Gå til innhold

Godkjenne bilen min til uka... Spørsmål...

Ranger emnet


volvo-r-sport

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var bilen din på hvilken kontroll? EU-kontroll eller skulle du vise den med senk og motor?

 

Fjærene: du punkter de fast oppe og nede på en litt lite synlig plass og skjul det med noe tectyl og støv.

 

eksoslyden kommer seg nok med å tette eksosanlegget. sett i en ekstra potte siden du ikke har turbo.

 

Jeg var for å godkjenne motorbytte.

Jallafix blir ellers ikke gjort på min bil, da kjøper jeg heller kortere dempere og biter det sure eplet! Jeg skal ha streetlegal bil, koste hva det koste vil.

 

Nei, det er ikke lov å bytte bare fjærskåla, da ser svina heller at du bytter hele benet, men det døm ikke ser/vet har døm ikke vondt av....

Hei,

for det første: forsikr deg om at du har servo bærekuiler, de har annen caster enn de andre.

Obs. caster blir aldri helt rett, ikke på min heller, men det er ikke problem.

 

Ellers, fjærskål er lov å bytte jo.. Så lenge den er sveiset i henhold til produsentens krav.

 

produsenten (her volvo), har krav om helsveist, samt at det skal være en viss tykkelse.

 

Papiret ligger visst ved nye fjærskåler.

Akkuratt dette argumentet, kan brukes for å godkjenne "macgyver coilovers", om man kan argumentere for seg.

 

Jeg har forsåvidt neste klart å trumfe det igjennom hos b.t., eneste er at jeg sliter litt med å få tak i det papiret fra volvo.. har ringt MYE til volvo og man blir jo sendt frem og tilbake mellom samme folkene, beggesier den andre sitter på papirene :P

 

ps. lykke til i morgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

døm kikka på papirene som nylende hadde på firehjulskontroll..

mangla skilt nummer.

kællen har ny time i marra kl 11. :D

 

å vi ønsker lykke til

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jessda, motoren gikk rett igjennom, med åpent filter, hjemmelaga veivhusvent, 3 tom eksos osv.. Døm lurte fælt på hvorfor det satt en kort slange med en colakork i ene enden på ett av røra (for å blende dumpen).

Kommentar fra han som prøvekjørte: "den var vel ikke helt original den her nei, men det er ikke så nøye". hehe...

Har fått stempla papirene nå på verkstedet der forstillinga ble justert, så skal være mulig å få inn senkesettet i mårra håper jeg...

Fant forresten ut at det sitter "taxi" plater/bærebruer som med slissespor til bærekulene på bilen min...

Så i mårra skal jeg opp igjen... Håper at alt er i orden da...

Takker alle for råd og tips som var til hjelp på godkjenninga..

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er alt sammen godkjent... Tok svina en time å lese papiret på forstillinga (doh), tror døm satt fast fingern i ræva når dø febrilskt lette etter en penn.

Så nå skal jeg opp i verkstedet og justere litt vettige vinkler på den samt kappe fjører.. Har lyst på 0,5-1 grad negativ camber og 1mm spissing.. Da tror jeg den blir fin...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår