Gå til innhold

dump ventil spørsmål : "membrantype" hva vil det si?

Ranger emnet

volvo240gl_1986

Anbefalte innlegg

mange rare meninger og påstander her.. ralliart, har aldri hørt før at skovlene på turbinhjulet knekker/brenner eller hva det er som er skjedd der, men at det blir slark i lagrene derimot..

og hvem her har egentlig brukt opp en turbo pga ikke avlasting? okei den holder kansje en liten stund mindre, men hvem her har ødelagt en turbo pga dette? okei ralliart, men jeg må si jeg har min tvil om at det er dette som er årsaken..for meg ser det ut som type fremmedlegemer som har kommet inn i innsuget

jokkmokk, at bilen bremser når du girer!? hvor mye turbobil har du kjørt egentlig!?

har noen forresten hatt ei trykk klokke på IC siden av gasspjeldet noengang? og sett hva som skjer med trykket når du kjører med/uten dump? og når du får raskest full-trykk etterpå?

*kenneth, j har lada 1.7 på en 13c uten dump jeg:D haha da kvittra'n faen godt ska jeg love! haha

hehe, jeg kjørte på 1.6 bar trykk, med en liten dump fra turboxs, den hørte man ikke i det hele tatt i forhold til respons lyden fra vifta

-67 VW boble (herbie)

-78 Volvo 242 V8

-78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition

-01 Ford F250 *Powerstroke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bare fror å støtte teorien din litt også, tenk på ALLE diesel turbo motorene, er det dump der??? hmmmm, var ikke akkuratt sånn at jeg bytta skovle blader en gang i uka da jeg kjørte hiace på 1.2 trykk heller hehe

hehe, jeg kjørte på 1.6 bar trykk, med en liten dump fra turboxs, den hørte man ikke i det hele tatt i forhold til respons lyden fra vifta

Diesel har ikke et spjell som lukker da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på 780en, når vi kjørte 0.6 på den og turboxs dump (org.), var det sånn:

Slepper man gassen sakte, får man den "luftkvern" lyden,

slepper man gassen raskt, får man PSSCCCHT.

Yes, det var bare ved 0.6 bar, ved 0.3 er det bare psccht som går å høre.

Forøvrig er det bare turboen som høres, når man kjrer den bilen. Ingen eksoslyd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider