Gå til innhold

1976 Kadett C C20LET prosjekt - OPPDATERT 13/2

Ranger emnet


Ascona-B

Anbefalte innlegg

Da har jeg en liten oppdatering på gang.

Har ikke skjedd så veldig mye, men litt småtteri

 

Har rørst å fremst fått rydda litt i motorrommet.. ;)

motorom1.JPG

 

Lagt opp nye 10mm Bensinrør

bensin4.JPG

 

 

Fått 4 punkts LMS seler :)

momo1.JPG

 

Montert Turteller

turteller1.JPG

turteller2.JPG

 

 

Montert ny 19raders oljekjøler

kjoler11.JPG

 

 

Lagt opp motorlampe

lampe1.JPG

 

Begynt å montere alu platene

plater1.JPG

plater2.JPG

plater3.JPG

 

Og lagt opp reg. bryter til chippen :)

chip1.JPG

 

Det siste som har skjedd nå er at

Jeg har i tillegg fått Halvbur, som skal bygges videre til helbur.

296x28mm skiver og calipere med 57mm stempel fra Omega 3.0 24v

er under montering. Dette kommer det bilde av snart.

caliper1.JPG

 

Itillegg har jeg fått pakke i posten med

 

Autometer Oljetemp, oljetrykk og Turbotrykk

MSD bensinpumpe

Accel bensinfilter + fittings til Swirl-Port

Wilwood Linelock

 

instrumenter11.JPG

1979 Ascona B C20ne Turbo

1983 Pajero 2.3TD

1976 Kadett C C20ne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

@Sæther Racing

C20let motorene er ikke noe problem å få tak i, men de er ofte ganske dyre.

Blomdal Opelhugg har nok et par på lager, http://www.opelhugg.no

 

Motoren jeg har er fra en 93mod. calibra turbo. ARP rådebolter, 280hk chip og Volvo T16 turbo.

 

Bruker omsveiste omega A fester.

 

@M_Lille

Kostnadene har jeg ikke helt regna på, da det fort går i surr, og jeg får vondt i magen av å tenke på alle pengene som blir brukt.

 

Motor ligger på alt fra 18-35k avhengig av kmstand. osv.

Fester, bunnpanne, girkasse og mellomaksling ca 4000,-

Bakaskling og forstilling ligger på alt fra 3-8000,-

 

@242 1,9l

Jepp, er volvo radiator jeg bruker, meget praktisk :)

1979 Ascona B C20ne Turbo

1983 Pajero 2.3TD

1976 Kadett C C20ne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Sæther Racing

C20let motorene er ikke noe problem å få tak i, men de er ofte ganske dyre.

Blomdal Opelhugg har nok et par på lager, http://www.opelhugg.no

 

Motoren jeg har er fra en 93mod. calibra turbo. ARP rådebolter, 280hk chip og Volvo T16 turbo.

 

Bruker omsveiste omega A fester.QUOTE]

 

 

c20ne fester med en liten vri?

 

Girkasse bruker du da? r25?

 

Stålpakninger?kjøpte du motoren med trimet?

 

Hvor mye måtte du ut med for motoren din?

 

Og hver så snill og lakk over OPEL Calibra på dekslet til reima, det var utroligt stygt.

 

Ellers, utrolig fet prosjekt!

 

 

Og en ting til,

 

Oppkobling, det elektriske på motoren, er ikke veldig dreven bil elektriker men kan litt,

 

Vanskligt og koble opp for start? Beklager er litt noob på elektriske her.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C20ne fester med en liten vri ja :)

 

Bruker R25 kasse forløpig, men blir getrag 265 senere.

 

Motoren min betalte jeg penger for!

 

Ikke stålpakninger, kjøpte motoren med chip, men monterte volvo turboen selv.

 

Reg dekselet er kastet, og blir erstattet med et gjennomsiktig deksel i Lexan.

 

STA40655.jpg

 

Det elektriske er veldig enkelt. Bensinpumpe, konstantpluss, tenningstrøm og jording, så sviver den :D

1979 Ascona B C20ne Turbo

1983 Pajero 2.3TD

1976 Kadett C C20ne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår