Gå til innhold

Hvor mye hk i 1987 chevy 350 TBI?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Jeg har en såkalt L05 TBI 350 fra 1992. De er oppgitt til 190 og 200 hk avhengig av hvilken bil de sitter i. 1987 motorene er jo like, så jeg vil anta at effekten din ligger rundt der.

Originalt er disse motorene ganske ned-pint på eksosen pga støy og avgass krav. Men i tillegg til det har de en SVÆRT snill kam omtrent uten løft. Dermed er det ikke sikkert motoren din klarer å nyttiggjøre seg den minkede motstanden fullt ut. Men noe vil det sikkert hjelpe. 10 hk?

Skal man hente mer hk fra en V-åtter er det jo naturlig å begynne med slikt som eksosanlegg og luftfilter. Etter hva jeg har fått av info om 350 TBI "one piece rear main seal"-motorer, er det kammen som er første store flaskehals. Dernest kommer toppene. "swirl port" toppene er optimalisert på forbruk og ikke på hk. Vortec topper modifisert for høyere løft er en bra performance erstatninger.

Det originale TBI systemet påstår noen er altfor snevert til å brukes når motoren trimmes. Andre sier det motsatte.

Jeg har bygget om min motor med forgasser. Ikke fordi jeg ikke likte TBI innsuget, men fordi motoren skal i en hot rod og jeg har ikke nok peiling på data i gammelbil til at jeg vil gi meg ut på det ennå.

For å få mest mulig av effekten ut til bakhjulene på rodden kommer jeg til å kjøre med headers pluss 2 x 2.5" eksos, el.kjølevifte, ingen servostyring, ingen AC.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bygget om min motor med forgasser. Ikke fordi jeg ikke likte TBI innsuget, men fordi motoren skal i en hot rod og jeg har ikke nok peiling på data i gammelbil til at jeg vil gi meg ut på det ennå.

Har du byttet camaksel og topper? Har hørt at de motorene bare bruker mere bensin hvis man ikke bytter topper men bare camaksel...

Jeg har en 350 TBI i min pickup. Den går på 105 oct lpg gass og kunne tenke meg å få litt mere hk ut av den...

Tror at veien å gå er brukte jerntopper med mindre forbrenningsrom, nytt TBI innsug og en ny camaksel. Det behøver ikke å koste alt for mye tror jeg, men vil gi merkbar effektøknig... Tror du ikke?

1978 Chrysler New Yorker Brougham 6,6, byttes i HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider