Gå til innhold

Crazy Corsa`s Luxus Omega.. Nå med X30XE!! :)

Ranger emnet

Crazy Corsa

Anbefalte innlegg

Mandag den 9/10-06 kjøpte jeg meg denne go bilen..

det er en Cd utgave med nesten ALT utstyr, det eneste som ikke er på den er skinn rattet med tre på toppen, men trur jeg skl overleve uten gitt...

det som er av utstyr som jeg husker i farta er: Skinn med el justering på begge sider forran, Cruise control, Kjøre-computer, Automat, to sona klima anlegg, El solgardin i bakruta, varmeseter bak, avkjøling av hanske rommet, automatisk nedblenning av "sladdre-speilet", El.tak luke, cd-veksler, nivå regulering bak, og spoiler bak på lokket i fra irmsher(som jeg vet Sæter-racing her veldig lyst på.. hehe)

Den har en litt voksen KM-stand og bruker litt olje, men det skl Sæter-Racing hjelpe meg litt med siden han har fiksa det på sinn.. :P

Ellers er det noen små feil med det elektriske på bilen, men dette er ting som ikke er noe "kritisk" så det tas etterhvert, men batteriet har en eller fler deffekte celler så det skl byttes i morra(i dag som det blir siden jeg skriver nå klokka 2 om natta..hehe)

det er en del rust på den som jeg har planer om å få tatt før vinteren..

det er også en liten eksos lekasje på motoren som jeg tipper er fra ene manifolen, men håper det er i fra ett av rørene bare, har fått med meg att det er den venstre manifolden som pleier og gå "åt skogen" hehe

0_-975248910.jpg

0_-1068441108.jpg

0_2113530733.jpg

0_1781128046.jpg

0_-1822698420.jpg

0_565433544.jpg

0_-265691979.jpg

0_-1954422382.jpg

Jada mobil holderen skl bort.. hehe

0_1835524474.jpg

Flere oppdates og nye bilder kommer i morra tipper jeg, har bestilt noen små ting som skl monteres..

96 Omega 3.0 v6 24v CD Prosjekt Tråd

X 94 Crazy Corsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer med kjempeflott bil! Mye jeg har lyst på som du har gidt:boxers

De B2 CD felgene er ikke så værst på omega'n :)

Og dette lille olje prob, du har skal vi nok få fikset fort. Fikser du deler, og et sted med lys, Så skal vi nok få bytta oljekjølern, tipper nok at toppdeksel pakningene dine er gåene også, Du og etter jobben må vi spylle gjennom kjølesystemet godt, jeg sto og spylte i min i ca en 20 min ,med motor i gang, Da begynnte det og bli rent og pent. Tipper nok at de O-ringene på toppdekslet har gitt seg, det er vanligst. Bare møka de.

Jepps, Snakkes vel i morgen da gitt. ;)

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kjempeflott bil! Mye jeg har lyst på som du har gidt:boxers

De B2 CD felgene er ikke så værst på omega'n :)

Og dette lille olje prob, du har skal vi nok få fikset fort. Fikser du deler, og et sted med lys, Så skal vi nok få bytta oljekjølern, tipper nok at toppdeksel pakningene dine er gåene også, Du og etter jobben må vi spylle gjennom kjølesystemet godt, jeg sto og spylte i min i ca en 20 min ,med motor i gang, Da begynnte det og bli rent og pent. Tipper nok at de O-ringene på toppdekslet har gitt seg, det er vanligst. Bare møka de.

Jepps, Snakkes vel i morgen da gitt. ;)

Takker.. :P

ok, bare send meg en SMS med "handle liste" så skl jeg ordne tinga jeg.. :P

X 94 Crazy Corsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljekjøler, Be om den nye typen. , Finnes 2 forsjellige.

Kjølevann.

Toppdekksel pakninger ,tror de O-ringene følger med hvis jeg ikke tar helt feil.

Og så trenger du endel Pakningstetter, Jeg brukte eksos pasta rundt oljekjøler, det holdt som faen;) for jeg hadde bare nok til og bruke rundt toppdeksel pakkningene. (hadde lite) Pakningskleber tror jeg het det jeg brukte på mine. Spør på Opel hva som er best og bruke,

Mitt holder fortsatt, 1 år siden lille overhalingen og alt like fint;)Og bilen har jo ikke akuratt blitt kjørt pent haha:boxers

Gleder meg faktisk litt. :)

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljekjøler, Be om den nye typen. , Finnes 2 forsjellige.

Kjølevann.

Toppdekksel pakninger ,tror de O-ringene følger med hvis jeg ikke tar helt feil.

Og så trenger du endel Pakningstetter, Jeg brukte eksos pasta rundt oljekjøler, det holdt som faen;) for jeg hadde bare nok til og bruke rundt toppdeksel pakkningene. (hadde lite) Pakningskleber tror jeg het det jeg brukte på mine. Spør på Opel hva som er best og bruke,

Mitt holder fortsatt, 1 år siden lille overhalingen og alt like fint;)Og bilen har jo ikke akuratt blitt kjørt pent haha:boxers

Gleder meg faktisk litt. :)

ok da bestiller jeg kjøleren i morra jeg.. og alt anna.. :P da legger jeg meg... snakkast i morra.. god natt..

X 94 Crazy Corsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått sett under bilen, og jeg så att jeg må bytte sim-ringer i klokka og i bakkant av gir kassa... og så har jeg bytta batteri i dag.. men jeg hadde desverre ikke mer strøm igjen på mobilen så jeg fikk ikke tatt noen bilder.. :(

skl ta noen i morra hvis jeg rekker det.. :P har full dag i morra med masse styr så får se om jeg rekker det.. :P

X 94 Crazy Corsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som skal gjøres med bilen siden den ligger under prosjekt tråden?

det er planer om å fjærne rust på bilen og sånne små bulker og riper..

også skl jeg fikse motoren, pga olje brenning... hehe

også skl jeg fikse eksos lek, håper på att dette ikke er en av maifoldene som er sprokket, for da må hele motoren ut..

Sim ringer i kasse og bak aksel skl byttes da disse svetter litt..

og noe små elektriske feil skl fikses..

men jeg må vente litt med å gjøre så mye da jeg fortsatt går sykemeldt.. :(

X 94 Crazy Corsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider