Gå til innhold

Ta av støtfanger foran..?

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Hei. Skal ta av støtfangeren foran på bilen min.. Har løsnet alle skruene, bortsett fra den ved siden av batterikassen. Grunnen er at skruen bare går rundt. Virker som om mutteren er løsnet å går rundt. Hvordan skal jeg da ta av denne fangeren?

Håper på raske svar.. :D

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jo ikke av fangeren ved å kappe hue på skruen. Skruen går jo tvers gjennom festet til fangeren. Skal av med fangeren og sette på en annen, så trenger jo å få av hele sulamitten..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ha prøvd eller sett hvordan det ser ut foreslår jeg å kappe hodet av skruen og slå den gjennom og ut på andre siden..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hvordan denne mutteren satt, på innsiden eller utsiden av ramma?

Sitter den innvendig blir det fort et lite problem, må vel kappe hodet av skruen og et større hull under mutteren slik at den kommer ut.

Eller borre noen små hull rundt under mutteren, og prøve å sveise den fast igjen.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Ja, mutteren sitter inni ramma, så blir jo et problem om jeg kapper hodet av skruen. Må jo borre et hull på undersiden også, men er usikker på om jeg kommer gjennom på kontroll pga det.. Siden jeg "svekker" bærende greier.. :p Er forresten ganske trangt å kappe av hodet på skruen, siden batterikassen, radiator, frontplate etc er i veien.. :P

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.. trekk tau rundt fangern og i noe hardt... så turtallskutt å rygger bak i go fart.. da kommer dn av:):D

hmm.. går sikkert bra med ett lite hull i det bærende viss du borer.. kan jo sveise etterpå å slipe ned igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fart ja.. :P måtte nesten ha det for å komme inn i garasjen.. (som er 90m2) men nok om det.. Ja, må vel ta å bore fra undersia, og evt sveise igjen igjen.. Takk for svar ihvertfall.. :D

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider