Gå til innhold

Motor Bygg Med volvo Rødblokk

Ranger emnet


-=VoLvO=-740=Tic=-

Anbefalte innlegg

F/FK/FT blokka er vel det som er det absolutt beste utgangspungtet til et motorbygge! OM man skal dra den helt ut! Har selv kjørt en hel sesong på f blokk med FT stempler og 350+++ hk.... Og hadde ingen problemer med det! Skal du ha skikkelige stempler kan du likegodt bruke blokk fra 89 som noen andre modeller... Underspylinga blir da egentlig en unødvendig ting!. Bedre å bruke olja til det den skal brukes til istede for under stempla!

 

230ET blokka er ikke så dårlig motor som enkelte skal ha det til! Om du alikevell kjøper nye råder og stempler, så har du jo eliminert bort de svake delene! Og en marineveiv til gamle 230 koster jo ikke mange kronerne!

 

Når det gjelder topp, så er det som det blir sagt her IKKE nødvendig med porting for 300HK. Skal du kjøre med org deler i motorn, ville jeg valgt å porte toppen.... En topp som fløder bedre gjør til at du slipper å lade riktig så mye for å oppnå effekten! Sparer mye på motorn bare i varmeutvikling der!!

 

Mange som snakker om hvordan man bør gjøre det og ikke gjøre det! Men har dere prøvd dette selv??? Bare lurer jeg????

Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg sier meg ganske enig i at orinaldelene rekker i lange baner for den som ska bygge for 300Hk, det eneste som det er i grenseland til er rådene, de har en tendens til å bøye seg ved ca 1,5-1,6 bar i FK/FT motorene.

Orginale stempler holder godt til 300++Hk, jeg kjørte i to hele sesonger med orginale freste B234F stempler og med 1,6bar i ladetrykk, null problem, like fine som den dagen motoren ble skrudd sammen.

Effekte lå vel på rundt 400-450Hk.

Eneste som kunne vært bedre er kryssboltene, som ble litt slitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Er det 16v så er det B234F isåfall.

Det er sikkert hundre tråder om 16v og turbo.. bruk søkefunksjonen så finner du sikkert noe nyttig.

 

BurnPr00f: Doble ventilfjører i en ganske 'vanlig' turbomotor? Ser ikke helt vitsen..

 

Når man først skal ha 300gamp ville jeg porta, og da ville jeg tatt ut og lagt i doble fjører for å få varva litt mer, samt at da har man en topp med mer potensiale, enn det den er originalt. Intet mer, intet mindre :)

 

Ang 16V, har 1 spørsmål: Åssen stempler kan man bruke? -Må man frese ut spor til ventilene i dem stemplene man skal bruke, eller kan man bruke vanlige turbostempler fra 8v?? Mener å huske at det er spor til ventilene i dem originale 204ft stempla og 234f -stempla.

-Noen som vet?

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår