Böhser Onkäl Skrevet Mai 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2008 ok, kjekt å vite..men dette bør jo i teorien ikke være vanskeligere enn at man spacer ut braketten til bkf fra torpedoveggen, eller flytter litt på festet mellom pedalen og stagen fra bkf kan jo eventuelt måle staget som sitter orginalt på eneren opp mot stagen på 9`` bkf å se om man må korte det inn eller forlenge det.. synspunkter, Böhser eller noen andre? Jeg har ikke giddi å eksperimentert att og fram med bremsene mine. Men det burde ikke være snakk om annet enn at man enten finner seg en annen brakett til BKF med ønsket høyde eller lager seg en helt ny selv, slik at lengden alt i alt blir tilsvarende som på G2. Jeg ville ikke begynt å endre innfestinga på bremsepedalen eller gjort noe med stempelstanga til BKF med mine sveiseevner i alle fall;). Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwsportz Skrevet Mai 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2008 ja vil jo også tro at dette er den beste løsningen..angående type bremsereduksjonsventil har kollevold noen løsninger..jeg har sett litt på de justerbare ventilene med 6 forskjellige steg..lurer på hvordan dette vil fungere? mener tilogmed jeg har sett noen her inne som har tatt en slik i bruk på en golf 1 skulle legge opp en link, men det funket ikke, gå inn på kollevold.no å se på bremsedetaljer, der har de ganske mange forskjelleige løsninger Siter vwsportz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwsportz Skrevet Mai 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 har festet bremsepedalen nå, problemet blir at bremsepedalen treffer gulvet før den er i ``bunn`` jeg bruker den orginale festebraketten til golf 1 på g60 sin bremsekraftforsterker fordi hullene på denne passet både bkf og torpedoveggen..hvis braketten til g60 bkf er smalere vil jeg bruke denne og istede lage nue hull. Hvis den ikke er smalere tror jeg at jeg prøver å lage en helt ny bremsepedal med en annen utforming som vil gå klar gulvet.. angående niplene som sto på de gamle bremserørene passet disse rett i den nye hovedbremsesylinderen, jeg kontrollerte størrelsene og disse er identiske såvidt jeg kunne se? utformingen på endene av bremserørene var det eneste jeg kunne se var annerledes, da disse var 0,01mm større en orginalt, regner sterkt med at dette ikke har noe å si kommentarer? Siter vwsportz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwsportz Skrevet Juli 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2008 bremsekraftforsterker skrudd av og nytt feste ferdigsveist, pedalen har fin klaring fra gulvet:) angående lastventil fikk jeg ikke bruke en justerbar, kan jeg bare hente en lastventil fra en golf 2 g60 samme som jeg hentet resten av delene fra? ser at dette er tatt opp før, og mye om og men om man skal bruke strutventiler istedenfor eller begge deler. Hva er egentli problemet med å bare bruke lastventilen dette bremsesystemet kom orginalt? Siter vwsportz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rennfahrer Skrevet Juli 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2008 bremsekraftforsterker skrudd av og nytt feste ferdigsveist, pedalen har fin klaring fra gulvet:) angående lastventil fikk jeg ikke bruke en justerbar, kan jeg bare hente en lastventil fra en golf 2 g60 samme som jeg hentet resten av delene fra? ser at dette er tatt opp før, og mye om og men om man skal bruke strutventiler istedenfor eller begge deler. Hva er egentli problemet med å bare bruke lastventilen dette bremsesystemet kom orginalt? selv med lasteventil så vil du få for mye bremsekraft bak med g60 kalipere foran... Siter jenvey throttlebodies 40mm selges! adaptere for g60bremser til golf mk1 selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwsportz Skrevet Juli 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2008 når jeg har bremsekraftforsterker, kaliptere foran og bak fra samme bilen sjønner jeg ikke hvorfor dette skulle fungere dårligere på en golf 1 enn en golf 2? kan du/noen utdype dette? Siter vwsportz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet Juli 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2008 selv med lasteventil så vil du få for mye bremsekraft bak med g60 kalipere foran... Jeg skjønner ikke hvordan større bremser foran vil gjøre at han får mer bremser bak? Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rennfahrer Skrevet Juli 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2008 Jeg skjønner ikke hvordan større bremser foran vil gjøre at han får mer bremser bak? arealflaten på hovedsylinderen samt på stemplene vil bli forskjellig kontra hva som burdte være. Pascals lov sier at trykket i en væske forplanter seg likt i alle retninger. trykket forplanter seg likt til alle stempler i bremsesystemet. kraften som stempelet presser bremseklossen med er avhengig av stempelets areal og størrelse. dvs at så lenge man bytter ut feks lastavhengig br.ventil eller andre komponenter så må man da vite litt mer enn at det passer. lastavhengig ventil er en strupeventil, det finnes flere typer av denne, men jeg ville da gått for en som er beregnet for å være i det bremsesytemet man da skal bygge om til, eller hørt med noen som kan hjelpe til med å regne ut arealflaten samt kraften ifra stempelene i kaliperene. Siter jenvey throttlebodies 40mm selges! adaptere for g60bremser til golf mk1 selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwsportz Skrevet Juli 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 hvis det kun er dette som avgjør valget av lastventil bør jo valget enkelt og greit som sagt falle på den ventilen som hører til bremsesystemet orginalt, hvis det kun er innfestningen som er annerledes???? Siter vwsportz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rennfahrer Skrevet Juli 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 hvis det kun er dette som avgjør valget av lastventil bør jo valget enkelt og greit som sagt falle på den ventilen som hører til bremsesystemet orginalt, hvis det kun er innfestningen som er annerledes???? det er korrekt, så sant man da ikke oppgraderer forbremsene.. nå ser det dog ut til at jeg skal selge adapterene mine med TUV papirer og fin beskrivelse av delene samt bilder av monteringen... Siter jenvey throttlebodies 40mm selges! adaptere for g60bremser til golf mk1 selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwsportz Skrevet Juli 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 ok, men da kjøper jeg inn ventilen som hører til jeg har egentlig bremsene montert på bilen nå, med adapter..dog uten tuv....hvor mye vil du ha for den? hva er med i ``pakken``? Siter vwsportz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rennfahrer Skrevet Juli 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2008 ok, men da kjøper jeg inn ventilen som hører til jeg har egentlig bremsene montert på bilen nå, med adapter..dog uten tuv....hvor mye vil du ha for den? hva er med i ``pakken``? alt av skruer og brakettene. hadde tenkt meg 2000kr for dem da de er vanskelige å få tak i... Siter jenvey throttlebodies 40mm selges! adaptere for g60bremser til golf mk1 selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwsportz Skrevet Juli 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2008 ok, tror jeg venter den litt av til jeg har vært på tilsynet,da de har enda ikke gitt meg avslag på de jeg allerede har... tilbake til topic: kan jeg hente lastventilen fra alt av biler som ble levert med g60 motoren/bremsene? er de identiske? ser forresten at norsk bildelesenter har en avlastningsventil til golf 1 med skiver bak???...delenr:03944 Siter vwsportz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwsportz Skrevet September 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 avlastningsventil er kjøpt inn fra en golf 2 g60, har også fjera og festet liggende, er det noen her som sitter på bilder av dette montert på en golf 1? eventuelt bilde av en golf 1 med lignende type avlastningsventil? Siter vwsportz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwsportz Skrevet Desember 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2008 bumper denne, ingen som har bilde av denne avlastningsventilen på golf 1? Siter vwsportz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.