jsolg Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 jeg har bygget min kasse for stor. det er en lukket kasse som jeg har et MDS fanatic digital 15" element i. den er 20 liter for stor i forhold til anbefalingene fra mds. er det noe lettvint jeg kan gjøre? Siter Mercedes 190e 2.0 -91 Mercedes 190e 2.3-16v -87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 fyll den opp med massiv masse som tilsvarer 20 liter? Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jsolg Skrevet Oktober 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 ok det er ikke værre nei. Siter Mercedes 190e 2.0 -91 Mercedes 190e 2.3-16v -87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 En kasse blir egentlig aldri "for stor"... Ikke begynn å tull med noe sånt med mindre du er misfornøyd. Eneste ulempene med store kasser er at de tar mer plass og at man vil miste humpen rundt 50 Hz som er ganske vanlig. Effekttåligheten blir lavere, men følsomheten blir tilsvarende høyere :) Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fhl123 Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 jeg har bygget min kasse for stor. det er en lukket kasse som jeg har et MDS fanatic digital 15" element i. den er 20 liter for stor i forhold til anbefalingene fra mds. er det noe lettvint jeg kan gjøre? Er du sikker på at det ikke fungere bra i litt større kasse da? Jeg ville helt klart bygget større kasser enn det som de fleste produsentene anbefaler. Frode Edit: ble litt sein ser jeg :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jsolg Skrevet Oktober 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 så dere mener at den er helt grei i forhold til anbefalingene? er ikke 20 liter større ganske mye? den speller egentlig meget bra til prisen, men hvis det er mulig at den spiller bedre med mer riktig volum så er det jo det interresant. Siter Mercedes 190e 2.0 -91 Mercedes 190e 2.3-16v -87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 sett inn nye "indrevegger" i kassa? dvs f.eks. ny bakvegg? det er lett å montere og fjerne om du ikke lyker lyden Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fhl123 Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 så dere mener at den er helt grei i forhold til anbefalingene? er ikke 20 liter større ganske mye? den speller egentlig meget bra til prisen, men hvis det er mulig at den spiller bedre med mer riktig volum så er det jo det interresant. Det er jo bare å prøve, men jeg vil tippe at den spiller bedre slik den er nå. Ta 4 stykk 5L kanner, fyll de med vann eller sand og sett dem inn i kassen. Hvis du synes at dette spiller bedre, kan du lage en mer permanent løsning. Frode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Min kasse har anbefalt størrelse på ca 60 liter (portet) men jeg har 107 liter portet kasse, og det spiller brutalt for å si det sånn ;) Så 20 liter gjør ingen "skade" så lenge du er fornøyd, men du kan jo gjøre som noen her skriver, legg inn noen brusflasker eller f.eks en bjelkebit eller 5 for å se om det hjelper på lyden. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
på-tværra=) Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 En kasse blir egentlig aldri "for stor"...Ikke begynn å tull med noe sånt med mindre du er misfornøyd. Eneste ulempene med store kasser er at de tar mer plass og at man vil miste humpen rundt 50 Hz som er ganske vanlig. Effekttåligheten blir lavere, men følsomheten blir tilsvarende høyere :) Mvh Stian Men den kan bli for liten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Men den kan bli for liten? Jepp ;) Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
på-tværra=) Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Jepp ;) Kan det sje noe hvis kassen blir for liten, utenom dårlig lyd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Kan det sje noe hvis kassen blir for liten, utenom dårlig lyd? Nææ... Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gt-4-Ever Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Min erfaring er at suben spiller bedre i mindre kasse en oppgitt. :) Blir mer tight og bedre respons. Går ikke så dypt som dere sier, men er ikke nødvendigvis en ulempe det! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gt-4-Ever Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 For å ha det sagt så har jeg sikkert den billigste pioneersuben som er å oppdrive (tror jeg), er sikkert forksjellig fra sub til sub, men min spiller ihvertfall like bra som en sub til det dobbelte av prisen etter at jeg minsket kassevolumet. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg