Gå til innhold

Motor Bygg Med volvo Rødblokk

Ranger emnet


-=VoLvO=-740=Tic=-

Anbefalte innlegg

  • Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har både (ET) og (FT) innsug.dem ser jo like ut jør dem ikke?

Så da går jeg for Ft innsuget?

Skal kjøre turbo ja :)

 

B230F/FK/FT/ET og B23ET har akurat samme innsug, ser klass likt ut, ingen forskjell mellom dem.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er nå det jeg mener er det beste innsuget fra volvo!

 

Bilde153.jpg

 

Det innsuget her er det berømte svanehals-innsuget. Det på bildet er forkrommet, noe som ikke er originalt. Hullene til dysene her er også hjemmesnekra. Dette satt på B230E-motoren med k-jetronic innsprut originalt. Mulig det sitter på flere motorer og (240GLT?), ikke vet jeg. Har et slikt ett på B21ET'en min...

 

EDIT: Mener og det svanehals-innsuget sitter originalt på B23E også.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der er vel innsuget jeg mener ja:)

Men må vel årdne selv med dysene hullene i innsuget.

Eller skaffe seg en 531 topp med dysehull ?

 

Du må fixe hullene til dysene i det innsuget selv ja, det skal bare være å borre opp og maskinere litt.. egentlig ganske vanskelig for mannen i gata, så man får dysene i riktig vinkling, og får dem til å sitte når laddetrykket kommer o.s.v mye å ta hensyn til.

 

Du kan ikke ha dysene i toppen med mindre du skal bruke k-jetronic-innsprut!

 

Konklusjon: 230-innsuget er bolt on og det enkleste å ha med å gjøre!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å poler svanekals-innsuget mitt du:P hihi, det er noe av den mest ruglete overflaten jeg har vært borti på et originalt volvo-innsug :P

 

Hvem er det egentlig som kjører med vanlige elektroniske dyser montert i toppen da? Kan aldri huske å ha sett det på noen biler noen gang....

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må fixe hullene til dysene i det innsuget selv ja, det skal bare være å borre opp og maskinere litt.. egentlig ganske vanskelig for mannen i gata, så man får dysene i riktig vinkling, og får dem til å sitte når laddetrykket kommer o.s.v mye å ta hensyn til.

 

Du kan ikke ha dysene i toppen med mindre du skal bruke k-jetronic-innsprut!

 

Konklusjon: 230-innsuget er bolt on og det enkleste å ha med å gjøre!

 

Skal kjøre med Autronic smc.

da bruker jeg ft innsuget. om det flower greit orginalt for 350++ hk

Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst

Volvo V70 AWD R 99mod vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å poler svanekals-innsuget mitt du:P hihi, det er noe av den mest ruglete overflaten jeg har vært borti på et originalt volvo-innsug :P

 

Hvem er det egentlig som kjører med vanlige elektroniske dyser montert i toppen da? Kan aldri huske å ha sett det på noen biler noen gang....

 

hehe... Må self pusse litt glatt først med sandpappir! :D:D:D

 

Har selv kjørt med dysene i toppen og svanehalsinnsug! Er jo ikke noen grunn til at det ikke skulle fungere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utforming og konstruksjon

 

Ja det skjønner jo jeg også.. Men er det så mye bedre flyt der da? Lufta må jo først opp, så fremover..

Ser ut som om at det er mye bedre flyt i et e/et/ft/fk innsug, der går jo bare lufta fremover, i rør.

Men ikke vet jeg.

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår