seini Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Jeg skal ha nytt frontsett til golfen min snart, siden det andre henger og blør litt. (Et hull i hver 6,5".) Siden subber og forsterkere er Soundstream, så har jeg lyst til å gå for SS frontsett og. Hvilket sett er anbefalt? Vil ha et som kan spille høyt men samtidig rent. (Pose og sekk? hehe.) Har sett på disse: Reference RF-60C Tarantula TRC.6 Picasso PCC.6 Noen innspill? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Jeg skal ha nytt frontsett til golfen min snart, siden det andre henger og blør litt. (Et hull i hver 6,5".) Siden subber og forsterkere er Soundstream, så har jeg lyst til å gå for SS frontsett og. Hvilket sett er anbefalt? Vil ha et som kan spille høyt men samtidig rent. (Pose og sekk? hehe.) Har sett på disse: Reference RF-60C Tarantula TRC.6 Picasso PCC.6 Noen innspill? RF settet spiller bra i dørmontering, tåler masse effekt uten å komprimere. TRC settet spiller vanvittig bra i små kasser, har lang slaglengde og varm fin mellomtone. litt mindre egnet til dørmontering. Når det gjelder det billigere settet PCC ville jeg heller gått for Lill'wonder serien LS.60c som spiller meget bra til prisen. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
seini Skrevet Oktober 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Så RF settet er det du vil anbefale? Bilen er en Golf4 hvis dørene har litt og si... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GalantV6 Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Sorry for OT men det er synd ikke Soundstream har et 3 veis sett. Det kunne jeg ha tenkt meg. GalantV6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_ Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Jeg har ett TRC 6 til salgs om det er av interresse. Aldri vært brukt. Sjekk link i signatur. Siter 99' Opel Astra 1,6 16v Sport Stv x 89' VW Golf GL x 84' VW Golf CL x 86' Ford Orion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Sorry for OT men det er synd ikke Soundstream har et 3 veis sett. Det kunne jeg ha tenkt meg. GalantV6 Følg med i en prosjekt-tråd jeg skal starte om kort tid. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Så RF settet er det du vil anbefale?Bilen er en Golf4 hvis dørene har litt og si... Hvis du prioriterer trøkk og SQ anbefaler jeg det ja. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noen Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Har et rf sett men har ikke fått montert\hørt det enda, utseendemessig er det lovende. har bestilt to sett SST6.5 også, men jeg har ikke fått det enda. Soundstream er dårlige på bormaler og diskanten kunne vært litt mer massiv og påkostet, men alt i alt virker det overbevisende. hvis det suger blir det seas igjen.lol Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSRFW Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Noen: Bormaler? Forklarer du det? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSRFW Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Og forresten når vi er inne på RF frontsettet: 1 Så at det var papirmembran? Er det jalla? Trodde det var mer vanlig å bruke andre materialer når vi kom opp i denne prisklassen? 2 Så også at opphenget(?) var veldig smalt, er det det samme som liten slaglengde og lite trøkk? Hadde en kickermellomtone med like smalt oppheng, og det var det heller lite liv i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Og forresten når vi er inne på RF frontsettet:1 Så at det var papirmembran? Er det jalla? Trodde det var mer vanlig å bruke andre materialer når vi kom opp i denne prisklassen? 2 Så også at opphenget(?) var veldig smalt, er det det samme som liten slaglengde og lite trøkk? Hadde en kickermellomtone med like smalt oppheng, og det var det heller lite liv i. Her tror jeg nok du skal ta Dag på ordet, er vel ingen på dette forumet som har mer greie på SS og høyttalere generelt enn Dag:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Og forresten når vi er inne på RF frontsettet:1 Så at det var papirmembran? Er det jalla? Trodde det var mer vanlig å bruke andre materialer når vi kom opp i denne prisklassen? 2 Så også at opphenget(?) var veldig smalt, er det det samme som liten slaglengde og lite trøkk? Hadde en kickermellomtone med like smalt oppheng, og det var det heller lite liv i. Papirmembran er på ingen måte jalla, tvert i mot har det masse fine egenskaper. Midbassen har ikke enorm slaglengde, men det har man heller ikke bruk for når elementet skal spille ned til 70-80Hz. Tro meg, det elementet er det futt i. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSRFW Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Fine greier! Takk for gode svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
seini Skrevet Oktober 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Redd det blir RF-sett på meg da :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Redd det blir RF-sett på meg da :) Det finnes verre ting å være redd for!:D Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg