Gå til innhold

PsychoP4t 1.prosjekt - BMW 320D - Alpine, RF, Focal, Stinger...

Ranger emnet

PsychoPat

Anbefalte innlegg

• Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du bilder av spilleren? Er litt nysgjerrig på plasseringen av denne. Har ikke holdt på i E-46 før, men får inne en for spillerskifte neste uke... Mye demontering på denne?

Her kommer bildene. :) Jeg har som sagt ikke noen med min spiller, da den ikke er satt inn, men det tar jo 1minutt og 13 sekunder - så det stresser jeg ikke med!

Overblikk.jpg

Ett lite oversiktsbilde - det er da altså to skruer på hver side av spilleren. Disse ser du etter å tatt av et deksel som bare er å vippe ut. Begynn med dekselet som er over hanskerommet til høyre.

CDspillerutemeddeksel.jpg

Her er spilleren løs, og du ser rommet bak spilleren samt det dekselet jeg kjøpte hos Audio-Art sammen med omformer til ISO og antenne.

BakCDspiller.jpg

Et bedre bilde av rommet bak spilleren.

Noe som er uklart da?

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette.

Men et lite tips. Vipp ut luftedysene over spilleren og klimakontrollen. Skru ut plastikkrammen og kapp vekk mest mulig bak og på sidene hvor spilleren skal sitte. Gjør jobben med å få spilleren helt inn mye enklere.

Jeg har selv hatt 7998 i min E46. Angrer som bare det på at jeg solgte den.

DSCN0913.jpg

Stig Johansson

Min BMW 318i E46 sedan:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset! :) Nå ble jeg virkelig glad over å høre at noen andre har mekket på E46 før... Altså, jeg vet at noen har gjort det, men ikke fått med meg noen her inne. Har du flere bilder? Jeg er veldig interessert i å se dem i så fall! Har du noen tips til hvordan man trekker høytalerkabler ut til dørene foran?

I dag gjorde jeg ting som å rive av trekket på begge dørene siden jeg tror limet vil sitte dårlig på det orginale trekket. Ja, jeg burde har gjort dette før jeg la glassfiber... :( Jeg klippet av endel av fleecen som jeg syntes burde forsvinne, samt endel glassfiber jeg ikke likte. Jeg skrudde av venstre dør helt, og fant ut at det er umulig å trekke kabler gjennom den orginale kabelgjennomføringen mellom bilen og døra. Jeg vurderer nå å borre et nytt hull og feste en ny kabelgjennomføring! Noen som vet om en plass som selger små slike? Jeg ser installbay fører noen sånne, jeg får vel se litt på dem (enda en utgift! :(). Jeg fikk også lagt ett lag til med glassfiber på den andre døra, så den burde jeg kanskje muligens og forhåpentligvis få prøvemontert i morgen!

Han jeg står hos hadde en annen type polyester liggende enn det jeg bruker. Og siden noen har bemerket at biltema sin polyester er rimelig dårlig, spurte jeg han om jeg kunne prøve hans. Så snill som han er fikk jeg selvsagt lov til det. Den polyesteren er kjøpt på den lokale maleforretningen. Jeg merket ingen spesiell forskjell bortsett fra at den var litt mer grønnaktig i fargen. Men fortsatt - det er meget mulig at andre typer polyester er bedre. Jeg merker at jeg sliter med å unngå luftbobler noen plasser der det er mye kurver på dørene. Jeg har smørt godt på med polyester før jeg legger på duken, samt at jeg dynker duken nok, så det er i alle fall ikke mangel på polyester som er problemet her, kanskje tvert i mot? Mulig det er duken fra Biltema som ikke er noe å rope hurra for? Eller som jeg har foreslått tidligere - kanskje det bare er jeg som er n00b! ;)

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye bilder av det jeg har gjort. Men mekking i E46 har jeg jo en del erfaring med. Har hatt ute hele interiøret utenom dashen.

Jeg koplet bare nye høyttalerkabler til de originale bak spilleren. Funker greit det. Vet at det er noe dritt å trekke nye ut i døra så det gadd jeg ikke.

Tror ikke jeg ville borret noen nye hull gjennom heller. Du kan jo finne de originale ledningene på innsiden rett ved døra og skjøte deg innpå der. Ikke lange biten av de originale som blir brukt da.

Her er slik jeg gjorde det i mine dører. Ville beholde det originale utseendet.

DSCN0929.jpg

07_10_2006_007.jpg

07_10_2006_008.jpg

Stig Johansson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det er litt anderledes hos deg. Hos meg satt høytaleren kun fast i dørtrekket, du fikk festet den i en plastramme i døra. Akkurat det å bruke de orginale høytalerkablene har jeg egentlig svært lite lyst til. Det er en lettvint løsning, men jeg tror jeg kommer til å gjøre det skikkelig denne gangen.

Kan jeg få noen synspunkter på akkurat det å bruke de orginale høytalerkablene ett lite stykke? Tror dere jeg kommer til å høre forskjell?

Det så greit ut slik du gjorde det da! Hva slags elementer er det du har der? La du bare dempematta rett over den orginale fukt- og støydemperen?

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at det er umulig, men når jeg poster bilder når jeg får ledig tid til uka så vil de se hvordan det er. Det er en kontakt man kan koble av, slik at det er lett å ta av hele døra, den prosessen er forresten gjort på under 3min om man kan det. Det er som sagt ikke umulig, men kontakten blir ikke vanntett + at det blir stygt og trangt og da blir jeg missfornøyd.

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det er litt anderledes hos deg. Hos meg satt høytaleren kun fast i dørtrekket, du fikk festet den i en plastramme i døra. Akkurat det å bruke de orginale høytalerkablene har jeg egentlig svært lite lyst til. Det er en lettvint løsning, men jeg tror jeg kommer til å gjøre det skikkelig denne gangen.

Kan jeg få noen synspunkter på akkurat det å bruke de orginale høytalerkablene ett lite stykke? Tror dere jeg kommer til å høre forskjell?

Det så greit ut slik du gjorde det da! Hva slags elementer er det du har der? La du bare dempematta rett over den orginale fukt- og støydemperen?

Originalt satt jo mine høyttalere og i døra. Og det var det jeg gjorde første gang jeg monterte dem. Men det var ikke bass i det hele tatt. Så da var det bare å finne saga og kappe hull i metallet og montere elementet i døra. Nå basser det noe vannvittig fra de stakkars høyttalerene. Nå har de jo hele døra å spille i.

Jeg kjører Alpine SPX-177R. Det er det eneste settet jeg har funet som passer mellom festepluggene til dørpanelet. Siden ørene til skruene på elementet står på utsiden av korgen på høyttaleren. Et "normalt" element hr jo skruehullene på innsiden av ytterringen på korga. HAdde jeg brukt et slikt ville jeg ikke fått på panelet.

Kappa halve dempematta og la på Brownbread på den nedre delen. Har lagt BB på innsiden og.

Stig Johansson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg skjønner. Jeg vurderer å sage hull i døra bak høytaleren min jeg også! Jeg fikk montert dørtrekkene med høytalere i dag. Det ser jo helt greit ut om du ser bort i fra alt jeg skal fikse som å trekke døra og legge ledningen riktig. Hvordan det låter skal jeg ikke si så altfor mye om, men jeg savner lydvolum! Jeg får ikke dratt på i det hele tatt før de stakkars K2P elementene vrenger! Det høres kanskje litt rart ut, men sånn er det. Det er en kraftig og fyldig bass. Jeg fikk justert bassen litt ned på spilleren, men jeg savner fortsatt volumet. Hmmm...

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider