Trond D Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Hei! Bilen min svetter ut i påfyllings lokket. Pakning er skjiftet, men det hjalp ikke. Hvet at dette ofte forekommer på disse motorene (b230ft), men vil gjerne ha det vekk. Lette etter et filter i veivhuset/slangene, men fant ikke noe(vet at de kan bli tette å fører til svetting, hendte en gang på 740en). Noen som har et tips eller erfaring med dette? Takk for svar :) Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Qvarren Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Mener å huske at det går en slange ifra toppdekselet fra eksossiden til innsugsiden mellom 3og4 sylinder. Trekk slangen rett opp å du vil komme til en T stykke. Mulig den ende enden av T en er tett. Mener å huske dette fra en 940 eg hadde service på. Men huske ikkje om det var turbomotor eller ikkje. Er veivhusventilasjonen som virker tett hos deg. Siter -Volvo 940 Turbo M90 og B230FT e ein god kombinasjon :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Jeg fikk dette etter at veivhus ventilasjonen min tettet seg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 hva er det egentlig som er i den svarte vevhusvent boksen nede på blokka? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Kølfilter. ( tror jeg ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Min også svettet der. Jeg fant en passende o-ring som jeg monterte sammen med den orgniale pakningen. Etter dette har det ikke kommet noe ut derfra. Aner ikke hvordan det står til med veivhusvent, men kan kanskje være en ide å sjekke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Skader ikke å gå over og rengjøre veivhusventilation, er fort gjort... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet Oktober 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 De slangene sjekka jeg, var ikke så mye dritt. Men jeg trodde at det skulle ligge et filter inni, noe det ikke gjor. Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 De slangene sjekka jeg, var ikke så mye dritt. Men jeg trodde at det skulle ligge et filter inni, noe det ikke gjor. Har du rengjort åndings-boksen som sitter på blokka under innsuget? Hos meg var denne fylt av "olje-klumper" og trengt en skikkelig rens... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet Oktober 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Ok, takk! Den skal undersøkes Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet Oktober 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Har en teori om hva som kan være feilen. Når trykket blåser ut filteret og mann får den kjekke lyden, da kan vel også litt av trykket bli slått inn i oljedamp slangen og gå inn i blokka. Da vil det vell bli litt trykk etter hvert og den svetter ut i påfyllings lokket. Noen som forsto dette, eller var jeg litt klomsete i forklaringen min? Så løsningen er vell bare å få på en ojlecath tank? (cola flaske, he he) Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 hva er det egentlig som er i den svarte vevhusvent boksen nede på blokka? den skal skille olja fra dampen... ikke allti den virker helt, slik som hos meg, derfor må man ha catch tank :) Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 den skal skille olja fra dampen... ikke allti den virker helt, slik som hos meg, derfor må man ha catch tank :) spurte hva som var i den, ikke hva den gjor! og det har jeg jo funnet ut nå at er et slags kullfilter.. trenker jeg og må til med tank etter BT har sleskt pølsefingerene rundtforbi å stempler vognkortet mitt;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 kommer vel litt an på hvor langt bilen har gått og hva slags stand motoren er i. Min svetter selv med ny pakning og rengjort veivhusventilasjon. Men den bruker nesten ikke olje og motor går veldig fint. Siter 1991 940 GL B230FB 340.000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 Har en teori om hva som kan være feilen. Når trykket blåser ut filteret og mann får den kjekke lyden, da kan vel også litt av trykket bli slått inn i oljedamp slangen og gå inn i blokka. Da vil det vell bli litt trykk etter hvert og den svetter ut i påfyllings lokket. Noen som forsto dette, eller var jeg litt klomsete i forklaringen min?Så løsningen er vell bare å få på en ojlecath tank? (cola flaske, he he) det er alltid et sug på innsugsslangen mellom LMM og turbo, og dumpetrykket er ikke så stort at det trykksetter røret. Men den veivhusventialsjonen er verdt å gå over ja... egentlig best å bytte hele dritten til ny, om man har råd.... for den er et helvete å få skikkelig ren.. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.