Gå til innhold

Soundstream frontsett.

Ranger emnet

seini

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha nytt frontsett til golfen min snart, siden det andre henger og blør litt. (Et hull i hver 6,5".)

Siden subber og forsterkere er Soundstream, så har jeg lyst til å gå for SS frontsett og.

Hvilket sett er anbefalt? Vil ha et som kan spille høyt men samtidig rent. (Pose og sekk? hehe.)

Har sett på disse:

Reference RF-60C

Tarantula TRC.6

Picasso PCC.6

Noen innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha nytt frontsett til golfen min snart, siden det andre henger og blør litt. (Et hull i hver 6,5".)

Siden subber og forsterkere er Soundstream, så har jeg lyst til å gå for SS frontsett og.

Hvilket sett er anbefalt? Vil ha et som kan spille høyt men samtidig rent. (Pose og sekk? hehe.)

Har sett på disse:

Reference RF-60C

Tarantula TRC.6

Picasso PCC.6

Noen innspill?

RF settet spiller bra i dørmontering, tåler masse effekt uten å komprimere.

TRC settet spiller vanvittig bra i små kasser, har lang slaglengde og varm fin mellomtone. litt mindre egnet til dørmontering.

Når det gjelder det billigere settet PCC ville jeg heller gått for Lill'wonder serien LS.60c som spiller meget bra til prisen.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et rf sett men har ikke fått montert\hørt det enda, utseendemessig er det lovende.

har bestilt to sett SST6.5 også, men jeg har ikke fått det enda.

Soundstream er dårlige på bormaler og diskanten kunne vært litt mer massiv og påkostet, men alt i alt virker det overbevisende.

hvis det suger blir det seas igjen.lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten når vi er inne på RF frontsettet:

1 Så at det var papirmembran? Er det jalla? Trodde det var mer vanlig å bruke andre materialer når vi kom opp i denne prisklassen?

2 Så også at opphenget(?) var veldig smalt, er det det samme som liten slaglengde og lite trøkk? Hadde en kickermellomtone med like smalt oppheng, og det var det heller lite liv i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 Så at det var papirmembran? Er det jalla? Trodde det var mer vanlig å bruke andre materialer når vi kom opp i denne prisklassen?

2 Så også at opphenget(?) var veldig smalt, er det det samme som liten slaglengde og lite trøkk? Hadde en kickermellomtone med like smalt oppheng, og det var det heller lite liv i.

Her tror jeg nok du skal ta Dag på ordet, er vel ingen på dette forumet som har mer greie på SS og høyttalere generelt enn Dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Papirmembran er på ingen måte jalla, tvert i mot har det masse fine egenskaper.

Midbassen har ikke enorm slaglengde, men det har man heller ikke bruk for når elementet skal spille ned til 70-80Hz.

Tro meg, det elementet er det futt i.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider