Gå til innhold

Motor Bygg Med volvo Rødblokk

Ranger emnet

-=VoLvO=-740=Tic=-

Anbefalte innlegg

Trenger enn del hjelp fra dere :)

Tenker meg rundt 300-350 holdbare hk.

Autronic SMC, sprut er handla inn, M/500cc dyser å følere.

Har b230et blokk 86mod. rulla 203k

Bruker denne? Beholder veiva,

Er stemplene brukbare?

Kjøper H-profil staker. Hvor handle disse ? (prismessig)

Bruker 531 toppen (8v) Få denne portet å større eksos ventiler.er vel lurt valg:)

Forslag på innsug jeg bør velge?

Grenrør lages selv eller kjøpe byggesett?

Turbo er foreløbi ikke prioritert,Men har lyst på med Ekstern Wg. Garret (t03 04)? skulle vel holde eller?

Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst

Volvo V70 AWD R 99mod vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kan vi få pris på dette når du er ferdig da?? vil bygge sirka det samme skjønner du!:)

Hehe,si det du,kommer ann på hva jeg kan bruke av deler jeg har selv:)

Bare motor,utn driv-verk å sprut å turbo.kan fort bli 10 -15 000:)

Turbo ca 10 000

Sprut ca fra 10 000++

Driv-verk må man vel ha Getrag kasse å enn rimeli bra clutch til enn stor penge :)

Når man regner pris på motor bygg er det mye som kommer i tillegg :doh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger enn del hjelp fra dere :)

Tenker meg rundt 300-350 holdbare hk.

Autronic SMC, sprut er handla inn, M/500cc dyser å følere.

Har b230et blokk 86mod. rulla 203k

Bruker denne? Beholder veiva,

Er stemplene brukbare?

Kjøper H-profil staker. Hvor handle disse ? (prismessig)

Bruker 531 toppen (8v) Få denne portet å større eksos ventiler.er vel lurt valg:)

Forslag på innsug jeg bør velge?

Grenrør lages selv eller kjøpe byggesett?

Turbo er foreløbi ikke prioritert,Men har lyst på med Ekstern Wg. Garret (t03 04)? skulle vel holde eller?

Et godt råd når du skal bygge trivlig motor er på ta en prat med sten parner i sverige han har fornuftige priser og vet GODT hva man trenger og ikke trenger

Han finner du på http://www.stenparnermotor.se med tanke på h profil osv er han den beste og billigste har en kamerat som hadde hørt med et kjent trimmingsfima er i landet og spurt hva han mente om sten parner deler i følge dem så var det bare dritten men det som var veldig rart var jo at det sto 4 !!! paller med deler til dette firmaet når vi var hos han og at de var en av de største norske kundene. et godt råd er også å ringe til han for han er ikke så glad i å skrive mail :)

91" volvo 940 Bruksvogn 533000 km 75" volvo 242 sladde vogn 75" volvo 242 langtidsposjekt 72" volvo b57 buss

86" volvo 745

Proud member of Volvo Skrensærlag :)

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt råd når du skal bygge trivlig motor er på ta en prat med sten parner i sverige han har fornuftige priser og vet GODT hva man trenger og ikke trenger

Han finner du på http://www.stenparnermotor.se med tanke på h profil osv er han den beste og billigste har en kamerat som hadde hørt med et kjent trimmingsfima er i landet og spurt hva han mente om sten parner deler i følge dem så var det bare dritten men det som var veldig rart var jo at det sto 4 !!! paller med deler til dette firmaet når vi var hos han og at de var en av de største norske kundene. et godt råd er også å ringe til han for han er ikke så glad i å skrive mail :)

Det er vel billig, men det beste er det ikke...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For din del funker jo dem bettane, men det er ikke det beste... Men det har du jo heller ikke behov for hvis du skal ha 300hk...

Men det er jo verdt å overveie om du skal bygge en grom bunndel så du kan bygge vidre på den motoren seinere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For din del funker jo dem bettane, men det er ikke det beste... Men det har du jo heller ikke behov for hvis du skal ha 300hk...

Men det er jo verdt å overveie om du skal bygge en grom bunndel så du kan bygge vidre på den motoren seinere....

Sant nokk :)

Hvor mener du jeg skal kjøpe solide "staker" da ?

Men vet du noe om stemplene?

Har hørt dem er orginalt smidd, semmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noengang sett en h-profilråde knekke pga effekt???

Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke sagt det da men...

Men ja, når den styrer i toppen.... Dette var på cosw. motor..

Har ikke sett det med egne øyne nei, men har hørt om det...

Men gir du dem nokk stress så ryker dem.... Vidar røyk jo råden på den nye motorn han, i en litt anna klasse riktignok men alikevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nokk :)

Hvor mener du jeg skal kjøpe solide "staker" da ?

Men vet du noe om stemplene?

Har hørt dem er orginalt smidd, semmer dette?

Org bettene te volvo er jeg ille lite borti...

Mange som mener mye om hvordan du skal bygge detta, kommer ann på hvor mye penger du å bruke på bettane det... Har du råa te en skikkelig bånn mener jeg uansett at det er lurt for da kan du bare bygge "rundt" motorn når du vil ha mer hk, som du garantert kommer te å ønske deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider