og andre2k lakker blir ikke som det har vært! Er nye "lover" for disse oxo, den gamle hs kl.lakken utgår som tynnerbasen, i stede er det VOC kl.lakk som gjelder! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Kjett!! Dvs.at allt utstyr med sprøyter må byttes ut! =( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn_Erik Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Neida, må ikke bytte, går ann og bruke de gamle sprøytene. I allefall så lenge det bare er litt hobby lakkering! Bare pass på at sprøyta er av rustfritt stål. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Godt... Sprøytene mine er i rustfritt stål ja - ikke no prob. Men hvordan blir det å lakkere med thinnersprøyter på vannlakk? Er hobbybruk, men biler skal lakkeres med proff-finish. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn_Erik Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Kl.lakk på vann base mener du?? Isåfall er det ikke no prob, bare pass på så basen har tørka helt(vanne har fordampa). Dette ser du ved at den blir matt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Tenkte på hvordan det er å bruke vannlakk i de "gamle" sprøytene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn_Erik Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Ikke no prob det heller. Bare pass på at sprøyta er ren! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 ==) Men som du nevnte så blir også klarlakken vannfortynnet? Når denne da skal legges på basen må basen være tørr? Hadde vært fint å hatt luftblåsere i boksen da som blåste basen tørr... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 dårlig, siden den er lagd for den gamle typen lakk Svarer du i blinde eller av erfaring? Har lakket en god del vann med min GTI og det funker helt OK.... Men er ikke bra i lengda for sprøyta.... :D Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn_Erik Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Nei, kl.lakken blir ikke vannfortynnbar!!! Husker ikke i farta hva VOC står for men. Det er noe med løsmiddel og tørstoffinnhold og dna driten der. Dette er ikke noe du egentlig trenger og tenke noe på, det har ikke no og bety for din del egentlig. Når du skal legge kl.lakken er det viktig at basen er tørr ja. Går ann og bruke sprøyta og blåse litt med, så går det fortere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Svarer du i blinde eller av erfaring? Har lakket en god del vann med min GTI og det funker helt OK.... Men er ikke bra i lengda for sprøyta.... :D =) Mye bra her. Da slipper jeg å bytte ut utstyret mitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg