Wheelie Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 hei Har en dodge dart jeg har lyst til å få felgene litt lengre inn i hjulbuene på. Noen som vet om det er noen kortere aksler som passer ganske greit på uten for mye modifiseringer? Siter 66 Dodge Dart 2dht Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Oktober 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2006 tror nokk at akslingene som står i dart, chrysler 8,1/4 og 8,3/4 er noe av det korteste du finne orginalt.. men det finnes kit til å flytte på bladfjærene slik at du får litt mer plass da.. ellers må du korte hele akslingen.. http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1∂=DCC%2D4876558AB&N=700+115&autoview=sku Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wheelie Skrevet Oktober 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 hm ok, ville helst ha det slik at felgene bygger utover og ikke akslingen, men det blir vel litt vanskelig da. Korte akslingen er vel endel jobb? Siter 66 Dodge Dart 2dht Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 ja det blir jo litt jobb å korte en aksling.. pluss at det er litt med det ettersom at den ska jo bli rett, og lik på begge sider osv.. men KORT sagt så korter du den med å skjære bort 2 biter, en på hver side av huset, og setter inn noen kortere stikkaksler, kan være lurt å skaffe stikkakslene først slik at du vet hvor mye du skal korte da;) Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Eller bruker de orginale stikkakslingene og kapper den ved splinesen, og får frest nye splines i enden etter at du har kappet dem. Ikke så vanskelifg som folk skal ha det til det der med aksel korting :-) Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wheelie Skrevet Oktober 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 ok, men må alt gjøres på verksted eller går det an å gjøre noe av det hjemme? Hvor mye kan det koste? blir vel fort dyrt på verksted.. Siter 66 Dodge Dart 2dht Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 kan du litt med metall, som sveising og skjæring og slikt så kan det vell være fullt mulig å korte inn bakakslingen selv ja.. men du skal være proff med profft utstyr vil jeg tro, dersom du skal begynne å frese ut nye splines i stikkakslene dine! Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wheelie Skrevet Oktober 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 litt kan jeg jo men ikke så veldig mye, har bare gått gk mekk og er på andre året nå.. så det går utpå å kappe av en bit på hver side av huset å sveise det sammen igjen? er vel greit med dreiebenk også da for å rette av etter å ha kuttet og for å få det likt? og så noen kortere stikkaksler\eller korte de jeg har, kunne kanskje frest nye splines på jobb. Eller er det noen firma som driver med sånt? Siter 66 Dodge Dart 2dht Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dart360 Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Det er nok best å sette bort jobben hvis du skal ha smalere bakaksling. Hvis jobben ikke riktig utført, og bakakslingen knekker er resultat stygt for å si det forsiktig. Uni Cardan (23 28 68 10) kan antaglig hjepe deg med bakakslingen, selv om de hovedsaklig driver med mellomakslinger. Riktig metode for å korte ned en bakakseling er å kappe den til riktig bredde, og så sveise på nye flenser. Det jeg ville ha gjort var å prøvd å få tak i en bakakseling som allerede er kuttet ned. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 er enig med dart360 der jeg iallefall! Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wheelie Skrevet Oktober 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 ja... e-bay er vel en plass å begynne for å finne en som allerere er kortet,er det noe spesielt jeg burde se etter? Siter 66 Dodge Dart 2dht Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg