riefarn Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Driver om dagen med montering av kompressor på bilen som forrøvrig er en E36 93mod 320. Det er en Rotrex kompressor, med intercooler montert. Ekstradysene sitter montert rett før gasspjeldet, og skal styres av MF2 Injector Drive. Det er totalt 3 kabler på denne som skal kobles, en rød, som skal til + polen, en hvit som skal til - polen, og en gul som det står skal på negativ coil. Bilen har 6 coiler, utfra hver går det 3 kabler, en grønn (alle grønne samles til en tjukk grønn, dette er vel 12V) en svart (disse skjøtes hver for seg med svarte kabler med fargestripe på) og en brun, denne går fra coil til coil og ender til slutt opp som jord i koarosseriet. Det jeg ikke helt skjønner er at den gule som skal på negativ coil skal fange opp pulsen etter RPM eller turtall på norsk. Men er det puls i den negative coilledningen som går til jord? Har prøvd denne koblingen uten å lykkes.' Sant skal sies at MF2en jeg kjøpte var full av irr, så kan jo være noe feil med denne også, men koster ca. 3 k ny, så må nesten vite det først. En stor takk til den som kan hjelpe meg her! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
staverh Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Ja det er en puls på - siden på coilen . jeg henter feks rpm signalet på data spruten min der .. men akurat hvordan dette skal virke vet jeg ikke .. Siter gauldalgatebil If sex is a pain in the ass... you're doing it wrong. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
riefarn Skrevet Oktober 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Okey... Siden det er 3 ledninger utfra hver coil, så er det her litt håpløst synes jeg.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
riefarn Skrevet Oktober 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Okey, like greit hente signalet fra turtallkabelen på ECU... men ECU har jo ca 50 ledninger ..... noen oversikt over denne noen stand? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Coilen gir en puls hver gang den kortsluttes/gir gnist,derav turtalls-registreringa. Sjekk med BMW om de har koblings-skjema eller gutta på http://www.bimmers.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
riefarn Skrevet Oktober 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Må høre med BMW, er medlem på bimmers.no... lite respons :) Har funnet flere sider med koblingsskjema over alt i motor, men skjønner ingenting av det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zombiedick Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Kanskje dette kan hjelpe, fikk linken av en kompis når eg sleit med MF2'en... http://www.golf2.dk/download/mf2.zip Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg