Gå til innhold

DynaCore: Nissan Silvia drift spec!

Ranger emnet

DynaCore

Anbefalte innlegg

• Svar 749
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

450hk på en 1.8 liter betyr at turbo som oftest ikke begynner å lade for fullt før 5500-6000 rpm. Er mer egnet til dragracing enn gatebruk synes nå jeg. Mye hk er ikke alt. Hvordan effekten kommer er vel så viktig.

Dreiemomentkurven ser ofte ut som trollveggen på slike motorer. Er populært i Honda dragracing miljøet dette.

440ccm dyser@450hk på en rekke4 er lite brukenes med mindre du har et absurd bensintrykk, du må opp i 700-880 cc dyser og da kan du få problemer med tomgangen siden de sikler på lave turtall.

Mener ikke trolle med prosjektet ditt, men er jo åpenbare ting som skurrer litt som flere påpeker her. Sånt må man regne med på offentlige fora..

Er artig lesestoff, stå på du så sees vi på treff :)

kvål auto som jeg regner med har bygga bilen lager for det meste biler til dragrace.. hehe.. er nabo til firmaet faktisk.. de har en syk rs6 stasjonsvogn de holder på med nå som visst skal rundt 700hk.. men har bare sett at den går greit på gata.. har ikke sett noe papir på det.. røyk fra alle hjul på tørr asfalt er tøft på en bil som veier nærmere 2 tonn

Jone Klemo Øverland

medlem av Club-Honda Norge

92-Honda CRX vt

Honda entusiaster, nye som gamle - Foren dere! Bli medlem i Club Honda Norge HER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimelig bøllete den Audien din ass:)

Tror den hadde blitt skikkelig rå med RS4 styling og skjermbreddere:D?

Hehehe...

En ting av gangen her nå. Må få ferdig motor nå slik at jeg faktisk kan få kjørt bilen;)

Tenkte å starte å plukke motoren i biter i morgen, å få levert den inn til borring så fort som mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvål auto som jeg regner med har bygga bilen lager for det meste biler til dragrace.. hehe.. er nabo til firmaet faktisk.. de har en syk rs6 stasjonsvogn de holder på med nå som visst skal rundt 700hk.. men har bare sett at den går greit på gata.. har ikke sett noe papir på det.. røyk fra alle hjul på tørr asfalt er tøft på en bil som veier nærmere 2 tonn

Kvål Auto har kun satt sammen bunndelen i motoren. Det er alt...

De har ingenting med mapping og gjøre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Og gratulere med pen bil....

Siden du er i nærområdet og ser ut som du har litt snøring på audituning:thumb

Hvor kjøper du motordeler? Oooog er det relativt billig?

Jeg trenger noen kammer i første omgang.

Og har planer om å få på ny eksos og innsug fra topp til tå etterhvert.

Old Volkswagens never die, they just go faster!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trur ikke de lager for det meste dragrace biler. Sorry off topic. Kvål Auto er jo et bilverksted for vanlige biler+ andre kjekke biler.

De bygger motorer og chipper biler og for gatebruk eller der du måtte ønske å bruke bilen. Men de har mye gromme biler der inne å skrur på. De kan det de holder på med for å si det slik. :)

- 83 VW Jetta c

- 91 VW Scirocco GT2 turbo

- 08 VW Fox 1,4 tdi

- 75 Audi 50

- 76 Mini Morris Cab - 78 VW Polo LS - 82 VW Golf CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Og gratulere med pen bil....

Siden du er i nærområdet og ser ut som du har litt snøring på audituning:thumb

Hvor kjøper du motordeler? Oooog er det relativt billig?

Jeg trenger noen kammer i første omgang.

Og har planer om å få på ny eksos og innsug fra topp til tå etterhvert.

Har jeg vært deg ville jeg snakka med ES Tuning. Jeg kan selvfølgelig bestille med kammer osv til deg på bestillinga på motordeler jeg snart skal ta opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen planer om å endre noe? eller skal du bare kjøre å håpe motoren ikke havvarerer igjen?

Grunnen til havari var for lite fuel. Motoren blir nå totalt overhalet med alt nytt, så skal den inn på skikkelig mapping. Blir også montert større cooler, oljekjøler og litt div som skal "prøve" å forhindre det som skjedde..

Men mye av grunnen til skjæringa var nok mappinga:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider