Gå til innhold

motorbytte i bmw 520

Ranger emnet

btl

Anbefalte innlegg

Hei.

Bilen til en kamerat av meg går jævlig dårlig.

Vansklig å starte og mangler dreiemoment. Tror den har dårlig komprisjon.

Jeg lurer bare på om 523 eller 525 motor passer i denne bilen? Kan han bruke det elektriske som allerede finnes her, slik at jeg i realiteten bare bytter topp og blokk?

mvh

Bjørn Tore

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er 12v han har, men jeg tviler på at den skal gå så dårlig som den går. Det er liksom ikke noe drag i den. Må gire ned i motbakker osv.

Hvordan er det å bytte ledningsnett i en slik bil da?

Tør du å svare på hvor mye jobb det er?

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

kjøp motor med ledningsnett!! da kommer det ut to sammenteipede kabelbunter fra motoren!! Den ene kobler du på hjernen som du sikkert også får med på kjøpet, mens den andre går til kontakten for å lese ut feil mener jeg å huske!!

Tror ikke det er værre en det.... (hjernen bytter man fort... sitter i 2 skruer i den svarte boksen på høyre side...)

Hvis du går på http://www.autopower.se og ser på powerbørsen og deler selges, så ligger det noen motorer til salgs der (søk på m20b25)

Lenke til kommentar
Del på andre sider