Gå til innhold

Pioneer ODR HJELP!

Ranger emnet

civic type-r

Anbefalte innlegg

Hei en kompis av meg har kjøpt en eldre Pioneer ODR bil, gul bmw 5 serie. Men faen ingenting funker. igår smalt forsterkerene også. Så han har liksom 1 cd spiller som er ny odr, å kabler, bass å høytalere som funker. Men kan han på noen måte koble dette om til vanlige forsterkere?? Han er dritt lei det vansklige koblings systemet i den bilen.

Noen odr folk som kan svare .. eventuelt sende meg en pm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en BMW 520, så vet jeg hvilke bil dette er... ;)

Komplett med ODR anlegg og bygd skikkelig proft =)

Hvis det er snakk om den nye ODR spilleren > RS-D7R , så må man ha den Pioneer DEQ-P90 dsp enheten hvis man skal koble til vanlige forsterkere på spilleren.

Ang gamle Odr`n , virker ikke noen av de 6 Odr forsterkerene i det hele tatt ?

Husk disse MÅ stilles inn i riktig rekkefølge, altså noe som heter adresse (står på forsterkeren).

RS-P1 har fast adress 1 , resten kommer deretter.. 2,3,4,5,6 osv.. Dette må DERE gjøre ellers klikker hele systmet..

Har selv eid Odr anlegge , hadde "greid" å stille inn adressen likt på to av forsterkeren og dermed tulla hele systemet..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at forsterkerene smalt? sjekket alle koblinger? sikeringer? lyser det i forsterkerene, tviler på at det har med adressering å gjøre da dette systemet forhåpentligvis ikke er rørt siden morten hadde den.. å bytte spiller skal ikke ha noe å si.. men uten å se bilen så er det litt begrenset hva jeg får gjort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei en kompis av meg har kjøpt en eldre Pioneer ODR bil, gul bmw 5 serie. Men faen ingenting funker. igår smalt forsterkerene også. Så han har liksom 1 cd spiller som er ny odr, å kabler, bass å høytalere som funker. Men kan han på noen måte koble dette om til vanlige forsterkere?? Han er dritt lei det vansklige koblings systemet i den bilen.

Noen odr folk som kan svare .. eventuelt sende meg en pm..

Jeg så på denne bilen for ca 2 år siden. Han som hadde den da, mente at jeg, ettersom at jeg kjente han som hadde bygd den, skulle repparere den gratis for han. Jeg pratet også med de som hadde den inne i Hagesund denne uka. Hvis ikke det er gjordt noen utbedringer med den siden jeg så den sist, så trenger den ett oversyn, både litt her og der. Utstyret er i orden det(vil jeg tro) det er bare alle kabler sikkringer og diversje kabel-skjøter som er problemet. Hvis du vil, er det bare å legge turen over fjellet, og sette av et par dager, så skal denne komme på hjula igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forhåpentligvis ikke er rørt siden morten hadde den..

Hvis dette stemmer , så mener jeg bilen var til salgs i Biri/Lillehammer område for noen år tilbake etter at Morten hadde solgt den.

Mener den ble annonsert i lokal avisen/Oppland Arbeidet bladet den tid og da var jeg "litt" i kontakt med selgeren ang bilen/noen av Odr utystyret han hadde som ikke var montert i bilen med følgte med bilen da.. Ang RS-M1 veksleren (Men mista nr i ettertid pga bytting av mobil).

Da mener "eieren" der hadde tatt ut alle Stinger batteriene (3 stk mener jeg) + Stinger dynamo fra bilen siden han ønsket å ha det selv.

Da betyr det jo at alle innstillinger til systmet borte, mener jeg skjer med Odr`n hvor minne ikke holdes mer enn pr timer frakoblet strømmen! Hvis en ikke skriver opp alle juseteringer man gjør på papir..

Dette jeg har "hørt" uten at man skal si no mer om dette da jeg ikke VET noe om det..

Ang bilder, så har jeg ikke noe her på pc`n , men vanlige fremkallene bilder fra NM på sjølyst den gangen... pr bilder bare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kult..;)

Ang forsterkerene , som Anders (Autod) lurte på er sikringene gåene/lyser forsterkeren hvis man skur dem på?

Her en dagen lyste 5 forsterkere 1 rødt lys, å 1 lyste ikke. ingen av viftene i forsterkerene startet sånn så det var koblet opp osv..

Vi tok dem ut å vis vi kobler dem direkte til batteri så lyser dem ikke men skrur seg på å vifta starter. så tror rett å slett at man må koble alt opp på ny skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må vel Dere gjøre det slik:

-De 3 RS-A1 brukes til frontsettet:

1*Diskanter / adress 2 / HIGH / FRONT

2*Mellomtoner / adress 3 / MID / FRONT

3*Midbass / adress 4 / LOW / FRONT

-De 3 RS-A2 brukes til subben + bakhøyttalerene:

1*SUBB / adress 5 / S.W-MONO / FRONT

2*Diskanter / adress 6 / HIGH / REAR

3*Mellomtoner / adress 7 / MID / REAR

Hvis dere skal stille inn ampene.. Husk forsterkeren som er adress i 2 SKAL kobles først fra den digitale dsp`n RS-P1!

Lenke til kommentar
Del på andre sider