Gå til innhold

Kutter ved fullt pådrag

Ranger emnet


Zeerocool

Anbefalte innlegg

Hei igjen! :)

Jeg har endelig fått skrudd sammen kjerra med lader og all ting (deilig med power igjen!!!!!!) men har et problem: Ved fullt gasspådrag virker det som den får for mye bensin og kutter/lugger, men det kommer seg igjen når man slipper opp gassen. Hva kan dette være? Jeg har skiftet lambdasonden, men det er i en biltematype, og det kan jo være den som ikke er helt stabil? Noen andre gode forslag?

 

Egil Valle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig det kan være lamdaen. har hatt samme problem, kjøpte nye orginal lamda da ble det bra.. kansje du har kobla ledningene feil? eller jordinga er for dårlig på lamdaen? hvis det er et værksted i nærheten kan du få målt om den er som den skal.:)

2000 VW Golf IV GTi

x-91 Corrado G60 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111518

x-golf4

x-golf2

x-nissan kingcab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig det kan være lamdaen. har hatt samme problem, kjøpte nye orginal lamda da ble det bra.. kansje du har kobla ledningene feil? eller jordinga er for dårlig på lamdaen? hvis det er et værksted i nærheten kan du få målt om den er som den skal.:)

 

Den er nok kobla rett, for om den har vært kobla feil er det mye verre lugging enn det er nå (det har jeg opplevd :)) men kan selvfølgelig være dårlig jorda, skal sjekke det. Måler med et multimeter da? Hva er det man måler og hvor?

 

Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordinga til lambdaen sitter rett ved siden av der bensin slangene kommer opp bakfra... omtrent rett ved siden av der pottene begynner fra motoren, sitter en liten kontakt. sjekk om den er irra eller dårlig kontakt, jordinga sitter rett ved siden av den, hvis jeg ikke husker feil så sitter hele greia åppå det ene bakre motorfeste til venstre når du ser bilen forfra.

mvh tommy

2000 VW Golf IV GTi

x-91 Corrado G60 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111518

x-golf4

x-golf2

x-nissan kingcab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan lugging er det? prøv å beskriv litt nærmere for det kan være mye rart.

 

Smeller/boffer det i eksosen?

Skjer dette kun på høye turtall? uavhengig av ladetrykk? eller må du ha ladetrykk også for at symptomene skal komme?

 

Det er vel ved fullt gasspådrag i motbakker. Trykker inn gassen full pinne i en motbakke, så drar den liksom ikke noe, men med engang man girer ned og får litt mer turtall på det og ikke så mye gass (sikkert mindre bensintilførsel) så går den seg til. Virker som den druknes i bensin. Tror kanskje det boffet litt i eksosen ja. Forresten, er vel ladern jeg kjøpte av deg for lenge siden, som jeg OMSIDER har fått satt inn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer vel det ja! :) hvor mye lader den nå a?

 

Det du må finne ut er om dette skjer ved turtall, eller ved trykk.

Hvis du har full gass ved lavt turtall, men med ladetrykk, kommer symptomene da?

Hvis du har høyt turtall, men bare filer med gassen sånn at du nesten ikke øker turtallet, sånn at du ikke har noe ladetrykk, kommer symptomene da?

 

Hvilke plugger kjører du med?

1991 Golf cabriolet G60

1991 Passat syncro G60

1963 VW boble GERMAN LOOKER prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo være tennkablene kanskje?

Han jUB på forumet her kjøpte noen tennkabler av meg som tydligvis ikke passet helt til corradoen(1.8t), og når han skulle dra på så kutta bilen helt.

Kanskje verdt å ta en kikk på plugger og tennkabler?

 

Skal sjekke over det:) Men bilen min kutter ikke helt da, og den starter lett. Og er jo kun i oppoverbakke ved full gass. Men tipset er mottatt, og skal sjekkes ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer vel det ja! :) hvor mye lader den nå a?

 

Det du må finne ut er om dette skjer ved turtall, eller ved trykk.

Hvis du har full gass ved lavt turtall, men med ladetrykk, kommer symptomene da?

Hvis du har høyt turtall, men bare filer med gassen sånn at du nesten ikke øker turtallet, sånn at du ikke har noe ladetrykk, kommer symptomene da?

 

Hvilke plugger kjører du med?

 

Det kommer nok når jeg har ladetrykk ja, for hvis jeg har høyt turtall og filer med gassen, så kommer den seg...tror jeg i alle fall da :P Har ikke fått ut å kjørt den mer enda, siden den står hos en kompis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår