Gå til innhold

Vekt på A3 1.8TQ

Ranger emnet

spooz

Anbefalte innlegg

Har nettopp importert en Audi A3 1.8 quattro turbo fra Sverige, og i det svenske registreringsbeviset står "Tjänstvikt: 1450kg". Jeg har ringt tollvesenet hundre ganger, for å få svar på hva denne vekten inneholder. Noen ganger sier de at det er nettovekt på bilen, altså den vekten avgiften beregnes av. Andre ganger får jeg vite at jeg kan trekke fra 70 kilo. En annen sa 75 kilo. En tredje mente det var inkl full tank, spylevæske osv.. Kan noen med en ca 99-modell a3 turbo quattro fortelle hvilken vekt de har oppført i sitt vognkort? :) (på nettet har jeg lest 1290kg på turboen, og 1330 på turbo quattroen) Thanx!

Spooz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er liten eller ingen økonomisk gevinst i å hente de inn fra Sverige. Poenget er bare at utvalget er større. I Norge er det kanskje 6-8 annonsert, i Sverige et tyvetalls. I Tyskland et hundretalls. :) Mail meg på somaen@online.no angående priser osv.

Utregning gjør du enkelt her: http://www.tyskland.org/importavgifter.htm

(Husk å regne om til norske kroner)

Spooz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by spooz

Har nettopp importert en Audi A3 1.8 quattro turbo fra Sverige, og i det svenske registreringsbeviset står "Tjänstvikt: 1450kg". Jeg har ringt tollvesenet hundre ganger, for å få svar på hva denne vekten inneholder. Noen ganger sier de at det er nettovekt på bilen, altså den vekten avgiften beregnes av. Andre ganger får jeg vite at jeg kan trekke fra 70 kilo. En annen sa 75 kilo. En tredje mente det var inkl full tank, spylevæske osv.. Kan noen med en ca 99-modell a3 turbo quattro fortelle hvilken vekt de har oppført i sitt vognkort? :) (på nettet har jeg lest 1290kg på turboen, og 1330 på turbo quattroen) Thanx!

Mener at det står 1290 kg uten fører i mitt vognkort. Kommer tilbake og korrigerer hvis jeg skulle huske feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider