Gjest Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Jeg har en delebil stående hjemme som skal fjærnes før vintern. Men hvordan skal den være? Jeg har fjernet motor, girkasse, stikkakslinger, så det er ikke hjul eller noe foran, bare bak. Er det et krav at bilen skal kunne "rulle" inn dit eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Du kan plukk av alt som kan skruves av, med andre ord du kan ikke kappe noe i bilen.. Skal du ha noe som må kappes av må dette avtalls med huggeren på forhond eller kappes av når de har tatt i mot den.. Dette var det jeg fikk beskjed om når jeg vrake en bil og skulle ha noen deler Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rømmling Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 men har 2 vrakbiler en som skal gå som crossbil og den andre er da full av intreøret av den andre får jeg levert den da? eller må jeg tømme den å kaste intreøret på en annen måte? Siter Toyota Sportscar Owners Group Norway TS-ogn forum *5 linjer burde vært nok for alle* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Vet at på huggeren i bodø ikke liker at det er søppel i bilen Ligger der f.eks. 4 vinterdekk i den må du betall for disse tror det var 50,- pr dekk/felg Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rømmling Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 blir litt å betale da siden jeg har fylt den opp med intreør fra en anna bil. det er jo bildeler så kunne di ta i mot, ja vis det hadde vert søpel så er det anna ting ja men men Siter Toyota Sportscar Owners Group Norway TS-ogn forum *5 linjer burde vært nok for alle* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Limax Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Har sjøl plukka av "absolutt alt" av et par biler før vraking, og det har gått greit. Har faktisk trudd at man i teorien kan ta vinkelsliperen og skjære ut rammenummeret, levere dette og dermed "vrake" bilen. Men muligens er det ikke så enkelt likevel. Har tenkt på det i forbindelse med at det nå kan bli årsavgift på delebiler (avskiltede biler). Lurer forresten på om det er avgjort? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
culsmog Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 du må levere inn så mye av bilen at den ikke kan gjenoppstå heter det seg vist.. dvs en evt ramme ell karross må leveres.. alt av oppheng og interiør osv.. har ingen betydning Siter Mine biler: Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal) Chrysler Neon 1995 (amcarneon) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 sist bil jeg leverte var det ikke noe annet enn rammen igjen på.. alt utvendig som innvendig var vekke.. hadde løftet denn opp på en vanlig henger. hadde ingen papirer på bilen heller. eneste jeg måtte gjøre var å sage ut rammenummeret til de så var det greit. bilen løftet de av med truck og rett i pressen. var ikke noe mere enn selve rammen uansett. Fikk skryt av han ene som mente jeg burde bli høgger for jeg ribbet bilene mere enn de noen gang ville gjort. Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghost7 Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 eg har levert kun to tredeler av ein bilramme, kappa av bakenden like bak førersetet (var ein mini) og plukka den heilt ned og leverte og det var ingen problem... Siter \___\____________/___/ [OO]\_____Y_____/[OO] \===\__|__|__|__/===/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pipen Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Alt som kan skrues av er bare å skru av. Men (her vertfall) kan ikke bilen vere for vraket, de tar inn bilen, men du får ikke panten. Siter - 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream. - 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri. - 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Varierer litt ja, men tror ikke de kan nekte deg å levere den inn. Er ikke høggeriene som betaler ut panten, men staten. Å strengt talt skal det holde å komme med chassinr. Men hadde selv en bilcrossbil jeg hadde kuttet taket av for å få ut buret i, det ene høggeriet ville ikke ha den (måtte evt sveise det på igjen) Det andre høggeriet tok den uten spørsmål. Var eieren der som sa det hadde holdt med gulvplatebiten med chassinr for hans del. Men søppel utover bilinteriør/deler er dem ikke glad i da. Å en bil kan leveres med 2 sett hjul + 1 reservedekk. Men nå er det jo ikke så greit å stå å krangle med hogger`n da viss han er vanskelige desverre. Er jo som regel han som får siste ordet uansett... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242 1,9l Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 ikke gi noe deler til huggern... legg masse søppel inne i bilen og klem den helt flat..bare du har chassinummert er du langt.. jeg har gjort dette 4 ganger...ikke noe problem Siter 242 240 turbo diesel 240 turbo b21et 240 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelFanatikeren Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 § 4-10. Utfylling av vrakmelding Ved mottagelse av kassert kjøretøy på behandlingsanlegg skal det fylles ut melding om kjøretøyet på blankett fastsatt av Toll- og avgiftsdirektoratet, jf. minstekrav til vrakmelding i vedlegg 2 til dette kapitlet. Opplysning om kjøretøyets siste kjennemerke skal dokumenteres ved forevisning av vognkort, kvittering fra Statens vegvesen for innleverte skilter eller kvittering for betalt forsikring. Kjøretøyets understellsnummer skal dokumenteres med eventuelt vognkort og kontrolleres mot vraket så fremt det er leselig. Den som leverer kjøretøyet skal legitimere seg ved forevisning av pass, førerkort eller tilsvarende dokument. Legitimasjonsdokumentets nummer samt person- eller foretaksnummer skal påføres vrakmeldingen. Kilde: http://www.lovdata.no/for/sf/md/xd-20040601-0930.html#4-8 Siter "Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DiNGo Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 ÅRSavgift på biler som STÅR også nå? Det strider jo mot alt! Bilen bruker ikke veiene, og da skal man heller ikke betale noen avgift for det! Det er en personlig eiendel av metall, plast og gummi som står på egen eiendom. Faen ta.. Siter Galant 2002 comfort sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sin Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Ved vraking, Hva må man ha med seg av papirer for å få vraket bilen slik at de vet at det er du som eier bilen? Siter '90 Golf 2 1.8 Sport '89 BMW 325i e30 [solgt] '86 BMW 325i e30 [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg