Gå til innhold

Anlegg i Mercedes 190.

Ranger emnet

Nytern

Anbefalte innlegg

Dum som jeg er ble jeg litt hekta på lyd i bil igjen etter at jeg fikk meg en litt større bil.. Lurer på et par ting. Hvor tar man jord fra i bagasjen? Jorda i ene støtfangerfestet nå, det ble svært dårlig. Kommer typiske jordingsulyder innimellom. Hvordan få lyden inn i kupe? Bensintanken ødelegger jo endel her. Hva om en bare fjerner rommet for førstehjelpsputa? Behøver ikke bli pent foreløpig, vil bare ha lyyyd! :)

Takk for tips..

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for kjapt svar! :D Men da prøver jeg å jorde i baklukelåsen hvis jeg bare finner ut hvordan en fjerner plastikken rundt'n :) Tar forsterker skade av dårlig jording? Ny forsterker, håper ikke jeg har vært for slem mot'n. Og vil forsterker få mer strøm med ordentlig jord? Dumme spørsmål, veit det :)

Noensinne fjerna den kofferten btw? Lurer på om det bare er å løfte ut hele greia. Beholde luka og sette den litt på gløtt kanskje :)

Edit: Det er jo endel småhull oppunder hattehylla i blekket der, men disse er vel neppe særlig egnede jordingspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for kjapt svar! :D Men da prøver jeg å jorde i baklukelåsen hvis jeg bare finner ut hvordan en fjerner plastikken rundt'n :) Tar forsterker skade av dårlig jording? Ny forsterker, håper ikke jeg har vært for slem mot'n. Og vil forsterker få mer strøm med ordentlig jord? Dumme spørsmål, veit det :)

Noensinne fjerna den kofferten btw? Lurer på om det bare er å løfte ut hele greia. Beholde luka og sette den litt på gløtt kanskje :)

Edit: Det er jo endel småhull oppunder hattehylla i blekket der, men disse er vel neppe særlig egnede jordingspunkter?

Ja forsterkeren kan ta skade av dårlig jord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fjerna førstehjelpsgreia, ble MYE bedre lyd nå.. Kunne skru ned gain på forsterker siden lyden faktisk kom inn i kupeen nå :) Jordet forsterker i baklukelåsen, det fungerte bra virker det som.. Gjenstår å se om lydene kommer igjen. Virket ihvertfall som et veldig godt jordingspunkt.. Takker for hjelp! Hva sku en gjort uten forumet? Huff! Vil ikke tenke på det.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm har en mercedes 190 e 88 modell selv :)

jeg fjerna hele hattehylla jeg :)

ble vesentlig bedre.

ser ikke ut foreløpig men :P

og med mitt element så var det vesentlig bedre med en stor porta kasse fremfor en lukka en :) (kicker l5 12")

vet ikke va du har nå da. men om du har en lukka en så er det vell vert å prøve ? :)

jord sliter jeg med selv. men jeg festa den i en skrue i hjulbuen.

(har fjerna allt som var i bagasjerommet fra før av deksler osv for å slippe skrangling)

mercedes 190 2.0 L <3

cars whit stars are like women from mars. and we like women don`t we ? :D

style7,carwasher.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme bil selv, jord finner du bak plastiken til til venstre baklys (sett bakfra) Var det jeg brukte.

De som er litt kjipt med disse bilene er at bensin-tanken er mellom baksete å bagajserommet. Synst trøkke i bassen blir betraklig dårlige av den.. hjelper jo litt å ta av førstehjelps skrinte, men testa samme anlegg i en golf å de spelte merkbart høgre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider