Gå til innhold

Motor Bygg Med volvo Rødblokk

Ranger emnet


-=VoLvO=-740=Tic=-

Anbefalte innlegg

Da er det klart for sammen setting :)

Motor B230ft 91 med org innmat desverre H-profil kommer neste sesong..

531 topp litt porta med A kam

2mm kobber pakning

Apr topp bolter

Turbo garret T3 avgasdel ar 58

Trim 60 kompressordel

Ft green litt porta

Autronic smc, med Plx devices R-500 Bredbåndslambda

500ccm dyser

Bosch 044 pumpe

Ft innsug

Driv linjen blir getrag 265 fra "535" å lamell diff

Usikker på clutch..

Dette skulle vel sparke fra seg 300hest

Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst

Volvo V70 AWD R 99mod vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da er det klart for sammen setting :)

Motor B230ft 91 med org innmat desverre H-profil kommer neste sesong..

531 topp litt porta med A kam

2mm kobber pakning

Apr topp bolter

Turbo garret T3 avgasdel ar 58

Trim 60 kompressordel

Ft green litt porta

Autronic smc, med Plx devices R-500 Bredbåndslambda

500ccm dyser

Bosch 044 pumpe

Ft innsug

Driv linjen blir getrag 265 fra "535" å lamell diff

Usikker på clutch..

Dette skulle vel sparke fra seg 300hest

 

Når du først skal sette sammen detta greiene, så ta nå å spander på deg 4stk dyser til underspylinga av stemplene da mann! Koster ikke allverden det. -Med autronic og nok bensin og ladetrykk finnes det muligheter;)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det klart for sammen setting :)

Motor B230ft 91 med org innmat desverre H-profil kommer neste sesong..

531 topp litt porta med A kam

2mm kobber pakning

Apr topp bolter

Turbo garret T3 avgasdel ar 58

Trim 60 kompressordel

Ft green litt porta

Autronic smc, med Plx devices R-500 Bredbåndslambda

500ccm dyser

Bosch 044 pumpe

Ft innsug

Driv linjen blir getrag 265 fra "535" å lamell diff

Usikker på clutch..

Dette skulle vel sparke fra seg 300hest

 

Du treng ikke å bruke noen kobber pakning.

Den originale Elring er god. Den toler mye.

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du treng ikke å bruke noen kobber pakning.

Den originale Elring er god. Den toler mye.

 

-Og når elring-pakninga ryker, den dagen det skjer, da veit du at det er noe galt med motoren din! Enten går den for magert, eller for feit blanding!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har forstått trengs ikke underspyling før 400hk..

Så jeg vurderer det til neste motor bygg,blir da med H-profil råder å Po stempel :)

Ang kobber pakningen, senkes jo komlpsjonen litt? er ikke det til fordel da?

Har jo allerede invistert i kobberpakningen uansett

Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst

Volvo V70 AWD R 99mod vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prata litt med torgeir wetterhus om dette med underspyling (b23 vs nyere 230f) og han sa at underspylinga ikke var noe videre egentlig.. var bedre å ha olja til turboen, og eller i motoren selvfølgelig.. org pumpa er selvfølgelig helt grei, men når en skal fø både underspyling, og rikelig til ei snurre, så var det like greit å droppe underspylinga, og ha litt å gå på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har forstått trengs ikke underspyling før 400hk..

Så jeg vurderer det til neste motor bygg,blir da med H-profil råder å Po stempel :)

Ang kobber pakningen, senkes jo komlpsjonen litt? er ikke det til fordel da?

Har jo allerede invistert i kobberpakningen uansett

 

Hei.

 

Så lenge du skal kjøre med dei original rådene, så hadde eg valgt

å kjøre med original topp pakning.

Ang kompresjon så er det ikke noe problem når du kjører med datasprut og har full kontroll med tenning.

Underspyling treng du heller ikke. for å si det litt forsiktigt

dei gruppe A bilene som svei rundt banene nede i Europa i

80 åra hadde "ikke" underspyling og dei ble mildt sagt kjørt hardt virkelig hardt.

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Så lenge du skal kjøre med dei original rådene, så hadde eg valgt

å kjøre med original topp pakning.

Ang kompresjon så er det ikke noe problem når du kjører med datasprut og har full kontroll med tenning.

Underspyling treng du heller ikke. for å si det litt forsiktigt

dei gruppe A bilene som svei rundt banene nede i Europa i

80 åra hadde "ikke" underspyling og dei ble mildt sagt kjørt hardt virkelig hardt.

 

Da konkluderer jeg med å bruke den orginale :)

:thanks

Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst

Volvo V70 AWD R 99mod vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår