Gå til innhold

Golf 2 GTI-Prosjekt

Ranger emnet


retard69

Anbefalte innlegg

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ut med eventuelt anlegg i bagasjerommet, tepper ol. Så da ser du vel en stor svart propp av noe slag (mener jeg) og deretter så forklarer resten seg selv. Forklaringen min var nok ikke den beste, men du ser det lett når du titter i bagasjerommet uansett. Er nesten for lett til å forklare noe særlig komplisert:)

 

Og nei, det er ikke mye arbeid. På vel 8 minutter burde du være ferdig.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er vel heller noe sånn som at du løsner proppen (tror kanskje den sitter i 2 skruer), og dermed ser du bensinpumpa. Etter det så er det rimelig selvforklarendes hva du skal gjøre videre:) Klarer du å skifte dynamo, så klarer du fint dette også.

 

Stikk ut og se baki bilen, og du skjønner tegninga. Man lærer ikke uten å prøve, vet du:)

 

Edit: En sånn bensinpumpe koster vel omtrent 17-1800kr ny mener jeg. Var ihvertfall det Møller forlangte når jeg sjekket pris på den første Golf'en min. Dette var en 16v, og fullt mulig det er forskjell på pumpene. Det må nesten noen andre svare på. Let på et huggeri, og du finner nesten garantert en du kan bruke.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er vel heller noe sånn som at du løsner proppen (tror kanskje den sitter i 2 skruer), og dermed ser du bensinpumpa. Etter det så er det rimelig selvforklarendes hva du skal gjøre videre:) Klarer du å skifte dynamo, så klarer du fint dette også.

 

Stikk ut og se baki bilen, og du skjønner tegninga. Man lærer ikke uten å prøve, vet du:)

 

Edit: En sånn bensinpumpe koster vel omtrent 17-1800kr ny mener jeg. Var ihvertfall det Møller forlangte når jeg sjekket pris på den første Golf'en min. Dette var en 16v, og fullt mulig det er forskjell på pumpene. Det må nesten noen andre svare på. Let på et huggeri, og du finner nesten garantert en du kan bruke.

 

Men siden den ikke plager meg utenom etter 20 minutt på tomgang..Så er d vel ikke noe stress?

Bilen går ellers som ei klokke...

88mod Mercedes 230E *Solgt*

83mod Golf GTI Rabbit *Solgt*

86mod Bmw 320i *Solgt*

85mod Golf GTI 8v *solgt*

94mod Honda Accord 2,3 SR *Eier*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva Cchris sier så skal du gjøre det ja. Bare svarte på at det var 2 pumper.

 

Og fullt mulig det er den som er under du må skifte. Eller at det ikke er bensinpumpa i det hele tatt. Om en kompis av deg har GTi, så bare prøv bensimpumpene hans og sjekk om det blir noe bedre. Og gjør det ikke det, så får du prøve andre deler som kan gjøre at bilen ikke går ordentlig. Alt som har med bensin/luft og tenning med andre ord.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva Cchris så skal du gjøre det ja. Bare svarte på at det var 2 pumper.

 

Og fullt mulig det er den som er under du må skifte. Eller at det ikke er bensinpumpa i det hele tatt. Om en kompis av deg har GTi, så bare prøv bensimpumpene hans og sjekk om det blir noe bedre. Og gjør det ikke det, så får du prøve andre deler som kan gjøre at bilen ikke går ordentlig. Alt som har med bensin/luft og tenning med andre ord.

 

Ja, men det er store indikasjoner på at d er pumpa...Bilen går flått til vanlig..Men står den på tomgang lenge nok, så kommer det en "summelyd" bakifra...Åsså begynner den å gå litt ujevnt etterhvert...Men merker ingenting ved kjøring:hvaskjera

88mod Mercedes 230E *Solgt*

83mod Golf GTI Rabbit *Solgt*

86mod Bmw 320i *Solgt*

85mod Golf GTI 8v *solgt*

94mod Honda Accord 2,3 SR *Eier*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.....artig med bil serru;)

får vel ikke hvert så mye annet da,enn enten en av di to pumpene..

men hvorfor pompe i tanken når du har den pompa unner a?den som bestemmer bensin trykket!måtte jo bytte fra gl og opp til 8v pga at det var rundt 4 bar på gl og 6 eller 8 på gti...!(den under bytta ikke noe i tanken!)

 

Han som solgte bilen og hjalp meg med motorbytte, var VW/Audi mekaniker...Skulle tro han visste va han drev på med!:P

Men som sagt, ingen problemer enda...Utenom etter 20 min på tomgang...:D

88mod Mercedes 230E *Solgt*

83mod Golf GTI Rabbit *Solgt*

86mod Bmw 320i *Solgt*

85mod Golf GTI 8v *solgt*

94mod Honda Accord 2,3 SR *Eier*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår