johansen_ch Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 har ett par spørsmål angående lakkering med flakes... hvor er det mulig å få tak i enklest mulig?? hvor mye flakes går det på en hel bil evt ca pr liter?? å hvor stor dyse må jeg ha på sprøyta??? mvh chris andre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knopfler Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 ta ett lite søk så finner du.. er ikke så lenge siden dette var oppe her på foumet. Siter BMW E30 VW 1965 boble Hilux Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 har ett par spørsmål angående lakkering med flakes... hvor er det mulig å få tak i enklest mulig?? hvor mye flakes går det på en hel bil evt ca pr liter?? å hvor stor dyse må jeg ha på sprøyta???mvh chris andre Heisann Chris Andrè. Tøft at det er flere som interesserer seg for flakes. Jeg har tatt kontakt med Nor Autolakk som er den norske importøren for House of Kolor. De ga meg pris mellom 698 og 1050 +mva per 6ounce (170 gram) for forskjellige typer flakes. Jeg spurte ikke om pris på noe fancy kameleon-greier da... Jeg sende også forespørsel til Automote tuning, som mente jeg skulle få nok flakes til en hel bil for mellom 1000 og 1500 kroner +mva. Jeg skal dra i morgen til et firma her i byen som jeg hørte har tatt inn flakes. De skulle visstnok ha en god del med vareprøver etter det jeg har hørt. Du finner også mye morsomt på http://www.ebay.com Hvor mye flakes du trenger er helt avhengig av hvor mye du selv vil ha i.. Mye flakes gir tett effekt, og lite flakes gir litt mellomrom mellom flakene. Jeg har brukt 1,8 dyse, og det sies at det må brukes minimum 1,7. Siter Bravo, Mike, Whiskey! -E30 327 turbo - 97 Octavia 1,9tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Var og besøkte Skattøra Bil og Lakk her i Tromsø på fredagen. De hadde noe sølv og gullfarget flakes inne på lager. Dette var av merket Metalflake. De brukte visstnok en svensk importør. Prisene var mellom 671 og 890 kroner per pakke. Siter Bravo, Mike, Whiskey! -E30 327 turbo - 97 Octavia 1,9tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriegHeim Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Mulig jeg har misforstått litt, men disse "Flakes" som det snakkes om, gir en lignende effekt som metalic? Bare i andre farger? Siter Lancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Metallic er barnemat i forhold til flakes. Og ja, det finnes i alle farger.. Siter Bravo, Mike, Whiskey! -E30 327 turbo - 97 Octavia 1,9tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg