Prebendju Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 nå har jeg rasa enda en motor. har ikke plokka den opp, men mest sansynlig er det rådelagre som har gått. kakler vilt... men nå skal jeg overhale en ny blokk. så spørsmålet var. får man STERKERE rådelagre.. har tatt 2 motorer pga dette. begynner og bli lei... Siter 2,3l med 16V og dobble gassere, retro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Bare tull med "racing" lagere osv. Veiva er ikke i kontakt med lagerene. Er oljefilm imellom som veiva "glir" på. Det er nok noe annet som er galt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 på tide å sjekke andre ting da ja:D som å slipe veiv ect. Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 kjøp ny høy fløde oljepumpe og rens hele blokka, dypp den i løsemiddler Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Soppen har en annen motor som han skal bygge opp... Har lite for seg å kjøpe blybronse lager eller hva det nå enn er døm skryter så fælt av... Jeg satt inn standard lager fra glyco og ellers alt standard.. Holder fint.. Blir det møkk i oljesystemet er det vel i grunn kvelden uansett hvis ikke filteret tar det... Preben: Har laga meg furtebu med varme, stor benkplass og motorbukk nedi... Kan ta motoren der hvis jeg skal hjelpe deg... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Noget ot, men hvor får en tak i ei skikklig grom pumpe t rødblokkene uten om den der 234 pumpa? Er ikke mye klem igjen i den 234 pumpa om en skal ha underspyling og 16v hydr. topp... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Noget ot, men hvor får en tak i ei skikklig grom pumpe t rødblokkene uten om den der 234 pumpa?Er ikke mye klem igjen i den 234 pumpa om en skal ha underspyling og 16v hydr. topp... Jeg lurer ille på hvilken pumpe som sitter i aq 171 motorn,for det er jo en 230 blokk med 16v-topp med hydraulikk og alt.. Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 skulle egentlig vært litt intressant å vist hvor en fikk tak i det... Hehe Har søkt litt på den motorn, men finner ikkeno.. Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prebendju Skrevet Oktober 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 Soppen har en annen motor som han skal bygge opp... Har lite for seg å kjøpe blybronse lager eller hva det nå enn er døm skryter så fælt av... Jeg satt inn standard lager fra glyco og ellers alt standard.. Holder fint.. Blir det møkk i oljesystemet er det vel i grunn kvelden uansett hvis ikke filteret tar det... Preben: Har laga meg furtebu med varme, stor benkplass og motorbukk nedi... Kan ta motoren der hvis jeg skal hjelpe deg... i degnes? setter vel inn originale. fikse meg ei god oljepumpe og gjøre rent godt... Siter 2,3l med 16V og dobble gassere, retro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 hvorfor ikke modifisere den orginale?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 nå har jeg rasa enda en motor. har ikke plokka den opp, men mest sansynlig er det rådelagre som har gått. kakler vilt... men nå skal jeg overhale en ny blokk. så spørsmålet var. får man STERKERE rådelagre.. har tatt 2 motorer pga dette. begynner og bli lei... Hvis ikke veiva trenger polering eller sliping bruker du bare orginale rådelagre,bare husk å vær veldig nøye og ren når du monterer. Spørs vell på hvordan lager du bruker når lagerbanen er 24mm uansett hvordan man snur på det...hvis man ikke kjører me H-råder da,blir 29mm da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg