abarth racing Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 morn, har non prob. med å få i gang fk`n min. det er med 97 mod el nett. så må man ha i formaotstandene til dysene for at det skal komme gnist? og må man ha den diagnoseboksen da den sitter vel ved midtkonsollen der ellerno på de siste modelene, for den har ikke jeg siden jeg ikke fikk med mer enn fremme i fra og til dash. har fått stort sett allt annet av lys å sån til å virke men det kommer jo f..n ikke no gnist.. noen som har non tips???????? skifter snart hele elnette til et gamlere med 2.4 istede. å bare lodder inn motstander...??? Siter audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peety Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Må ikke starte bilen uten formotstanden til dysene! Da får dysene feil spenning å kan gå i stykker :) Siter Volvo 240 Lazer blue *Volvo 940 Turbo *Volvo 740 Turbo *Volov 745 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Dysene tar ikke skade av at du ikke bruker formotstand, men innsprøytningshjernen tar kvelden. Som regel blir utgangen lagt til jord konstant slik at dysene forblir åpen og spyler full motoren med bensin... Veeeldig vanskelig å svare på spørsmålet ditt, da du må spesifisere litt mere hva du har gjort og ikke. Om motoren er 96/97 eller nyere er det startsperre i boksen, men du skal ha gnist selv om det er startsperre.... På de motorene er det bensinen som kuttes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abarth racing Skrevet Oktober 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Må ikke starte bilen uten formotstanden til dysene! Da får dysene feil spenning å kan gå i stykker :) på de nette er d jo en liten boks med de fire motstandene så når den ikke er der er jo ikke dysene kobla til. tenkte på om d hadde noe med gnist å gjøre Siter audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abarth racing Skrevet Oktober 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Dysene tar ikke skade av at du ikke bruker formotstand, men innsprøytningshjernen tar kvelden.Som regel blir utgangen lagt til jord konstant slik at dysene forblir åpen og spyler full motoren med bensin... Veeeldig vanskelig å svare på spørsmålet ditt, da du må spesifisere litt mere hva du har gjort og ikke. Om motoren er 96/97 eller nyere er det startsperre i boksen, men du skal ha gnist selv om det er startsperre.... På de motorene er det bensinen som kuttes. er 97mod motor og nett. chip i bensin boksen så den sperra er fjerna. har komplett nett fra front til dash. eneste var resten bakover som ikke var med, så¨jeg tok det gamle nette som gikk til baklysa og har kobla opp det med det nye så baklysa virker. stort mer har jeg ikke gjort, bortset fra å luke ut ledningene til abs`n men d sku vel ikke ha noe å si. så jeg kan liksom ikke skjønne hvorfor den ikke vil gnistre. motorn drar rundt som bare fan men d er jo alt. dynamo er ikke innkobla enda da, men d har vel ingen betydning da batteri er fult. så skjønner ikke stortgett? Siter audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tuning Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 jeg har ft fra 97, med 97 mod ledningsnett. Dette ledningsnettet er med startsperre, men selv om bensinhjerna er chippa, så er startsperra intakt! Tar jeg bort orginalnøkkelen så starter ikke motoren... Setter jeg nøkkelen inn i spolen til startsperra, så starter den med en gang! Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abarth racing Skrevet Oktober 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 jeg har ft fra 97, med 97 mod ledningsnett. Dette ledningsnettet er med startsperre, men selv om bensinhjerna er chippa, så er startsperra intakt! Tar jeg bort orginalnøkkelen så starter ikke motoren... Setter jeg nøkkelen inn i spolen til startsperra, så starter den med en gang! såpass ja, noen måte å få fjerna den på? eller må jeg ha nøkkelen som hører til.. eller skifte alt IGjen.. men er det en sån eletrisk sensor el. no mekaniske greier. Siter audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_240_GLT Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 såpass ja, noen måte å få fjerna den på? eller må jeg ha nøkkelen som hører til.. eller skifte alt IGjen.. men er det en sån eletrisk sensor el. no mekaniske greier. en kopis av meg kjøpt en b230fk med volvo huggern i berge å hann fekk med el nett til alt i desj å motor rommetgs ink tendings lås med nøkkel..høggern sa han måtte bruke de om han skulde bruk el nettet i en 740\940.... Siter Volvo 242 Dl 81 mod Volvo 240 Gle 86 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Du kunne lånt hjernene mine, men tror ikke de passer på nyere nett? Jeg har nett fra 92mod med bokser fra 94 eller noe... Den startsperra er faen se, jeg kan ta å se om det står noe lurt i verkstehåndboka på LH2,4.. Kan ta det med på skolen en dag hvis jeg finner det... Sikkert noen på TPC forumet som vet hva du kan gjøre, så spør der før du legger deg i fosterstilling og griner... Kanskje ny bånndel på meg: 2,5l med H profil og mahle stempler...Mohaha... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abarth racing Skrevet Oktober 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Du kunne lånt hjernene mine, men tror ikke de passer på nyere nett? Jeg har nett fra 92mod med bokser fra 94 eller noe...Den startsperra er faen se, jeg kan ta å se om det står noe lurt i verkstehåndboka på LH2,4.. Kan ta det med på skolen en dag hvis jeg finner det... Sikkert noen på TPC forumet som vet hva du kan gjøre, så spør der før du legger deg i fosterstilling og griner... Kanskje ny bånndel på meg: 2,5l med H profil og mahle stempler...Mohaha... ja men om du hadde sjekka d hadde d vært bra, lite lyst til å bytte alt igjen. vet ikke om d hjelper å skifte boksene da men, sår se påt. jasså skal gi til meg den bånndelen da ell?:P Siter audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tuning Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 en kopis av meg kjøpt en b230fk med volvo huggern i berge å hann fekk med el nett til alt i desj å motor rommetgs ink tendings lås med nøkkel..høggern sa han måtte bruke de om han skulde bruk el nettet i en 740\940.... Jeg kjøpte motoren og ledningsnettet mitt med åsane i bergen, der fikk jeg med nøkkelen til bilen det hadde stått i. Tror løsninga må være enten å finne nøkkelen til bilen som ledningsnettet/motoren har stått i. Eller bruke ledningsnett uten startsperre... Sensoren/føleren for startsperra er en spole som står rundt tenningslåsen, ledningene fra denne går til en liten boks, det er selve startsperre enheten. Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abarth racing Skrevet Oktober 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 takk for svar her. men så litt påt i sta å. å når jeg kobbla pluss på blå/gul ledning på det releet her så så det "Slo inn" kom det gnist for da får coilen pluss. den blå å gule ledningen går til fuelreleet som da tydlighvis ikke gir strøm til den blå/gule ledningen så releet "slår inn". men er d rektig rele jeg har eller har ikke det noe å si. Siter audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abarth racing Skrevet Oktober 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Jeg kjøpte motoren og ledningsnettet mitt med åsane i bergen, der fikk jeg med nøkkelen til bilen det hadde stått i. Tror løsninga må være enten å finne nøkkelen til bilen som ledningsnettet/motoren har stått i. Eller bruke ledningsnett uten startsperre... Sensoren/føleren for startsperra er en spole som står rundt tenningslåsen, ledningene fra denne går til en liten boks, det er selve startsperre enheten. har du eller kan du ta et bilde av den boksen og eller kobblingen den sitter på?, så kansje jeg kan få kobbla den ut? Siter audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Det første releet der er vel "radiostörningsrele" eller hva det nå enn var... Har ikke bruk for det i allefall... Løsning martin: Sett fyr på ho... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abarth racing Skrevet Oktober 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Det første releet der er vel "radiostörningsrele" eller hva det nå enn var... Har ikke bruk for det i allefall...Løsning martin: Sett fyr på ho... ehh, har jo det da pluss fra batteri går dit og videre til coil når det får strøm. er også med i kobblingssjema til tenninga. Siter audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg