Gå til innhold

Motor Bygg Med volvo Rødblokk

Ranger emnet


-=VoLvO=-740=Tic=-

Anbefalte innlegg

Det jeg prøver å si her... At det er INGEN her på forumet som klarer å ta knekken på f.eks en billig parner h-råde i en volvo 4er! PGA for mye effekt vell og merke!

 

Når det kommer til det å invistere i en skikelig bunndel med en gang. Så kan jeg ikke si meg mere enig! Det er den beste invisteringa man kan gjøre! MEN, for en som aldrig har bygd motor før... og sette seg som mål å få til 300Hk... så ser jeg ingen fare med å bruke org volvo deler! Desuten er det vel ingen her som trimmer som lar bunndelen stå urørt over vinteren og bare slenger på grombettar på utsiden uanset! :)

Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det jeg prøver å si her... At det er INGEN her på forumet som klarer å ta knekken på f.eks en billig parner h-råde i en volvo 4er! PGA for mye effekt vell og merke!

 

Når det kommer til det å invistere i en skikelig bunndel med en gang. Så kan jeg ikke si meg mere enig! Det er den beste invisteringa man kan gjøre! MEN, for en som aldrig har bygd motor før... og sette seg som mål å få til 300Hk... så ser jeg ingen fare med å bruke org volvo deler! Desuten er det vel ingen her som trimmer som lar bunndelen stå urørt over vinteren og bare slenger på grombettar på utsiden uanset! :)

Bunndelen kan du si ja, men si at du bygger på "feil" blokk eller setter i org stempler f eks da... Da må du jo handle inn en helt ny motor, nye stempler, råder, tilpassing av veiev osv når en skal ha mer klem..

Går ann te å bruke org better ja, men da må du stille deg det spørsmålet NÅ, skal jeg jeg sette meg det målet og handle deler som passer til en 300hk motor og la den forbli slik? Eller skal jeg bygge en grom bunndel nå og ha utbygningsmuligheter på en i tia framover?

Hvis du veit med deg selv nå at du vil ha mer effekt til neste år f eks så blir det mye dyrere å bygge en grei 300 hester nå og selge den for å så begynne fra bånn av igjen på en ny motor...

Dette er ihvertfall min mening, så får andre mene hva de vil! =)

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke sagt det da men...

Men ja, når den styrer i toppen.... Dette var på cosw. motor..

Har ikke sett det med egne øyne nei, men har hørt om det...

Men gir du dem nokk stress så ryker dem.... Vidar røyk jo råden på den nye motorn han, i en litt anna klasse riktignok men alikevel...

Mener du stemplet går i ventilene ?

og derættert knekket råden ?

eller er jeg på bærtur på feil årstid:)

Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst

Volvo V70 AWD R 99mod vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Org bettene te volvo er jeg ille lite borti...

Mange som mener mye om hvordan du skal bygge detta, kommer ann på hvor mye penger du å bruke på bettane det... Har du råa te en skikkelig bånn mener jeg uansett at det er lurt for da kan du bare bygge "rundt" motorn når du vil ha mer hk, som du garantert kommer te å ønske deg...

Hvilen blokk mener du jeg skal bygge på da? b230 ft/fk med underspyling?

bruke org veiva med gromme råder.å smidde stempel ?

Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst

Volvo V70 AWD R 99mod vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du stemplet går i ventilene ?

og derættert knekket råden ?

eller er jeg på bærtur på feil årstid:)

Neinei, hadde det kræsja i utgangspunktet så hadde du ikke fått start engang, det hadde butta etter ei kvart omdreining det gitt.. Hehe

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilen blokk mener du jeg skal bygge på da? b230 ft/fk med underspyling?

bruke org veiva med gromme råder.å smidde stempel ?

Det kommer helt ann på om du kun skal kjøre med 300hk i framtia... Hvis du skal det er det jo helt unødvendig å koste på masse gromme deler..

Men hvis du vil ha en motor som er mulig å dra mer ut av uten å måtte begynne helt på nytt igjen så ville jeg ha bruka B230 blokk fra 95 og opp, tilpasse ei B23 veiv i den blokka (smidd), maskinert blokka, linjeborra, hona osv (som du uansett burde gjøre), satt det hele sammen med Eagle råder (alternativt PO hvis du vil ha det værste) og JE stempel... Du kan jo også fylle den med betong men da er det snakk om maksing etter hvert hvis det skal være nødvendig... Men den resepten jeg nevnte der har du den sterkeste rødmotorn som du kan dra 500-600 "holdbare" hk ut av med rett mann til å mappe og fortsatt få sove om natta...

Om du uansett skal ha smidde stempel og råder koster det så lite ekstra å koste på bunndelen detta her...

 

Men du må først finne ut hva du vil, skal du ha 300 4 ever med den motorn der eller skal du om et par år ha 500..?

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt enig med AC^ her. men dem bitene han legger fram d er skikkelige gromdeler.

 

1: B230ET blokk er jo bare no lapskaus.. den kan du bare hive. Samme med rådene som står i den, rett og slett. Det er en møkkamotor originalt.

 

2: Bunndel: Har du tenkt til å ha et "low-cost" prosjekt, så kjøp en komplett b23et maskin.. der er mye bra fra før av. Skal du bygge gromprosjekt, så fall for en b230ft/fk med underspyling, og kjøp deg h-råder eagle/verdi/crowner/parner og JE/wiseco stempler.

 

Originalinnsuget på 230-motorene er mer enn greit nok til 300 drivhjulshester. det er en liten flaskehals, men holder fint til 300gamp.

 

Et skikkelig gren kan bli en dyr affære 10 laken snakker vi fort. ft/fk manifold fungerer, hvis du skal ha no billig no.

 

t3/t4 turbo av et eller annet slag gjør nok susen.

 

Er også greit å lage catch-tank og grei veivhusventilasjon.

 

Trenger ikke porte/sette inn større ventiler for 300gamp sier mange, men jeg ville nå fallt for porting og ventiler når man først skal gjøre noe med toppen, for doble ventilfjærer og bytte av kam må du nok gjøre uansett, så da ser jeg det like greit... K-kam bør funker greit.

 

I tillegg trenger du alt småsnasket som stor alu-cooler, 3" eksos, k&n-filter. Trykkrør kan man nok greit lage selv... Du bør også finne no greit tenningssystem til motoren...

 

Getrag kasse og sveisa diff funker hvis du skal bruke bilen som spolemaskin. Ellers er jo en trutrack å foretrekke!

 

Alt blir uansett en prioritering som AC^ sier... Skal du ha grom motor framover i tiden dvs: skuddsikkert, så åpn opp lommeboka å pung ut i lange baner.

 

Skal du ha 300hk og nok med det.. så kan man inngå kompromisser. Alt avhenger av hvor mye du har lyst til å skru og hvor mye erfaring du vil ha, samt hvor mye penger du vil legge inn.

 

Det var vel det jeg hadde å si i første omgang...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette noe jeg bør legge i handlekurven ?

Tenker på siden 1råde er bøyd..kan blokka være skadet ?

Motoren har gått 130k

fk blokk(underspyling) høyeste bud 500,-

-turbo stempler høyeste bud 500,-

-veiv(er spor der simringene er) høyeste bud 200,-

-råder(en og bøyd)

Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst

Volvo V70 AWD R 99mod vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blokka trenger ikke være skada av den grunn nei.... Så lenge den sviver så finns det håp...

Moddel blokk er dette?

Kan ikke mye om org better, men de stempla der trur jeg ikke er så jævla bra... Hehe

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår