ames_white Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Hei har kjøpt en 300E som jeg skal pusse opp og lakke men har støtt på et problem :S noen her som kan fortelle meg ossen jeg tar av dørpanelene på den bilen? det er asså 124 karosseri på den har bare funnet 2 skruer jeg også vil jeg ikke begynne og knekke og brekke på det heller før jeg har hørt med dere om det er noen enkle triks Siter Ingenting er umulig!! Noe tar bare lengre tid :D http://www.e30meet.com 86 VW GOLF MK2 "Hugget" 00 VW GOLF MK4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Hei har kjøpt en 300E som jeg skal pusse opp og lakke men har støtt på et problem :S noen her som kan fortelle meg ossen jeg tar av dørpanelene på den bilen? det er asså 124 karosseri på den har bare funnet 2 skruer jeg også vil jeg ikke begynne og knekke og brekke på det heller før jeg har hørt med dere om det er noen enkle triks Utvendige dørpanel (90->) skru løs 2 skruer i bakkant, dra forsiktig løs i nedre kant, bruk gjerne en tynn flat skrutrekker for å løsne selve klipsene. (må bøye deg ned og se oppunder) Når den er løs i bunn, så drar man panelet bakover ca 5 cm. da skal de være løse Innvendige dørpanel: Først skal man skru av skruen på plastdekselet bak ved låsen og vippe av dekselet øverst på dørhåndtaket og skru løs mutter der. Staget til døråpner må taes av og døråpneren må taes ut. drar den framover for å få den av. Er de manuelle vindusveiver så må de taes av. dra plasten av i motsatt retning av knotten på sveiven. (mener å huske at det ikke er mer da.) Dørpanelene skal løftes rett oppover for å få dem løs. Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grimlings Skrevet Oktober 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2006 Heisann, Er dette bra bil og satse på? mye vedlikehold osv? Hvor langt har deres gått? og hva må man gi for å få noe som er bra? :) Siter X: Golf gti 16v Stjålet Kartleser på Golf 1 G60Turbo ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 Ja jeg vil påstå at det er bil å satse på dersom man finner ett godt eksemplar. Vedlikeholdet er ganske enkelt å utføre selv om man har litt peiling. Rimelige slitedeler om man handler riktige steder. (autotrio, speed autoteile eller stjerneservice) Gamlebilen var en 88-230E. Den hadde gått nesten 300000 km da jeg solgte den for 4 år siden. Lite tull og problemer. Den jeg har nå 90-300TE har gått 330000 km og har også vært snill. (noe annet når det gjelder sitroengen min) Priser? Tja.. Får vel en viss anelse når man har sett litt rundt på diverse. Generellt inntrykk er at det er kjøpers marked og mange biler (både gode og dårlige) der ute. Ett godt eksemplar er verdt å gi litt mer for. Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ames_white Skrevet November 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 har fortsatt ikke funnet ut ossen jeg får av dørpanelene på denna bilen men den skal i løpet av kort tid nå inn i lakkboksen og legges ut for salg bilen er 100% rustfri og går bra er bygg om fra 200 til 300E (gokjent i vognkort) selges ferdig stylet fra Bad Ass Custom i porsgrunn som er eid og drives av meg :) Siter Ingenting er umulig!! Noe tar bare lengre tid :D http://www.e30meet.com 86 VW GOLF MK2 "Hugget" 00 VW GOLF MK4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Jeg svarte da på det litt høyere opp her.. Noe du ikke forsto av det jeg skrev, så kan jeg prøve å omformulere det. ;) Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ames_white Skrevet November 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Jeg svarte da på det litt høyere opp her.. Noe du ikke forsto av det jeg skrev, så kan jeg prøve å omformulere det. ;) stemmer d :) har klart og få di av nå :D men nå var det ossen jeg får av dørhåndtakene da :D Siter Ingenting er umulig!! Noe tar bare lengre tid :D http://www.e30meet.com 86 VW GOLF MK2 "Hugget" 00 VW GOLF MK4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Dørhåndtak på utsiden ja. I bakkant av døra er det en liten guimmipropp. vipp av den, og skru løs skruen bak der, så skal håndtaket løsne. Sorry. så ikke det jeg Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ames_white Skrevet November 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 Dørhåndtak på utsiden ja. I bakkant av døra er det en liten guimmipropp. vipp av den, og skru løs skruen bak der, så skal håndtaket løsne. Sorry. så ikke det jeg hehe ble litt feil den der :D det var dørpanelene jeg skulle ha av først men nå er det dørhåndtakene :D hørtes litt ut som om det var dørhåndtakene jeg hadde ment hele tiden....men det var det ikke da så det er ikke noe nødvendig med noe sorry her :D men takk for hjelpen :) Siter Ingenting er umulig!! Noe tar bare lengre tid :D http://www.e30meet.com 86 VW GOLF MK2 "Hugget" 00 VW GOLF MK4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg