Gå til innhold

Blazer k5

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg lurer på å anskaffe meg en Blazer K5, men lurer på om det er noen standard feil på disse bilene,noe jeg må passe meg for? Har hørt bare bra om de, har liksom ikke så mye peil på disse bilene. Hvordan er det med rust på de? Motor er slite sterke? Jeg tenker på 6.2l diesel. Og ikke minst forbruk, tenker de bruker en del suppe siden det er 6.2L V8. Hva er liksom "maxpris" for ein bra 85 - 89 mod.

Håper noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, jeg lurer på å anskaffe meg en Blazer K5, men lurer på om det er noen standard feil på disse bilene,noe jeg må passe meg for? Har hørt bare bra om de, har liksom ikke så mye peil på disse bilene. Hvordan er det med rust på de? Motor er slite sterke? Jeg tenker på 6.2l diesel. Og ikke minst forbruk, tenker de bruker en del suppe siden det er 6.2L V8. Hva er liksom "maxpris" for ein bra 85 - 89 mod.

Håper noen kan hjelpe meg.

Pris, alt mellom 10 og 100 000 tusen det kommer ann på bilen, Når det gjelder feil, ja det er ikke mye, når bilene er så gamle så er de fleste feil borte eller "ødelagt" hihi. Har selv hat både besin og diesel, bensin bruker endel, men diesel med 700 kasse er bare gull, går rundt litern på normal kjøring, bruken og måten du kjører bilen på avgjør hvor mye drivstoff du bruker, jevn kjøring gir lavest forbruk, husk 2,2 tonn skal stoppes og startes, breiehjul er tøfft og bruker mer drivstoff, men fra 1,0 til 1,2-3 er normalt. Kjøp deg en slik en det er bare jævli gøy å ha, lykke til.:chevy

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, det virker som en super bil men synest den ligger litt høyt i pris for en bra en. ca 70-80 lapper for ein gammel ein , som er i bra stand.

Fks denne http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=1254791&username= den er fin da, men litt for dyr. jeg tengte på å bruke ca 40-50 lapper, men da får du ingen bra bil, som ligger for salg på nettet da.finner så lite av disse, noen som hvet hvor det er flere sånne annonsert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjøper en med bensinmotor, ser det ut til at du kan få tak i et bra eksemplar for lite penger. Og hvis du da bygger den om til gassdrift øker bilens verdi med like mye som det koster. Da går den for under 9 kr mila!

Jeg kjøpte meg en Silverado Pickup med 350 motor, fikk prutet ned prisen med 35000 siden bensinen er så dyr og de er vanskelig å selge. Deretter ordnet jeg med gassanlegg og den er nå taksert til 50000 mer enn det jeg betalte for den. Gassanlegget kostet meg 25000... Og jeg har masse morro og gleder meg til vinteren!

Og som prikken over i'n, nå ringer folk meg for å høre om jeg vil selge den!!! Sorry folks, den er IKKE til salgs...

Trenger du gassanlegg, er det bare å sende en melding. Skaffer anlegg til alle bensinmotorer fra 200 til 800 hk!

1978 Chrysler New Yorker Brougham 6,6, byttes i HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjøper en med bensinmotor, ser det ut til at du kan få tak i et bra eksemplar for lite penger. Og hvis du da bygger den om til gassdrift øker bilens verdi med like mye som det koster. Da går den for under 9 kr mila!

Jeg kjøpte meg en Silverado Pickup med 350 motor, fikk prutet ned prisen med 35000 siden bensinen er så dyr og de er vanskelig å selge. Deretter ordnet jeg med gassanlegg og den er nå taksert til 50000 mer enn det jeg betalte for den. Gassanlegget kostet meg 25000... Og jeg har masse morro og gleder meg til vinteren!

Og som prikken over i'n, nå ringer folk meg for å høre om jeg vil selge den!!! Sorry folks, den er IKKE til salgs...

Trenger du gassanlegg, er det bare å sende en melding. Skaffer anlegg til alle bensinmotorer fra 200 til 800 hk!

Skaffer du gassanlegg for 25 000, ferdig montert????

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørekomfort og stabilitet avhenger av hvordan bilen er fra grunn av.Har du en som ikke er blitt smurt, foringer som slenger og dekk som enten er for store, dårlig kvalitet, feil lufttrykk etc så sier det seg selv.

Link til en som fikser sin: http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=63366

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn, Blazer er en offroader. Den er jo stor og "behagelig" å kjøre, men som langkjøringsbil hadde jeg ikke valgt den. Dynamoen er ikke noe særlig å skryte av heller, men får jo kjøpt bra ettermarkedsdynamoer. Er det anlegg du skal ha i den? Kjøp noe STORT, da de ikke hadde oppfunnet støydemping! Men jeg mener uansett, K5 er noe alle "menn" bør ha...

V8power.net

86 Vælvo 240- Bruksvogna

75 Cheva (Disco)Nova 2d Prosjekt/Sommerbil

88 Honda px-ÆRRR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv en k5 78 modell. med 6.2 diesel med turbo :)

bilen er heva og 36x14.5 dekker. er behagelig og kjøre med, men litt vinlging må man regne med, er jo tross alt en offroader og offroad dekker.

motoren er fin og kjøre med og har et greit forbruk. ulempen er støy. bråker en del i disse bilene. selvom min har fått masse støydemping matter så bråker det fortsatt.

dynamoen er ikke rare greiene. par ekstra lys og slikt så sliter den, men ikke noe problem og sette på en annen da.

men er gammle biler så skruing må påberegnes. me fordelene er billige deler da. hvertfall hvis mn bestiller fra usa.

har akkurat byttet all kingbolter og endell på min nå, hjul lager blir neste helgs jobb. så viktig at slike ting er i bra stand på en slik stor og tung bil.

og se opp for rust baki. bakre kariseri fester ruster lett, og bakluka pleier og være dårlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider